קרוב לחמש שעות אחרי רצח הקשישה בת ה-84 ברחוב החשמונאים בחולון, מפכ"ל המשטרה יעקב שבתאי הודיע אמש (שלישי) כי מדובר בפיגוע קשה. זמן קצר לאחר הצהרת המפכ"ל פרסמה המשטרה את זהות החשוד - מוסא סרסור, בן 28 מקלקיליה - וכן את תמונתו. "כל היודע דבר על מקום הימצאו מתבקש להתקשר למוקד 100 של המשטרה", נמסר.
סרסור, שעבד באתר בנייה סמוך למקום מגוריה של הקשישה, החזיק בהיתר כניסה לישראל, ועבר אתמול במעבר אייל כדין. "מסתמן כרגע מבחינה חקירתית שככל הנראה מדובר בכיוון פח"עי. זה הכיוון שאנחנו הולכים אליו", אמר המפכ"ל. "מדובר בחשוד שזהותו ידועה לנו ואנחנו כרגע בסריקות במעגלים הקרובים ובמעגלים הרחוקים על מנת לנסות לאתר את החשוד".
5 צפייה בגלריה
מוסא ודיע יוסף צרצור
מוסא ודיע יוסף צרצור
מוסא סרסור וזירת הרצח בחולון. המפכ"ל: "מדובר בפיגוע"
(צילום: נדב אבס)
5 צפייה בגלריה
המפכ"ל בזירה
המפכ"ל בזירה
המפכ"ל בזירה בחולון. "זהות החשוד ידועה"
(צילום: נדב אבס)
5 צפייה בגלריה
כוחות משטרה בזירה
כוחות משטרה בזירה
מוט ברזל אותר בזירה. גם כלבים ישתתפו בחיפושים באזור
במסגרת המצוד אחר סרסור הקימה המשטרה מחסומים בכניסות לחולון וביציאות ממנה - ובמרכז העיר הורגשו עומסי תנועה כבדים. שוטרים רבים הוזעקו לסריקות מסביב לזירת הרצח, מעל העיר חגו מסוקים וגם כלבים השתתפו בחיפושים.
שבתאי ציין כי "בשלב זה יש כוחות שסורקים ואנחנו מזרימים כוחות נוספים לאזור כאן וגם למעגלים הרחוקים יותר במטרה שנשים עליו את היד כמה שיותר מהר". בזירה אותר מוט ברזל שבאמצעותו לפי החשד הכה התוקף את האישה, והוא נלקח לבדיקה במחלקת הזיהוי הפלילי של המשטרה.

האישה בת ה-84 אותרה אתמול אחר הצהריים ללא רוח חיים ליד בניין שנמצא בהליכי בנייה, במרחק קצר מביתה. בתיעוד שהגיע לידי המשטרה, נראה החשוד, שזהותו פורסמה, מגיח לעבר האישה מאחור במפתיע בעודו מחזיק דבר מה, מכה אותה – ונמלט. התיעוד נראה מטושטש למדי, והחשוד נראה בו לובש בגדים כהים. עובדים מאתר הבנייה הסמוך נלקחו לחקירה, שבה לקחו חלק גם חוקרי שב"כ.
קארין, אחת השכנות שאיתרה את הקשישה והזעיקה את המשטרה, אמרה בשיחה עם ynet כי "זה היה פשוט מחזה מזעזע. כשראיתי אותה היא כבר הייתה ללא רוח חיים, אז אני לא בטוחה כמה זמן עבר מאז שהיא נפגעה. חשבנו שהיא מעדה ונפלה על הרצפה, אבל עכשיו אני מבינה שזאת הייתה תקיפה".

5 צפייה בגלריה
זירת האירוע בחולון
זירת האירוע בחולון
(צילום: נדב אבס)
5 צפייה בגלריה
זירת האירוע בחולון
זירת האירוע בחולון
(צילום: נדב אבס)
שכנה נוספת אמרה: "מה יכולים לעשות לאישה בת 84. זה מפחיד, ככה באמצע היום אישה נרצחה מתחת לבית שלי. זה פשוט מפחיד".
צוותי מד"א קיבלו את הדיווח על האישה מחוסרת ההכרה ששכבה על המדרכה והוזעקו לזירה. חובשים ופרמדיקים שהגיעו למקום אמרו כי לא נותר אלא לקבוע את מותה. "הפצועה שכבה על המדרכה כשהיא מחוסרת הכרה עם חבלות מדממות בגופה", סיפרו החובשים דניאל גינתן ונתן רוס. "ביצענו בדיקות רפואיות אך היא הייתה ללא סימני חיים ולצערנו נאלצנו לקבוע את מותה".
פורסם לראשונה: 22:26, 20.09.22