2 צפייה בגלריה
רב אריה כהן
רב אריה כהן
"לא יכול לכפות דעתי על אחרים". אריה כהן
(צילום: אבי מועלם)
יו"ר סיעת ש"ס בראשון לציון וחבר מועצת העיר, הרב אריה כהן, שביקש מראש העיר לאסור כניסת מרצים גאים לבתי הספר בראשון לציון, ניסה היום (חמישי) להסביר בפייסבוק את כוונותיו. "ייתכן שבחירת המילים בניסוח המכתב לא היו מדויקות", הסביר, ותקף: "איך ייתכן שראש העיר וסגניתו מעודדים עמותות להט"ב וחוסמים עמותות יהדות?".
את הפוסט פתח כהן במילים "האם אני באמת שונא חילונים ולהט"ב? האם אני בעד שוויון וסובלנות? ומה דעתי באמת על מה שקורה בראשון לציון?", ולאחר מכן ניסה להסביר את הנסיבות שהובילו למכתב שחלל סערה. "אף פעם לא נלחמתי כדי לשנות ציבור אחר - בדיוק כמו שאני לא רוצה שאחרים ינסו לשנות את הציבור שבחר בי", כתב. "כמי שמכיר את הרבגוניות של ראשון לציון, אין לי רצון לכפות את דעתי על אחרים".
לדבריו, "זו הסיבה שלא יצאתי בגלוי כנגד הרבה תופעות פה בעיר שהם נגד השקפת עולמי ואורח חיי. הבנתי שגם אם אני לא מסכים איתם, אני לא יכול לכפות את דעתי על אחרים. כמי שגדל והתחנך בחינוך הממלכתי, אני יודע כמה חסר לבני הנוער מושגים בסיסיים ביהדות, חלקם לא יודעים אפילו לומר שמע ישראל. הצעתי לשלב בשעות הפנאי הרצאות על עקרונות היהדות על פי פרקי אבות. לצערי נתקלתי בסירוב מוחלט של ראש העיר וממלאת מקומו, מחזיקת תיק החינוך, בטענה שמדובר ב'הדתה' ולא ניתן להכניס עמותות חיצוניות לבתי הספר".
2 צפייה בגלריה
רז קינסטליך בהריסת המבנה המסוכן שפונה מדייריו בראשון לציון מחשד לקריסה
רז קינסטליך בהריסת המבנה המסוכן שפונה מדייריו בראשון לציון מחשד לקריסה
דחה בתוקף את טענות הרב, אך כהן "מקווה שהנהלת העיר תתעשת". קינסטליך
(צילום: שאול גולן)
לאחר מכן טען כי בעוד העירייה מסרבת להכניס עמותות דתיות, היא כן מאפשרת הרצאות של עמותות גאות. "נדהמתי לגלות שלעומת זאת לעמותות כמו חוש"ן איגי שמטיפות נגד ערכי המשפחה המסורתית ונגד עיקרי היהדות נותנים מקום של כבוד בבתי הספר ואף מכריחים את התלמידים להיות נוכחים בשיעורים", תקף. הוא הוסיף כי התלונות "קיבל מנערים" שהתפללו עמו בבית הכנסת, והסביר: "אלה נערים מסורתיים שלא מעוניינים לשמוע את השיעורים האלה, ומאיימים עליהם בהשעיה והורדה בציון".
"האם נראה לכם הגיוני שבמדינת היהודים לא יאפשרו לתלמידים להיחשף לעקרונות היהדות אבל יכריחו תלמידים לנכוח בשיעורים נגד השקפת עולמם?", כתב. "האם סובלנות וקבלת האחר היא רק לצד מסוים? רק אם מדובר בחילוני או להט"ב, אבל לדתיים וליהדות לא צריך לנהוג בסובלנות וקבלה? איך יתכן שראש העיר וסגניתו מעודדים עמותות להט"ב וחוסמים עמותות יהדות?".
לדברי כהן, "ייתכן שבחירת המילים בניסוח המכתב לא היו מדויקות, אבל אני מבהיר פה שוב ומעל לכל ספק - כל האמור במכתב היה רק נגד השיעורים של העמותות החיצוניות - מורים ומורות שהוסמכו על ידי משרד החינוך ללימודי אנגלית או היסטוריה אין זה עניינו של אף אחד איזה אורח חיים הם מנהלים בביתם, דתי או להט"ב - איש באמונתו יחיה. צר לי שגורמים אינטרסנטים הוציאו דברים מהקשרם, צר לי על שנאת החינם שנגרמה כתוצאה מכך וצר לי אם אנשים נפגעו מהכותרות המפוצצות שזה יצר".
לאחר מכן טען כהן כי קיבל איומים וקללות בעקבות מכתבו, ועקץ: "אם הם היו לומדים קצת מושגים מפרקי אבות הם היו טורחים לברר מהי השקפת עולמי ולקיים דיון מכובד על מהות ועל שוויון אמיתי, אבל בינתיים הנהלת העיר לא מאשרת לימודים כאלה לצערי".
את דבריו סיכם: "אני מקווה שהנהלת העיר תתעשת, ותפעל בשוויון אמיתי מול עמותות המבקשות ללמד את ילדנו, ותפעל באמת לקידום סובלנות והכלה גם מול אנשים מסורתיים שמעוניינים בחינוך יהודי לילדיהם".
בראשון לציון, אגב, דחו אתמול בתוקף את דבריו של כהן, וראש העיר רז קינסטליך תקף: "אנו מצרים ומזועזעים מכך שיש מי שבוחר להפיץ שנאת חינם בוטה כזו ועוד בשנת 2021. העיר ראשון לציון הינה עיר פלורליסטית שמכבדת ומכילה את כל תושביה. נמשיך ונתמוך בכל הקהילות - החילוניות, הדתיות והלהט״ביות ובבתי ספרנו ימשיכו ללמד שיעורי תנ״ך לצד שיעורים על מגדריות וקבלת האחר. צר לי כי הצעה זו נועדה לעורר פרובוקציות ושסע אך ורק לצרכים פוליטיים ותו לא. עם דעות כאלה חשוכות היחיד שצריך לאסור עליו להיכנס למוסדות העירוניים - הוא אריה כהן בעצמו".