נהג משאית פלסטיני נפצע אחר הצהריים (יום ראשון) באורח קשה מאבנים שזרקו עליו מתנחלים בעת שנסע ליד חומש. הנהג פונה במצב קשה על ידי אמבולנס פלסטיני לבית חולים בג'נין. עוד שני פלסטינים נפצעו מיידוי האבנים. בימים האחרונים, נזכיר, אירעו תקיפות נוספות של פלסטינים - ובהן אחת חמורה במיוחד בליל הרצח, שבה מתנחלים פרצו לבית פלסטיני בכפר קריות, השחיתו רכוש ופצעו את אב המשפחה.

1 צפייה בגלריה
משאיות עליהם קרוואנים נחסמו בדרך לחומש על ידי הצבא
משאיות עליהם קרוואנים נחסמו בדרך לחומש על ידי הצבא
כוחות הביטחון סמוך למאחז
(צילום: ישיבת חומש)
הפרות הסדר בחומש מתקיימות על רקע פיגוע הירי שבו נרצח יהודה דימנטמן, שהובילו לניסיונות להקים את המאחז שפונה בהתנתקות מחדש ולעימותים בין מתנחלים לכוחות הביטחון. הנהגת המתנחלים, תושבי חומש וגם משפחתו של יהודה דימנטמן שנרצח ביום חמישי האחרון, מתמקדים כעת במאבק על הסדרת המאחז כ"תשובה לרצח", בזמן שבמערכת הביטחון מנסים למצוא פתרונות שדרכם יוכלו להרגיע את השטח.
אתיה דימנטמן, אלמנתו של יהודה, קראה הבוקר (ראשון) באוהל האבלים להסדיר את הישיבה מבחינה חוקית. "צריך לאבטח אותה, יש שם בחורים צדיקים שמוסרים את הנפש בשביל כל מי שיושב בתל אביב, בנגב ובניו יורק. הם הסיירת מטכ"ל שלנו, חיילים ללא מדים", אמרה. "אני מרגישה את יהודה כל הזמן, והוא מבקש דרכי לבנות את חומש".
בשעות הבוקר נרשמו עימותים בין צה"ל לתושבי המאחז, שניסו להקים מבנים בניגוד לחוק. תשע שעות חלפו מאז ועד שבדובר צה"ל הודיעו כי התושבים פעלו באלימות נגד חיילים, פרצו מחסומים וגרמו לכך שחייל אחד נפצע באורח קל. "לפנות בוקר הגיעו מאות מתיישבים שפעלו באלימות כלפי כוחות הביטחון, פרצו מחסומים שהוצבו בשטח ונכנסו לשטח היישוב המפונה על מנת לנסות ולהקים במקום מבנים בלתי חוקיים", מסר דובר צה"ל.
"כוחות צה"ל, מג"ב ומשטרה ניסו לחסום את הגעתם של המתיישבים ואלו הפעילו אלימות פיזית ומילולית, השחיתו רכוש צבאי וחסמו את מעבר הכוחות. בנוסף, לוחם צה״ל נפצע קל כתוצאה מפגיעת רכב של מתיישבים. צה"ל מגנה כל גילוי אלימות כלפי כוחות הביטחון ויפעל בנחישות ביחס לכל ניסיון פגיעה באנשי כוחות הביטחון הממלאים את תפקידם לשמירה על ביטחון אזרחי ישראל. צה"ל ימשיך להתמקד בשמירה על בטחון האזרחים וזאת לצד אכיפת החוק ומניעת פעילות בלתי חוקית באשר היא".
בישיבה דחו את ההאשמות ואמרו שהצבא משקר. "לא הייתה אלימות ואין אלימות בחומש", מסרו התושבים. "ישיבת חומש פועלת יום יום ולילה לילה במשך 15 שנה ולא נשמעה כל תלונה על פגיעה בחיילי צה"ל, ולא בכדי. דובר צה"ל עובד בשירות בני גנץ ומתדרך כתבים בשקרים חמורים. זה רצח אופי, תתביישו". גם ראש מועצת שומרון הודיע כי הוא "מגנה את ההודעה הלא הגונה של דובר צה"ל", האשים את דו"צ בתפיסת צד פוליטי ומסר: "אני מזועזע מהודעת דובר צה"ל המניפולטיבית. מצער ולא לגיטימי שדובר צה"ל מייצר מניפולציות כדי להשחיר את המתיישבים החלוצים".