רעד חאזם (29), תושב מחנה הפליטים ג'נין ומזוהה עם גדודי חללי אל-אקצה, הוא המחבל הפלסטיני שרצח שני צעירים בפיגוע הירי ברחוב דיזנגוף בתל אביב. בתום מצוד נרחב שארך כמה שעות, חאזם חוסל הבוקר (שישי) ביפו על ידי שני לוחמי היחידה המבצעית של שירות הביטחון הכללי.
בשב"כ ציינו הבוקר כי המחבל שהה בישראל ללא היתר. כניסתו של חאזם לישראל נאסרה בשל עבר ביטחוני. לוחמי שב"כ שאיתרו אותו סמוך למסגד ביפו קראו לו לעצור, אולם הוא פתח לעברם באש - ומיד לאחר מכן חוסל בזירה.
7 צפייה בגלריה
 המחבל רעד חאזם
 המחבל רעד חאזם
המחבל רעד חאזם
פתחי חאזם, אביו של המחבל, הוא פעיל מרכזי בפתח ובעבר היה קצין במנגנוני הביטחון הפלסטיניים. אחרי שנודע לו כי בנו נהרג, אמר האב: "אתם תראו את הניצחון בעזרת אללה. בשנים הקרובות, בימים הקרובים העיניים שלכם יראו את הניצחון. העיניים שלכם יראו את השינוי. אתם תקבלו חירות ועצמאות. מתפלל שאללה ישחרר את מסגד אל-אקצה מהכובשים הטמאים".
אביו של המחבל אמר עוד: "לאחר הפיגוע שעשה אחיכם, אמרו שלא תהיה רגיעה ולא יהיו יותר הקלות. העם שלנו לא מחפש הקלות, העם שלנו מחפש חירות ועצמאות. עמנו מחפש את מסגד אל-אקצה, מחפש להתפלל במסגד בלי לחשוש. העם שלנו מחפש חירות לילדיו ופרנסה, ולא אישור כניסה כדי לקבל משכורת טמאה".
מנהיג חמאס איסמעיל הנייה התקשר לאביו של המחבל, שיבח את בנו, ואמר כי "המעשה שלו הוא ניצחון למסגד אל-אקצה ולשהידים של פלסטין".
7 צפייה בגלריה
זוהה רעד חאזם
זוהה רעד חאזם
המחבל רעד חאזם
7 צפייה בגלריה
פתחי חאזם אביו של המחבל
פתחי חאזם אביו של המחבל
האב פתחי חאזם

ראש הממשלה נפתלי בנט עודכן הלילה בהתפתחויות באופן שוטף. לשכתו מסרה כי הוא יקיים בשעה 08:30 הערכת מצב בהשתתפות שר הביטחון בני גנץ, השר לביטחון הפנים עמר בר-לב וראשי מערכת הביטחון.
ראש הממשלה אמר הבוקר: "אני מברך את כוחותינו שהצליחו למצוא את המחבל הנמלט, ולחסלו. אנחנו שומרים על דריכות מקסימלית, בתוך תל אביב ובכל הארץ, מחשש לאירועים נוספים או פיגועי חקיינות. עם ישראל כולו כואב את צער משפחות הנרצחים, ומתפלל לבריאות הפצועים. המלחמה שלנו בטרור הרצחני ארוכה וקשה. אנחנו ננצח".

מפכ"ל המשטרה, רב-ניצב יעקב שבתאי, אמר בעקבות חיסול המחבל כי "אחרי לילה קשה, ולאחר שעות ארוכות של פעילות משטרת ישראל, שב"כ וצה"ל, הצלחנו הבוקר, בשיתוף פעולה מבצעי ומודיעיני לסגור מעגל ולחסל בחילופי אש את המחבל.
"הדגשנו אמש שייקח ככל שייקח, אנחנו נשים את ידנו על המחבל, חי או מת, ואכן המגע שנוצר איתו הבוקר חייב תגובה מהירה ונחושה של לוחמי השב"כ והימ"מ ביפו. פעלנו בשני צירים מרכזיים, מבצעי ומודיעיני, והבוקר שניהם הובילו לסיום האירוע המתגלגל".
לדברי המפכ"ל, "אנו ממשיכים בהיערכות השיא של משטרת ישראל בכל הגזרות והמחוזות, לרבות באבטחת תפילות יום השישי הראשון של הרמדאן. נגיב בכוחות גדולים ובעוצמה לכל אירוע חריג, כפי שהגבנו מיד לאחר הפיגוע בתל אביב, ונרדוף כל מי שיפגע או יבקש לפגוע באזרחי ישראל".
ארגון הטרור חיזבאללה בלבנון בירך על הפיגוע: "פעם נוספת מוכיחים אנשי ההתנגדות הפלסטינים שהם יכולים להתמודד עם הכיבוש הישראלי, להגיב על פשעיו ולהכות בו באופן שהוא לא יכול לצפות, בעומק הישות העושקת".
עוד אמרו בארגונו של חסן נסראללה: "פיגוע הגבורה שביצע השהיד הלוחם רעד פתחי חאזם בתל אביב חשף את חולשת הישות הציונית ואת מערכות הצבא והביטחון שלו שפישלו בהתמודדות עם לוחם פלסטיני אחד. חיזבאללה מברך על הגבורה של העם הפלסטיני ומביע הערכתו כלפי כל לוחמי הקודש שהשפילו את הישות הפושעת מול כל העולם".
7 צפייה בגלריה
הזירה בתל אביב
הזירה בתל אביב
הזירה בתל אביב
(צילום: AFP)
7 צפייה בגלריה
הזירה בתל אביב
הזירה בתל אביב
(צילום: רויטרס)
7 צפייה בגלריה
הזירה בתל אביב
הזירה בתל אביב
(צילום: רויטרס)
מסע הירי של המחבל החל ברחוב דיזנגוף, סמוך לבר אילקה, בסביבות השעה 21:00 בערב. עדי ראייה סיפרו כי לאחר מכן המחבל קפץ מעל חומה והמשיך לכיוון רחוב הירשנברג. השכנים ראו אדם חמוש באקדח יורה לעבר גבר שטייל עם כלבו, וסיפרו כי לא פגע בו אלא ברכב סמוך. הוא המשיך ככל הנראה דרומה, אחרי שרצח שני צעירים בני 27 ו-28.
בית החולים איכילוב עדכן הבוקר כי נכון לעכשיו מאושפזים שמונה מפצועי הפיגוע. מצבו של אחד מהם מוגדר אנוש ונשקפת סכנה מיידית לחייו. שלושה אחרים שנפצעו קשה בפיגוע יצאו מכלל סכנה ומאושפזים ביחידות טיפול נמרץ. מצבם של ארבעה פצועים נוספים מוגדר קל עד בינוני.