ראש הממשלה נפתלי בנט ליווה היום (שלישי) את בנו דוד בן ה-9 לקבל את החיסון הראשון נגד הקורונה. בנט הגיע עם בנו לקופת חולים כללית בהרצליה: "דוד כרגע התחסן. זה גם שומר על ילדינו וגם על ההורים, ועל כל מדינת ישראל". לדבריו, "אנחנו יוצאים היום למבצע חיסוני הילדים הארצי, קודם כל כדי לשמור על ילדינו".
דוד בנט, בנו של ראש הממשלה, הוסיף: "חשוב להתחסן כדי שהילדים לא יחלו בקורונה וגם כדי שלא ידביקו את ההורים שלהם".
2 צפייה בגלריה
דוד ונפתלי בנט לפני חיסונו של דוד
דוד ונפתלי בנט לפני חיסונו של דוד
דוד ונפתלי בנט בעת חיסונו של דוד
(צילום: איתי בית און, לע"מ)
2 צפייה בגלריה
דוד ונפתלי בנט לפני חיסונו של דוד
דוד ונפתלי בנט לפני חיסונו של דוד
(צילום: איתי בית און, לע"מ)
עד כה נקבעו אלפי תורים לחיסוני בני 11-5 בקופות החולים השונות, וישראל היא המדינה השנייה בעולם להתחיל במבצע מסוג זה - אחרי ארצות הברית. עם זאת, המספר עדיין לא מספקת את מערכת הבריאות, שבה מציינים את מספר המתחסנים הגבוה בארה"ב לשם השוואה. לפי נתוני קופות החולים, רק ל-2.35% מכלל הילדים בקבוצת הגיל הוזמנו תורים לחיסון נגד נגיף הקורונה.
שר הבריאות ניצן הורוביץ הגיע הבוקר למתחם החיסונים של קופת החולים מכבי בתל אביב כדי להתרשם מפתיחת המבצע. "החיסון הזה מגן קודם כל על הילדים עצמם. כמו חיסונים מפני מחלות אחרות, גם חיסון קורונה מגן מפני מחלה קשה בילדים ואין שום סיבה ואין שום תירוץ והיגיון בלחשוף את הילדים למחלה שיש חיסון שמגן עליהם מפניה", אמר הורוביץ.


השר הוסיף: "המחלה הזאת בילדים, גם בשלב האקוטי, יכולה להיות קשה. אנחנו רואים את זה אצל הרבה ילדים שכבר חלו ומפתחים את התופעות האלה של 'לונג קוביד' או כל מיני סיבוכים. אין שום סיבה שהילדים יעברו את זה. מיליוני ילדים בעולם התחסנו, זה עבר אישורים של FDA ו-CDC, ואני מניח שזה יאושר לשימוש בכל העולם. ההמלצה שלנו היא שכל הילדים מגיל 5 ומעלה יתחסנו ויגנו על עצמם.
"אנחנו יודעים היום בנתונים שרוב גדול של הנדבקים המאומתים הם ילדים, פשוט ילדים שלא התחסנו. ההיגיון אומר שברגע שהם יתחסנו בהיקפים גדולים אנחנו נוריד לגמרי את הגל הזה של הקורונה אצלנו. אני חוזר, הדבר הכי חשוב בעיניי זה שהילדים עצמם לא יחלו, לא יצטרכו להישאר בבית. מעבר לזה יש גם כמובן תועלת חברתית-כלכלית וזה יעזור לכולנו להוריד את הגל לגמרי".

בקופות החולים מעריכים כי בימים הקרובים יתחסנו ילדים להורים שכבר החליטו מראש שיחסנו את ילדיהם, ובהמשך יידרשו מאמצי הסברה רחבים ונקודתיים יותר על מנת להביא את הילדים להתחסן.
ד"ר אנג'לה עירוני, ראש מחוז השרון בקופת החולים מכבי, אמרה הבוקר ל-ynet כי אחרי שכ-11 אלף ילדים הזמינו תור לחיסון בקופה, בקופה מצפים לעלייה במספרם בימים הקרובים. "צריך להכיל, להבין ולתת להורים להתלבט", אמרה. "צריך להבין ממה נובע החשש ולהסביר לה את הסיבות בעד ונגד החיסון. הפייק ניוז משפיע, יש הצפה של מידע בקרב ההורים שגורם לכך שאנשים לוקחים צעד אחורה וחוששים".
לדבריה, "חשוב להדגיש שבארה"ב חוסנו כשני מיליון ילדים בני 11-5, ואין תופעות לוואי חריגות. יש תופעות מינוריות, כך שהחיסון הרבה יותר בטוח מלחלות בקורונה. יש סטטיסטיקה שהמחלה פוגעת בילדים קטנים, למרות שלרוב הם עוברים את המחלה בצורה קלה יותר. אם אחד מ-900 ילדים יאושפז במצב קשה או אקוטי, זה בעיניי מספיק חזק - אנחנו לא רוצים שהילדים שלנו ימלאו את בתי החולים".
בינתיים, אתמול אובחנו 682 ישראלים כחיוביים לקורונה - 55% מהם בני פחות מ-11. מספר המאומתים ביממה החולפת היה הגבוה ביותר מאז 1 בנובמבר. במקביל, מקדם ההדבקה עלה ל-1.08 - דבר המעיד על התפשטות המגפה. בסך הכול בוצעו אתמול כ-93 אלף בדיקות ושיעור החיוביים עמד על 0.74%. העלייה בתחלואה עדיין לא משפיעה על מספר החולים הקשים: נכון להבוקר מאושפזים בבתי החולים ברחבי הארץ 128 חולי קורונה במצב קשה, 81 מהם מחוברים למכונות הנשמה. מהנתונים עולה כי 83% מהחולים הקשים לא התחסנו בכלל.