בבית המשפט המחוזי בירושלים נמשכה היום (שלישי) עדותו של נהגם של ארנון מילצ'ן וג'יימס פאקר, יונתן חסון, במסגרת משפטו של ראש הממשלה לשעבר בנימין נתניהו. חסון, שעבד כנהג עבור מילצ'ן ופאקר בין השנים 2016-2011, העיד שוב במסגרת תיק 1000, שבו נאשם נתניהו במרמה והפרת אמונים.
סנגורו של נתניהו, עו"ד עמית חדד, הזכיר בתחילת הדיון את דבריו של חסון אתמול לגבי שני מקרים - מסירה אישית לשרה נתניהו של שמפניות, ומסירה בבית שבה נתניהו פתח לו את הדלת. "אמרת - 'התבקשתי להביא שמפניות לקיסריה, שני ארגזים. הגעתי, השומר הכניס, נתניהו פתח לי, שאלתי אותו איפה לשים, הלכתי לכיוון המטבח ושמתי". חסון אישר זאת.
עו"ד חדד: "אם אגיד לך שמישהו הביא ארגז אחד". הנהג חסון: "אגיד לך שהוא משקר". עו"ד חדד: "אמרת בחקירה 'לקחתי מהבית של פאקר ארגז שמפניה סגור'. לא שניים. הזמן עשה את שלו?". הנהג חסון: "לקחתי שני ארגזים באותו יום. זוכר שהלכתי, שמתי ארגז, חזרתי החוצה ולקחתי עוד ארגז". עו"ד חדד: "אבל הגיוני שב-2016 זכרת יותר טוב מב-2022".
הטונים עלו אז בבית המשפט, וחסון התרגז: "אל תתחיל איתי. אני לא יכול לזכור 1,000 נסיעות. אני לא יכול לזכור בכל סיפור כמה ארגזים היו לי". השופטת רבקה פרידמן פלדמן פנתה אליו: "מר חסון, תוריד את הטונים, שואלים אותך מה אתה זוכר. אנחנו לא במתקפה ולא במגננה, אנחנו רוצים לברר את הפרטים". בהמשך אמר חסון: "אם אמרתי ארגז אחד - אז אחד".
עו"ד חדד שאל את חסון אם עקב אחר עדותה של קליין בבית המשפט, וחסון השיב בחיוב. לשאלת חדד אם שיתפה אותו בתלונות במשטרה שהגישה כשקיבלה איומים במהלך ימי עדותה, השיב בחיוב לגבי תלונה שנוגעת אליו. חדד תקף: "אתה חב חוב אמיתי להדס, שמפרנסת אותך ודואגת לך לשכר מלא למרות שאתה לא ממש עובד בשנים האחרונות". חסון סירב להתייחס וכינה טענה זו "שטות". נזכיר, כי חסון מועסק עדיין אצל שני בעלי ההון כמנהל הנכסים שלהם.
1 צפייה בגלריה
יונתן חסון
יונתן חסון
"לא יכול לזכור 1,000 נסיעות". יונתן חסון בבית המשפט
(צילום: גלעד מורג)
במהלך הדיון דחו השופטים את בקשת עו"ד חדד וקבעו כי הדיונים במשפט יתקיימו כסדרם ביום שני הקרוב, יום לפני הבחירות, וגם ביום שאחריהן. עם זאת, עדיין ייתכן ביטול - שכן העדה שני קוסקס, אם הבית של ג'יימס פאקר בקיסריה, זומנה ליום רביעי ולא ברור אם תוכל להגיע ביום שני. חדד טען כי יש לבטל את הדיון לפני הבחירות מחשש לשימוש פוליטים בדברים שייאמרו בו, אך השופט משה בר-עם הגיב: "בחקירה הראשית המתוכננת לא אמורות להיות כותרות". השופטת פלדמן הוסיפה: "אנחנו יודעים על הבחירות לא מהיום".
לפי האישום, נתניהו קיבל ממילצ'ן ומפאקר טובות הנאה, שעיקרן סיגרים ושמפניות לו ולרעייתו, בסכום של כ-690 אלף שקלים במצטבר. בעדותו אתמול אמר חסון, כי "רוב הדברים שנקנו עבור משפחת נתניהו היו שמפניות וסיגרים. היו דברים בודדים נוספים כמו מעילים ותיקי יוקרה. בחלק מתקופת עבודתו, היה האחראי מטעם מילצ'ן ופאקר על הזמנות הפריטים. "הסיגרים שהייתי קונה היו מיועדים לביבי - 99% מכל הרכישות", אמר חסון. הוא אף ציין כי "מילצ'ן ופאקר לא היו מעשנים סיגרים, רק סיגריות".
גם בנוגע לשמפניות, חסון העיד כי במקרה של פאקר, "המלאי בבית שלו היה חד-משמעית רק לצרכי הזוג נתניהו, והחזקנו אצלו לפחות שישה ארגזים". לפי הנהג לשעבר, "עבור הבית של מילצ'ן, בכל קנייה הזמנו בין שמונה לעשרה ארגזי שמפניות, אבל משפחת מילצ'ן עצמה הייתה שותה אולי שני בקבוקים בשבוע". חסון טען בעדותו כי ביצע משלוחים לבתי משפחת נתניהו ואף פגש אותם ישירות בחלק מהמקרים.