אמירה חריפה של הרמטכ"ל נגד הקריאות לאי-התייצבות למילואים, בעיצומו של "יום ההתנגדות הלאומי" ורגע לפני ההצבעות בכנסת על ביטול עילת הסבירות. כל מי שקורא לאי-התייצבות פוגע בצה"ל ובביטחון המדינה", אמר הבוקר (שלישי) רא"ל הרצי הלוי, בדיון ועדת החוץ והביטחון של הכנסת.
הרמטכ"ל אמר לחברי הוועדה כי בסקירה - שמלבד הדקות הראשונות שלה סגורה לתקשורת - הוא יציג "את הערכת המצב האסטרטגית והמבצעית. אתייחס גם לזירות השונות, גם לאתגר הרב-זירתי וגם לכשירות של צה"ל".
לדברי רא"ל הלוי, "הגזרות השונות - גם הרחוקות וגם הקרובות - מחייבות את צה"ל להמשיך להיות ערני ודרוך, לחזק את ההרתעה כדי להצליח לקיים מציאות טובה לאזרחי ישראל, למדינת ישראל. האתגרים הביטחוניים בעת הנוכחית מחייבים אותנו למוכנות גבוהה".

2 צפייה בגלריה
 מחאה בתל אביב
 מחאה בתל אביב
ההפגנה בקריה
(צילום: טל שחר)
לפי הרמטכ"ל, "המוכנות היא שילוב בין הכשירות ללכידות, גם כשיש מתח ביניהם. לכן הציווי הוא לשמור את שני אלה ביחד, בצורה הטובה ביותר. כל מי שקורא לאי-התייצבות בימים האלה פוגע בצה"ל ופוגע גם בביטחון המדינה".
לצד זאת אמר כי "מאז הקמתו של צה"ל הדבר החשוב ביותר בצה"ל הוא האנשים, אלה שעומדים להתגייס, חיילי החובה, הקבע והמילואים. אנחנו נדבר על האתגרים, הפתרונות והכיוונים, ואני בטוח שבשני החלקים - גם בחלק של אחר הצהריים - יהיו דברים מעניינים. אנחנו מחכים גם לשמוע מכם".
2 צפייה בגלריה
 מחאה בתל אביב
 מחאה בתל אביב
מחאת "אחים לנשק", בכניסה לקריה
(צילום: טל שחר)
בצבא מתמודדים בימים אלה עם שורת אתגרים ובכללם החשש שחיילי מילואים לא יתייצבו לשירות על רקע קידום המהפכה המשפטית. בצה"ל אמרו השבוע כי למרות ריבוי מכתבי ההצהרה של לוחמים וקצינים במילואים על הקפאת שירותם, הכשירות למלחמה לא נפגעה כתוצאה מכך - אבל הודו כי בימים האחרונים עשרות חיילי מילואים - רובם מחיל האוויר - הודיעו למפקדים שלא יתייצבו עקב קידום המהפכה המשפטית.
במקביל גברה בימים האחרונים המתיחות מול חיזבאללה לאחר שורת פרובוקציות של ארגון הטרור השיעי באזור הגבול של ישראל עם לבנון. בזירה נוספת מתמודד הצבא מול המשך הפיגועים ביהודה ושומרון.
פורסם לראשונה: 10:01, 18.07.23