עשרות אנשים הגיעו הבוקר (שני) לתחנת המשטרה שר"ת ברחוב המסגר בתל אביב, לאחר שהמשטרה תפסה מאות טלפונים סלולריים, טאבלטים, מחשבים ניידים ומכשירים נוספים בפשיטה על דירה בנווה שאנן, וקראה לציבור להגיע לתחנה. מי שניסה להתקשר למספר הטלפון אותו פרסמה המשטרה, כדי לברר פרטים נוספים טרם ההגעה לתחנה, נתקל בצליל "תפוס".
3 צפייה בגלריה
אנשים מחכים בתור להחזרת הטלפונים הניידים שלהם
אנשים מחכים בתור להחזרת הטלפונים הניידים שלהם
אנשים מחכים בתור להחזרת הטלפונים הניידים שלהם
(צילום: לירן לוי)
3 צפייה בגלריה
הטלפונים שנגנבו
הטלפונים שנגנבו
שלושה חשודים נעצרו. הטלפונים שנגנבו והובאו לתחנת המשטרה
(צילום: לירן לוי)
3 צפייה בגלריה
הטלפונים שנגנבו
הטלפונים שנגנבו
(צילום: דוברות המשטרה )
תור ארוך נוצר בכניסה לתחנה, והממתינים מקווים לבשורות טובות. דייגו, תושב העיר, סיפר ל-ynet: "גנבו לי את הטלפון לפני כשבוע. כל התמונות והקבצים שלי שם. אני מקווה שאמצא את זה פה".
גם מעין הגיעה עם חברותיה לתחנת המשטרה, אחרי שגנבו להן אייפון 13 ואייפון 12 בשדרות רוטשילד בתל אביב. "זה קרה לנו יום אחרי יום לפני שלושה שבועות. עושות טיקטוק, מרימות את הראש לשנייה - ואין טלפון", אמרה. "לפני זה באו כמה מבוגרים ושאלו אם ראינו טלפון, בכלל לא התייחסנו, ואחרי חצי שעה גנבו לנו באותו המקום שבו הם ישבו".
הטלפון של יעל, ממתינה נוספת בתור, נגנב לפני כשבועיים סמוך לשוק הכרמל. "אני ממש מקווה למצוא את הטלפון שלי כאן. יש לי קצת תקווה, ושווה לנסות", אמרה.
מפקחת שי עברו, קצינת פשעים בתחנה, הסבירה ל-ynet על הליך הזיהוי: "הטלפונים פה, הם מחכים, הם יוחזרו רק לבעליהם. מי שמגיע לזהות את הטלפון שלו, מומלץ להגיע עם קבלה, IMEI (מספר סידורי), פרטים מזהים שיכולים לקשור את הטלפון אליו או מסמך מזהה כלשהוא אודות המכשיר. לצערי, חלק מהטלפונים כבר פורמטו, אז חוץ מ-IMEI צריך להשיג פרטים נוספים".
עברו הדגישה כי הטלפונים יצאו משטח התחנה אך ורק בידי הבעלים החוקיים. לדבריה, גניבת טלפונים "היא תופעה מוכרת, לצערנו הרב. אנחנו עושים את מירב המאמצים, ומי שמגיע לכאן מאושר לקבל את המכשיר שלו בחזרה. בסופו של דבר המכשיר הסלולרי מכיל היום את העולם של כולנו".
בפשיטת המשטרה ביום חמישי האחרון נתפסו מלבד הטלפונים גם מכשירים נוספים שחשודים כגנובים, ונעצרו שלושה חשודים. היא התקיימה בשתי דירות מסתור וחנות טלפונים סלולריים בנווה שאנן בעקבות מידע שהתקבל במשטרה, והשתתפו בה בלשי תחנת שר"ת ולוחמי יס"מ תל אביב.
"במהלך הפשיטה התגלה באחת הדירות מחבוא של כ-400 טלפונים סלולריים וכן טאבלטים, מחשבים ניידים, בגדים ונעלים ממותגים ועוד רכוש רב החשודים כגנובים", נמסר. "כמו כן נתפסו במקום אלפי ש"ח במזומן וכן מטבע זר. הבלשים עצרו במקום 3 נתינים זרים מאריתריאה בשנות השלושים לחייהם, ששהו בדירות". מעצרם של החשודים הוארך עד ל-20 בדצמבר.