המנהיג העליון של איראן עלי חמינאי ניפק לפני הצהריים (יום ג') איום נוסף נגד ישראל, כשאמר שעל התקיפות בעזה להיפסק מיד, וכי אם "פשעי המשטר הציוני" יימשכו – איש לא יוכל לעצור את המוסלמים בעולם ואת "כוחות ההתנגדות".
4 צפייה בגלריה
 עלי חמינאי
 עלי חמינאי
מנהיג איראן חמינאי. "להעמיד לדין על הפשעים"
(צילום: KHAMENEI.IR / AFP)
4 צפייה בגלריה
שר החוץ של איראן חוסיין אמיר עבדאללהיאן
שר החוץ של איראן חוסיין אמיר עבדאללהיאן
שר החוץ האיראני, שלא מפסיק לאיים. "המשטר הציוני לא יפעל בעזה בלי השלכות"
(צילום: Louai Beshara / AFP)
הכותרת
העולם תומך בישראל, בינתיים
22:11
בדברים ששודרו בטלוויזיה האיראנית הממלכתית נשמע חמינאי מצדיק את רצח האזרחים במתקפת הטרור של חמאס, כשאמר כי "מי שחיים בהתנחלויות הישראליות בפלסטין הכבושה אינם אזרחים – רובם חמושים". הוא אמר כי יש להעמיד בכירים ישראלים לדין בגין "פשעיהם" נגד הפלסטינים ועזה, והוסיף: "אנחנו חייבים להגיב, אנחנו חייבים להגיב על מה שקורה בעזה".
דבריו של חמינאי באים אחרי שביומיים האחרונים פיזר שר החוץ של איראן, חוסיין אמיר-עבדאללהיאן, שלל הצהרות שבהן יותר מרמז כי טהרן ובני חסותה, ובראשם חיזבאללה, עשויים להצטרף למלחמה אם ישראל לא תחדל מפעולותיה בעזה. אמש, מעט לפני חצות, אמר השר האיראני כי "צעדי מנע" צפויים בשעות הקרובות, וכי לישראל לא תינתן האפשרות לפעול בעזה בלי לשאת בהשלכות: "מנהיגי ההתנגדות לא יניחו למשטר הציוני לפעול בעזה. כל האופציות פתוחות, ואיננו יכולים להישאר אדישים למול פשעי המלחמה המתבצעים נגד העם בעזה".
4 צפייה בגלריה
תקיפות חיל האוויר בעזה
תקיפות חיל האוויר בעזה
חיל האוויר תוקף בעזה, היום. טהרן: "כל האופציות פתוחות"
(צילום: JACK GUEZ / AFP)
4 צפייה בגלריה
חאן יונס עזה
חאן יונס עזה
הרס בחאן יונס אחרי עוד הפצצה ישראל
(צילום: Ahmad Hasaballah/Getty Images)
זמן קצר אחרי חמינאי דיבר היום סגן מפקד משמרות המהפכה של איראן, עלי פדאווי, ופיזר גם הוא איומים. "עוד גל הלם נמצא בדרך אם ישראל לא תחדל ממעשי הזוועה שלה בעזה", אמר. "מכות ההלם של ההתנגדות יימשכו עד שהגידול הסרטני הזה (ישראל) יימחק ממפת העולם".
אחרי ששלשום שוחח נשיא צרפת עמנואל מקרון בטלפון עם נשיא איראן איברהים ראיסי וקרא לטהרן שלא להתערב במלחמה, היום הצטרף לקריאה קנצלר גרמניה אולף שולץ. "אני קורא לחיזבאללה ולאיראן שלא להתערב בעימות", אמר שולץ במסיבת עיתונאים בברלין אחרי פגישה עם עבדאללה מלך ירדן.
בשבוע שעבר, בנאום טלוויזיוני ראשון מאז המתקפה של חמאס, שיבח חמינאי את הטבח ואמר כי לישראל נגרמה תבוסה צבאית ומודיעינית "בלתי ניתנת לתיקון". "אנחנו מנשקים את ידיהם של אלה שתכננו את ההתקפה על המשטר הציוני", אמר אז המנהיג העליון של איראן. "רעידת האדמה ההרסנית הזו החריבה תשתיות קריטיות שלא יתוקנו בקלות. את האשמה באסון הזה יש לתלות בפעולותיו של המשטר הציוני עצמו".