השר לשעבר לביטחון פנים עמר בר-לב אמר היום (שלישי) בריאיון ל-ynet radio כי אפשר להפסיק לשרת במילואים אם המהפכה המשפטית תאושר. "ברגע שיש הפיכה משטרית אז צריך להילחם בכל הכלים", הוא אמר. "אלה שמשרתים במילואים רובם משרתים בהתנדבות, ולכן ברגע שיש חשש מבחינתם שיש הפיכה משטרית, אז בהחלט הם יכולים להפסיק להתנדב".
בר-לב התייחס לדבריו של שר הביטחון לשעבר בני גנץ, שאמר הבוקר באולפן ynet שהוא לא מסכים עם הקריאות לסרב להתגייס למילואים. "המחאה חשובה, צריך להמשיכה, צריך למצות כל דבר חוקי, להשמיע קול, לצאת לרחובות, שביתות", אמר גנץ. "אין לנו מדינה ספייר ואסור לפרק את זה".
3 צפייה בגלריה
ישיבת ממשלה
ישיבת ממשלה
בר-לב
(צילום: יונתן זינדל)
לדברי בר-לב, "היום מערך המילואים הוא חלק מאוד קטן מכלל אלה ששירתו בצה"ל, ולכן משמעותו שרובו נעשה בהתנדבות, בוודאי ביחידות מבצעיות מיוחדות. ברגע שהאנשים האלה מרגישים שהמדינה הולכת להיות מדינה אחרת מזאת שהם נלחמו וסיכנו את חייהם למענה, מגיע שלב שהם אומרים על עצמם 'עד כאן'".
על מחליפו בתפקיד, השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר, אמר בר-לב כי "רואים שביטחון הפנים, בחודשיים שהוא שר, מתמוטט. אני לא אגיע לזירת פיגועים, אלה המעשים הנלוזים שלו. אני לא אעשה מה שעשה שר הטיקטוק. הוא יודע לצעוק 'אני אבו עלי', אבל בסוף כשנתנו לו את היכולת לקבוע מדיניות ולפעול למען ביטחון הפנים במדינה – התוצאה היא בדיוק הפוכה".
3 צפייה בגלריה
ישיבת ממשלה
ישיבת ממשלה
"ביטחון הפנים מתמוטט". בן גביר
(צילום: יואב דודקביץ')
בתוך כך, על רקע הקריאות לסרב להתייצב לשירות מילואים, מג"ד בחטיבת יפתח במילואים שמוליק ברזילי, פרקליט בכיר בפרקליטות מחוז ירושלים, שיגר לחייליו מכתב שבו ביקש מהם להגיע. "היום נשלחו אליכם צווים הקוראים לכם לאימון נוסף שמטרתו העלאת כשירות הגדוד והגברת מוכנותו לקראת משימות האיכות שצופן לנו יום פקודה. שוב, כהרגלכם הטוב, תענו לקריאה ותשהו את מרוץ החיים לטובת ההגנה על מדינת ישראל ואזרחיה", הוא כתב.
לדבריו, "בתקופה האחרונה, לאחר שבמסגרת המחלוקת המטלטלת את הציבור בישראל נשמעו קולות תמיכה בסרבנות מילואים, התלבטתי רבות האם לפנות אליכם בעניין. למרות היכרותי עם תודעת השליחות והמחויבות העמוקה שלכם לשירות המילואים, בתוך עמי אני יושב וברור לי שהשיח ברשתות ובקבוצות הווטסאפ מגיע לפתחו של כל אחד מאיתנו".
3 צפייה בגלריה
המכתב
המכתב
המכתב של המג"ד לחייליו
הוא הוסיף כי "באופן שלכאורה אינו קשור לנושא, נפלה אצלי ההכרעה להשמיע את קולי דווקא בעקבות הפיגוע הקשה אתמול בחווארה שבו נרצחו האחים הלל ויגל יניב. קצת יותר מחצי שנה חלפה מאז שתפס הגדוד את גזרת יישובי גב ההר, ומילא באופן מרשים את משימת ההגנה על האזרחים הישראלים ביישובים ובצירים, בהם קטע הציר המורכב העובר בחווארה. בין היתר, עצרנו מחבלים במעמקי הכפרים, פגענו בזורקי מטענים, וחילצנו תחת אש כוח מובחר משכם. לצד זאת, הקפדנו להתייצב בנחישות גם מול ניסיונות לביצוע פשעים מן הסוג שראינו אתמול לאחר הפיגוע. השקט בגזרה נשמר בעמל וביזע רב שלכם.
"הפנמת חשיבות העשייה בשירות המילואים הוא המענה הראשון לכל טענת אי התייצבות", הוא כתב. "אנחנו שם כדי להגן על חיי אדם. אויבינו פועלים ללא לאות על מנת להמחיש לנו את ממשיות האיום, ולצערי נחלו הצלחה בכך אתמול. משמעותית ונוקבת ככל שתהיה המחלות, קדושת החיים של משפחותינו ואזרחי ישראל אינה נסוגה בפניה".