נשיא המדינה, יצחק הרצוג, קרא היום (רביעי) במהלך סיור בפיקוד הצפון לעצור את החקיקה החד-צדדית של סעיפי המהפכה המשפטית, ו"לחזור לשיחות לפני שיהיה מאוחר מדי ומסוכן מדי".
3 צפייה בגלריה
יצחק הרצוג בסיור בפיקוד צפון
יצחק הרצוג בסיור בפיקוד צפון
"המצב לא טוב, צריכים לקיים הידברות". הרצוג בפיקוד הצפון
(צילום: חיים צח, לע"מ)
3 צפייה בגלריה
יצחק הרצוג בסיור בפיקוד צפון
יצחק הרצוג בסיור בפיקוד צפון
(צילום: חיים צח, לע"מ)
הרצוג אמר את הדברים במהלך חנוכת מרכז "אשרינו" לבני הגיל השלישי, כשהיה אורחו של ראש מועצת מטה אשר משה דוידוביץ. הוא התייחס למוחים שהפגינו בסמוך, כי חשבו שהשר יצחק וסרלאוף יגיע גם הוא למקום ואמר: "בנוגע לרעשים בחוץ, אנחנו כמדינה וכעם צריכים לעשות הכול כדי לשמור על היכולת שלנו לדבר אחד עם השני, לקיים הידברות עמוקה ולהגיע להבנות בתוכנו - כי כמה קילומטרים מפה יש כאלה שמבקשים להשמיד את כל מה שיש כאן. לעיתים אנחנו שוכחים בחוסר פרופורציה מה חשוב לנו בחיים ואיזה אתגרים עצומים ניצבים בפנינו".
לדברי הנשיא, "אנחנו נמצאים במצב לא טוב, ובמקום ללכת לעימות אנחנו צריכים ללכת להושטת יד ולקיים הידברות".
קודם לכן פגש הרצוג את פורום ראשי הרשויות מקו העימות בצפון ושוחח עמם על אתגרי הביטחון, המיגון החסר, צרכי החברה הדרוזית. הפורום הציג בפניו את הדרישה להקמת אוניברסיטת תל חי בגליל.
3 צפייה בגלריה
יצחק הרצוג בסיור בפיקוד צפון
יצחק הרצוג בסיור בפיקוד צפון
"הכוח המגן של מדינת ישראל". הרצוג ורעייתו מיכל
(צילום: חיים צח, לע"מ)
את ביקורו של הרצוג בפיקוד הצפון ליווה מפקד הפיקוד אלוף אורי גורדין, שהעניק לו סקירה על אתגרי התקופה. לאחר מכן ביקר הנשיא במרכז האש הפיקודי, שם קיבל סקירה מבצעית והוצגו לו התהליכים המבצעיים והמודיעיניים במסגרת המב״מ - המלחמה בין מלחמות.
במקביל, נפגשה רעיית הנשיא מיכל עם חיילות וחיילים מתנדבים על הרצף האוטיסטי מהתוכניות "רואים רחוק", "תתקדמו" ו"רננים" וכן עם קצינת מערך בריאות הנפש הפיקודי.
בהמשך, נפגש ושוחח הנשיא עם כ-500 חיילים בכנס הוקרה לחיילים בודדים של פיקוד הצפון. הנשיא פנה אליהם ואמר: "הסיפור הזה מאוד מרגש, החדר הזה מראה את הסיפור העצום של הציונות. פיקוד הצפון, ומה שאתם עושים, זה שאתם עומדים מול האויב האכזר ביותר של מדינת ישראל, אויב שנחוש להשמידנו, ואתם במו ידיכם ובגופכם מהווים את הכוח המגן של מדינת ישראל. העוצמות שלכם עצומות, תאמינו בעצמכם, ביכולות שלכם, אתם תגיעו רחוק. צה"ל הוא צבא העם כולו והוא נותן כלים אדירים. זה מאתגר, אבל זה ישמש אתכם לכל החיים. בהצלחה רבה".
לבסוף ביקר הנשיא בסוללת כיפת ברזל ושוחח עם לוחמים ולוחמות מהיחידה. הנשיא סיכם ואמר: "היחידה הזאת הפכה לחוד חנית במערכה, הפכתם להיות יחידת עלית שכולם רוצים להתגייס אליה ושכל העולם מתעניין בה. אתם, החיילות החיילים, המפקדות והמפקדים מהווים את העוצמה האדירה בהגנה למול כל איום".