שר הביטחון לשעבר ויו"ר המחנה הממלכתי בני גנץ הגיע הבוקר (יום שלישי) לאולפן ynet על רקע ההסלמה הביטחונית ובליץ החקיקה של המהפכה המשפטית. גנץ הזהיר מהמשך ההסלמה ואמר כי "מדובר במציאות ביטחונית הולכתת ומחריפה. אנחנו נמצאים בפני סכנה מוחשית של הסלמה, של אירועים שיזמינו תגובה נוספת. זה ריבוי אירועים אבל הדבר הזה יכול להגיע להסלמה מערכתית רחבה כולל השתתפות של עזה". לדבריו, צריך "לכרות את עצי הטרור ולא לשרוף את כל היער".

3 צפייה בגלריה
בני גנץ
בני גנץ
"אנחנו נמצאים בפני סכנה מוחשית של הסלמה". גנץ
(צילום: קובי קואנקס)
על ההתפרעויות בחווארה ועל הגיבוי שלהן מתוך הקואליציה אמר גנץ כי "זו סכנת הכחדה עצמית. מי יכבוש את עזה כשצריך? מליציות? מה שנדרש זה מנהיגות אחראית ואת זה אני לא רואה. נתניהו שקט מדי, גלנט עובד ככל שהוא רק יכול, אחרים מדליקים ומפזרים נפט על האירוע הזה, פוגל, סמוטריץ' ובן גביר. התפרעות כזו בלילה לא נותנת לנו גיבוי. יש במשרד הביטחון שר המנתחלים, תראו מה עשו פה. זה מה שנתניהו מארגן. אלה אנשים לא אחראים שנתניהו נתן להם רשות לשלוט ולפעול ולהפעיל וכולנו משלמים את המחיר הזה".
למרות זאת, גנץ אמר כי הוא "מתכוון לגבות את הממשלה בכל מהלך ביטחוני אחראי שלה". לדבריו, המאבק בטרור הוא מאבק מתמשך, הוא לא ייפתר מחר. נתניהו חושב שהוא קוסם, הוא לא קוסם. בן גביר חושב שהוא יכול לספר סיפורי ביטחון לאומי, הוא לא יכול".
3 צפייה בגלריה
   מתנחלים הציתו בית של פלסטינים בחווארה בעקבות הפיגוע
   מתנחלים הציתו בית של פלסטינים בחווארה בעקבות הפיגוע
"מי יכבוש את עזה כשצריך? מליציות?". אש בחווארה בזמן ההתפרעויות
על המהפכה המשפטית אמר גנץ כי "הרפורמה הזו דינה להשתנות בלי קשר למצב הביטחוני, אולי הוא ישפיע, אבל היא מספיק חשובה כדי שנטפל בה בנפרד. הרפורמה הזאת היא בלתי כבילה לחלוטין. רפורמה יש לבחון. רפורמה יש לעשות. יש פה רגע כמעט חוקתי שאפשר לקיים במדינת ישראל. צריך לגשת אליו בהדרת קודש, בזהירות, באחריות. איראן עוד שנייה גרעינית, הסלמה ביטחונית - כל הזמן, משבר כלכלי אדיר שהולך ומתפתח לפתחנו, והעולם ממשיך, כאילו אין מי שמדבר איתם. נתניהו אתה אחראי, פשוט תעצור את זה".
גנץ אמר שהוא לא מסכים עם הקריאות לסרב להתגייס למילואים. "המחאה חשובה, צריך להמשיכה, צריך למצות כל דבר חוקי, להשמיע קול, לצאת לרחובות, שביתות", הוא אמר. "אין לנו מדינה ספייר ואסור לפרק את זה. נשתמש בגיבוי האדיר שהרחוב משמיע על מה שצריך לקרות כאן ונעלה לשלטון ונתקן את זה, אני מקווה שלא נצטרך להגיע לשלב של התיקון. אני מקווה שהחקיקה תעצר, שתהיה הידברות. נתניהו מפרק את המדינה, הוא שבוי של הסיטואציה האישית שלו".
3 צפייה בגלריה
בנימין נתניהו ויריב לוין במליאת הכנסת
בנימין נתניהו ויריב לוין במליאת הכנסת
"מקווה שהחקיקה תעצר, שתהיה הידברות". נתניהו ולוין
(צילום: אלכס קולומויסקי)
צה"ל ממשיך במצוד אחר שני המחבלים שביצעו את פיגוע הירי אתמול בצפון ים המלח ונמלטו לכיוון יריחו. במקביל, נמשך גם המצוד אחר המחבל שרצח שלשום שני אחים בפיגוע בחווארה שליד שכם. ארה"ב גינתה אמש את הפיגועים האחרונים - וגם את ההתפרעויות בחווארה: "מצפים שהאחראים יובאו לדין".
גם החקיקה נמשכת ולצד זאת הנשיא יצחק הרצוג ממשיך במאמציו להגיע להסכמה סביב המהפכה המשפטית, והוא נועד אמש עם נציגים ממכוני מחקר ומשפטנים. בינתיים, הקואליציה הקימה ועדה מיוחדת שתעסוק בחוקים שאמורים להחזיר את יו"ר ש"ס אריה דרעי לממשלה ולמנוע את הוצאתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו לנבצרות.