המחלקה לחקירות שוטרים (מח"ש) הגישה היום (שני) כתב אישום נגד קצין הבילוש שי עזרא אליהו (36) ושוטר הבילוש יותם גרגיר (35) שעצרו והכו לפני חודשיים צעיר חרדי שהעיר להם על כך שפגעו במכוניתו בירושלים. שני בלשים נוספים שהיו מעורבים באירוע, בהם קצין בילוש, יועברו לטיפול משמעתי.
בינואר האחרון התקיימה הפגנה אלימה נגד חנות טלפונים סלולריים סמוך לשכונת גאולה בעיר, ולמקום הוזעקו בלשים בלבוש אזרחי. חיים מזרחי, תושב האזור, העיר לאחד הבלשים על כך שפגע במכוניתו שחנתה במקום, ובכתב האישום צוין כי "בשלב זה עצר קצין הבילוש (שי עזרא אליהו, ג"כ) את הרכב, יצא ממנו במהרה, ניגש אל המתלונן והחל לנהוג כלפיו באלימות, בין היתר באמצעות חניקתו ומתן אגרוף לראשו, וזאת מתוך רצון 'ללמדו לקח'".
שוטרים נוספים שהבחינו במתרחש, בהם גרגיר, ניגשו למקום וסייעו לעזרא להכניס את מזרחי למושב האחורי של הניידת הסמויה. בזמן שהמתלונן שכב על בטנו על המושב האחורי, נטען, התיישב גרגיר על גבו.
2 צפייה בגלריה
עימות בין שוטר לעובר אורח שמסתיים באגרוף
עימות בין שוטר לעובר אורח שמסתיים באגרוף
מתוך התיעוד. "המתלונן איבד את הכרתו"
על פי כתב האישום, אף שמזרחי היה אזוק, המשיך גרגיר לשבת עליו והכה בראשו באגרופים. גם בתחנת המשטרה, נטען, בעת שהוביל אותו לתא המעצר, הכה גרגיר בגבו של מזרחי.
מח"ש טוענת שבגלל דיווח כוזב של הקצין עזרא, הוחלט להמשיך את מעצרו למשך הלילה. רק למחרת, אחרי שהובא בפני שופט, הוא שוחרר לאלתר וללא כל תנאים.
בכתב האישום צוין כי "כתוצאה מהתנהגותם של השוטרים כלפיו, המתלונן סבל מכאבים עזים, נזקק לטיפול רפואי ואף בעת שפנה לבית החולים איבד את הכרתו וטופל במקום. המתלונן אף נזקק לטיפול נפשי בעקבות הנזקים הנפשיים אשר נגרמו לו כתוצאה מהתנהגותם של השוטרים כלפיו".

חשד: שוטרים ומאבטח תקפו אזרח במחסום

המחלקה לחקירות שוטרים עצרה אתמול שלושה חשודים - שני שוטרים ומאבטח - בחשד שתקפו לפני כחודש אזרח ערבי ישראלי במחסום א-זעיים, בכניסה לירושלים. על פי החשד, האזרח עוכב לבדיקה שגרתית במחסום ובמהלכה התעורר ויכוח בינו לבין השוטרים והמאבטחים במקום. בשלב מסוים פעלו השוטרים והמאבטחים באלימות, הכו אותו ואזקו אותו.
2 צפייה בגלריה
מקום הפיגוע
מקום הפיגוע
מחסום א-זעיים
(צילום: TPS)
שלושת החשודים, יחד עם שלושה מאבטחים נוספים, נחקרו באזהרה בחשד לתקיפה בנסיבות מחמירות ושיבוש מהלכי משפט. קצין משטרה נוסף נחקר גם הוא בחשד לשיבוש מהלכי משפט. בסיום החקירה שוחררו החשודים למעצר בית בתנאים מגבילים. קצין המשטרה הורחק למשך ארבעה ימים.
במשטרה מסרו בתגובה כי "עם פתיחת החקירה ולאחר בחינת חומר הראיות במחלקת משמעת, הוחלט כי הקצין יורחק מעבודה עם קהל, והשוטרים המעורבים באירוע, ישובו לעבודה. כתב האישום אשר הוגש היום טרם התקבל במחלקת משמעת. מיד עם קבלתו יוזמנו הקצין והשוטר הנוסף לשימוע לצורך שקילת המשך שירותם בחיל, כמקובל במקרים בהם שוטר מועמד לדין".