צה"ל ושב"כ הודיעו הערב (יום ב') כי חיסלו מחבל שתכנן לבצע פיגוע גדול בטווח הזמן המיידי. המחבל, מוחמד ג'אבר בן 34 מהעירייה עראבה שליד ג'נין, חוסל בפעילות משותפת של יחידת דובדבן ולוחמי שב"כ בכפר זיתא שבחטיבת מנשה.
1 צפייה בגלריה
חיסול המחבל בזיתא
חיסול המחבל בזיתא
זירת חיסול המחבל בזיתא
המחבל היה בתוך מכולת והכוחות קראו לו לצאת. הוא יצא מהמקום וניסה לשלוף אקדח - ואז חוסל. "הוא חוסל בדרכו לשטח ישראל לבצע פיגוע הקרבה בטווח הזמן המיידי, כאשר עליו נשק ומטען מוכן לשימוש", נמסר. עוד נודע כי הוא חוסל כשהיה בדרכו לחצות את גדר ההפרדה לכיוון ישראל.
גורם ביטחוני אמר: "הסיכול היום התבצע בעקבות ידיעת זהב של השב״כ. צוותים של יחידת דובדבן התארגנו באופן מהיר ביותר ובנוהל קרב קצר יצאו למבצע שאותו ביצעו בהצלחה. היחידות הסיכוליות שנמצאות בכוננות גבוהה מאפשרות לתת מענה מהיר לאירועים מתפרצים כמו היום. אנחנו ממשיכים בהיערכות ומכונות גבוהה מאוד בפיקוד המרכז, חיסול המחבל היום מנע פגיעה באזרחים חפים מפשע".
מתחילת השנה סיכל השב"כ למעלה מ-250 פיגועים, המוגדרים משמועתיים. למרות זאת, יש עדיין התראות לפיגועים.
בימים האחרונים העלתה מערכת הביטחון כוננות, נוכח האיומים לבצע פיגועים בתקופת חג הרמאדן. מאות שוטרים, לוחמי מג"ב ומתנדבים יוצבו בעיר העתיקה בירושלים בחודש הקרוב על מנת לאפשר את תנועת המתפללים ולמנוע פרובוקציות.
גם בפיקוד המרכז ובאגודת איו"ש מעלים את רף הכוננות הגבוה לקראת רמדאן. צה"ל ומג"ב פרשו 23 גדודים של צה"ל ועוד כ-20 פלוגות מג"ב. לכך יש להוסיף עוד אלפי חיילי הגנה מרחבית המגינים על היישובים ביהודה ושומרון מתחילת המלחמה.
בנוסף לאבטחה על היישובים והצירים, הכוחות פרושים גם לאורך קו התפר ובמעברים השונים לאורך יהודה ושומרון. מספר גדודים נפרשו באזור מנשה ואפרים, וגם באזור הר חברון במקטעים שבהם ידוע כי מנסים להסתנן לישראל פלסטינים באופן בלתי חוקי. בשונה משנים קודמות שבהן החל צה"ל את ההכנות לקראת רמדאן כמה שבועות קודם, כיום מדובר בפעילות אגרסיבית ואינטנסיבית שצה"ל ושב"כ מבצעים כבר מאז תחילת המלחמה. עד כה, מאז תחילת המלחמה, נעצרו כ-3,500 חשודים ומעל 1,500 מהם משויכים לארגון חמאס. בנוסף לכך סוכלו מאות מחבלים ונעצרו עשרות מסיתים.