3 צפייה בגלריה
חיליק חייבי
חיליק חייבי
חייבי. "לא יודעים מה מקור הזיהום"
הידרדרות במצבו של יחיאל (חיליק) חייבי בן ה-65, התעשיין הישראלי שנעצר בירדן לפני כחודש וחצי והוחזר ארצה לאחר שחלה בקורונה. מזה שלושה ימים שחייבי, שטען כי נפל קורבן לעוקץ בינלאומי ושוחרר בערבות של מיליונים, נלחם על חייו כשהוא מורדם ומונשם.
"בימים האחרונים נודע לנו שחיליק הותקף ע"י חיידק", סיפר חברו הקרוב קובי אגמון בשיחה עם ynet. "אנחנו לא יודעים אם מקורו של הזיהום הוא מהתקופה שבה היה מאושפז בירדן, או שהוא קיבל אותו במהלך האשפוז בהדסה".
אגמון הסביר כי הזיהום גרם להידרדרות במצבו הבריאותי של חייבי וגם לירידה בחמצן בדם. בשל כך, הצוות הרפואי בבית החולים החליט לחבר אותו למכונת הנשמה ולהרדים אותו. "למיטב ידיעתנו, מצבו קריטי", הוסיף.
3 צפייה בגלריה
יחיאל חייבי בהדסה
יחיאל חייבי בהדסה
יחיאל חייבי בהדסה
(צילום: דוברות הדסה)
אגמון היה מי שניהל את המאבק להשיב את חייבי ארצה. לדבריו, הפעם האחרונה שבה שוחחו הייתה לפני שלושה ימים, היום שבו הורדם. "חיליק הבין שמצבו קשה וזה מה שהוא שיקף לי בהתכתבויות. הוא הביע חשש לחייו מתוך תחושה שהוא לא מצליח להתאושש. הוא הבין שהמצב שלו מידרדר".
חייבי, כאמור, נעצר לפני כחודש וחצי אחרי שלטענתו איש עסקים ירדני עקץ אותו בהונאה חוצת גבולות ותפר לו תיק. במהלך מעצרו נדבק בנגיף וחייבי, בעל ריאה אחת המתפקדת באופן חלקי, הובהל לטיפול נמרץ עם דלקת ריאות חמורה. מצבו הוגדר אנוש. לפני כשבועיים, שוחרר בערבות לאחר שמטה המאבק לשחרורו העביר כמיליון שקלים לבקשת הירדנים.
3 צפייה בגלריה
חיליק חייבי
חיליק חייבי
חייבי. "הביע חשש לחייו"
"אחרי המאבק שלנו להביא אותו לארץ, אני רק יכול לקוות ולהתפלל שהוא ייצא מהמצב שבו הוא נמצא", אמר אגמון. "נלחמנו במהלך מספר שבועות בכל דרך להביא אותו. בית החולים הדסה היה הבחירה שלנו מתוך הבנה שזהו מקום בעל ניסיון עם צוות מקצועי ומיומן. בפועל, למרבה הצער, המצב הידרדר".
מבית החולים הדסה נמסר בתגובה: "במצבו של חייבי חלה הידרדרות והצוות ביחידה לטיפול נמרץ הנשים והרדים אותו ביום כיפור".