נמשך הקרע בין ראש הממשלה בנימין נתניהו לראש העיר נתיבות יחיאל זוהר, אחד מראשי הרשויות הכי מקורבים לנתניהו בליכוד. זוהר עדיין זועם על הממשלה, שלתפיסתו הפקירה את תושבי עירו בזמן המלחמה. ל-ynet נודע כי הוא לא ראש הרשות היחיד מהליכוד שמתרחק מנתניהו.
1 צפייה בגלריה
בנימין נתניהו ויחיאל זוהר
בנימין נתניהו ויחיאל זוהר
יחיאל זוהר ונתניהו. אומר למי שמוכן לשמוע שיחסיו עם ראש הממשלה הסתיימו
(צילום: גדי קבלו, אלכס קולומויסקי)
הכותרת
בין הפוגה להפסקת אש: המטרה של חמאס והתנאים של ישראל / רון בן ישי
23:57
לפני כשלושה שבועות נחשף ב-ynet מכתב נוקב ששלח זוהר, עד לפני המלחמה אחד מהמקורבים ביותר ומפוקדיו הגדולים של נתניהו בליכוד. במכתב העלה זוהר האשמות קשות ופנה לנתניהו בסגנון שהפתיע רבים בליכוד. "רשמתי בפניי שממשלת ישראל בראשותך החליטה להפקיר את תושבי נתיבות לגורלם, ומלבד הבטחות חלולות העיר לא קיבלה דבר. מכתב זה בא להזהיר - אל תטענו לא ידענו".
בליכוד אומרים שזוהר מסתובב עם בטן מלאה ומספר למי שמוכן לשמוע שיחסיו עם נתניהו הסתיימו. במילים אחרות, הדמות הפוליטית הקרובה ביותר אל נתניהו מבין ראשי הרשויות כבר מביט אל היום שאחרי המלחמה. בפתח ישיבה של ראשי הרשויות העריך זוהר שנתניהו לא ימשיך בתפקידו אחרי המלחמה, וכי הם יישארו עם הנזקים שנותרו לתקן.
ראשי מועצות נוספים השמיעו דברי ביקורת על נתניהו במהלך הישיבה, ובליכוד אומרים כי ראשי רשויות נוספים שעד לא מזמן נחשבו מקורבים מאוד לראש הממשלה התרחקו ולא מתכוונים לסייע יותר. כך, למשל, חיים ביבס, ראש העיר מודיעין-מכבים רעות ויו"ר מרכז השלטון המקומי. ביבס היה ממקורביו הנאמנים ביותר ולאחרונה, עוד לפני המלחמה, חל ריחוק מסוים בין השניים.