המאבק בארגוני הפשיעה שוב עתיד להסתיים בקול ענות חלושה, למרות החשדות הכבדים ומידע מודיעיני מדויק שכנראה מנע אסון: פרקליטות מחוז דרום צפויה להגיש ביום ראשון כתבי אישום נגד שלושה עבריינים מארגון הפשיעה של משפחת לביא, שנעצרו רגע לפני שהוציאו לפועל חיסול דרמטי שיכול היה להסתיים בנפגעים חפים מפשע. למרות חומרת החשדות, הם יואשמו בסעיפים קלים בלבד.
2 צפייה בגלריה
שלושה עבריינים נעצרו בתום מרדף לילי שבמהלכו נסעו בפראות וניגחו ניידות משטרה
שלושה עבריינים נעצרו בתום מרדף לילי שבמהלכו נסעו בפראות וניגחו ניידות משטרה
הציוד שנתפס מידי החשודים
(צילום: דוברות המשטרה)
דניאל מלסה, דין בן פורת ורזיאל רווח, תושבי אשקלון והסביבה, נעצרו בשבוע שעבר בחשד שתכננו לחסל אויב שלהם מארגון הפשע של שלום דומרני, עבריין מוכר שמתגורר בחבל לכיש. החיסול תוכנן להתקיים במהלך בר מצווה לבנו של עבריין המשתייך לארגון הפשיעה של משפחת לביא, באולמי דוריה, צמוד לחמי יואב, כשאל האירוע הגיעו עבריינים בכירים רבים מהמרכז והדרום.
לצורך החיסול תכננו החשודים להשתמש ברחפן ובנשק חם. את החיסול תכננו להוציא לפועל בתום אירוע בר המצווה, אך הם נעצרו בזמן אמת. לפי הודעת המשטרה, "שלושת החשודים מוגדרים כיעדי 'חריש עמוק' של מרחב לכיש, ונעצרו בתום מרדף משטרתי, לאחר שעלה לגביהם החשד כי הם נמצאים בקרבת גן אירועים באזור הדרום שבו התקיים אירוע פרטי של עבריין, כשבכוונתם להוציא לפועל פגיעה בחיי אדם. שוטרי תחנת קריית גת בשיתוף כוחות נוספים מתחנת אשקלון, יחידת יואב, ימ"ר את"ן לכיש ויחידת מודיעין של מרחב לכיש, הצליחו לאתר את חברי החוליה ברכב משוכפל".
עוד נמסר מהמשטרה כי "בזמן ניסיון מעצרם, הם נמלטו בנסיעה פרועה תוך גרימת סיכון ממשי לחיי השוטרים ושאר משתמשי הדרך, עד שנעצרו. בחיפוש שנערך ברכבם נתפס רחפן שלפי החשד נועד לשמש אותם להוציא לפועל כוונת פגיעה. בקרבת מקום אותר רכב נוסף השייך לחשודים, מוסלק בין עצים בשטח מיוער, ולפי החשד היה אמור לשמש אותם למילוט".
2 צפייה בגלריה
שלושה עבריינים נעצרו בתום מרדף לילי שבמהלכו נסעו בפראות וניגחו ניידות משטרה
שלושה עבריינים נעצרו בתום מרדף לילי שבמהלכו נסעו בפראות וניגחו ניידות משטרה
אחת המכוניות של החשודים
(צילום: דוברות המשטרה)
בשל מחסור בראיות, בכתבי האישום לא צפויים סעיפים חמורים כמו ניסיון רצח. השלושה יואשמו בסעיפים של מעשה פזיזות בנהיגה, הפרעה לשוטר במילויו תפקידו וחבלה במזיד לרכב. העונש על הרשעה בחלק מהסעיפים הללו הוא עד שבע שנות מאסר.
במשטרת מרחב לכיש בטוחים כי בזכות הפעילות המקדימה נמנע אסון גדול, שכן חוליית המחסלים לא הייתה בוחלת בפגיעה בחפים מפשע, ובלבד שתושג מטרתם. גורם במשטרה אמר ל-ynet כי "לא יכולנו לתת לאירוע הזה להתקדם ולכן נעשתה פעולה מקדימה שמנעה את החיסול. לחלק מהחשודים עבירות על תנאי שכנראה יופעלו".
רב-פקד ריקי ממן, קצינת החקירות והמודיעין במשטרת קריית גת, אמרה כי "כל הסימנים והממצאים שאותרו ברשות החשודים הצביעו על כך שלפי החשד התכוננו לבצע אירוע פלילי, ולשם כך הצטיידו ברכב משוכפל, רכב מילוט, רחפן ואמצעים נוספים שאנחנו חושדים שהיו ברשותם. מדובר בשלושה חשודים שהם יעדים פליליים של תוכנית 'חריש עמוק' המרחבית, ואנחנו פועלים בכל הכלים והאמצעים על מנת להביאם לדין בדרכים יצירתיות ולהרחיקם מהציבור הנורמטיבי".