1 צפייה בגלריה
הריסות נמל התעופה בדמשק, סוריה
הריסות נמל התעופה בדמשק, סוריה
הריסות נמל התעופה בדמשק, סוריה. ארכיון
לראשונה מאז פרוץ המלחמה, תקיפה אווירית בסוריה: בתחנת הרדיו הסורית "שאם FM" דווח על תקיפות ישראליות בנמל התעופה הבינלאומי ובשדה התעופה בחלב.
התקיפה הרחבה והמשולבת בוצעה בכמה מוקדים בסוריה במקביל, בגלל שינועי אמצעי לחימה מתקדמים ללבנון. המרכז הסורי למעקב אחר זכויות אדם, ארגון המזוהה עם האופוזיציה היושב בלונדון, דיווח כי שני שדות התעופה הושבתו בעקבות התקיפה הישראלית. לפי דיווחים, לא היו נפגעים בתקיפה.
מקור דיפלומטי אמר לרשת "ספוטניק" הרוסית כי מטוס שר החוץ האיראני חזר לטהרן עקב תקיפות שדות התעופה הסוריים, אבל טרם ברור אם הדיווח מדויק. זמן קצר לאחר מכן דיווחה הרשת הלבנונית "אל-מיאדין" כי שר החוץ של איראן הגיע לגדאד לביקור של כמה שעות.
מקור צבאי סורי דיווח כי "סמוך לשעה 13:50 בצהריים ביצעה ישראל מתקפת טילים לעבר שדות התעופה הבינלאומיים של חלב ודמשק, שהובילה לפגיעה במסלולי הנחיתה של שדות התעופה וליציאתם מכלל שימוש. התוקפנות הזו היא ניסיון נואש של ישראל להסיט את תשומת הלב מהפשעים שהיא מבצעת בעזה ומהאבדות הגדולות שהיא סופגת מההתנגדות הפלסטינית".
בתחילה החודש דיווחו כלי תקשורת בסוריה כי ישראל תקפה אתרים השייכים לצבא הסורי ולמיליציות איראניות בעיירה דימאס - פרבר מערבי של הבירה דמשק, סמוך לגבול עם לבנון. לפי סוכנות הידיעות הממלכתית בסוריה, התקיפה גרמה להרס רב ולפגיעה בתשתיות, כולל גשר בכביש המחבר בין העיר אל-בוכמאל למעבר הגבול עם עיראק - שנחשב לציר הברחות האמל"ח היבשתי.
לפי הדיווח, התקיפה התרחשה בקרבת מעבר אל-בוכמאל שבאזור דיר א-זור, והובילה להרס רב של מתקנים ציבוריים ורכוש אזרחי. בתקיפה, טענו בסוריה, נהרס גשר "חמידה" בכביש המחבר בין אל-בוכמאל למעבר הגבול עם עיראק, ונפגעו רשתות מים וחשמל, בנוסף לנזק שנגרם לבתים באזור.