2 צפייה בגלריה
ישיבת ממשלה
ישיבת ממשלה
"המצב שבו פלסטינים משתוללים עם בנייה לא חוקית - נגמר". נתניהו
(צילום: רויטרס)
ראשי מועצת יש"ע שיגרו הערב (ראשון) מכתב לראש הממשלה בנימין נתניהו, שבמסגרתו הם מבקשים להיפגש עמו בהקדם, "כדי לסיים את הקפאת הבנייה של הממשלה הקודמת".
ראשי המתנחלים הציגו רשימת דרישות לביצוע בהקדם, ובהן אזרוח המנהל האזרחי, אישורי בנייה ביהודה ושומרון, הכשרת ההתיישבות הצעירה - שם קוד לעשרות מאחזים בלתי חוקיים שהוקמו ללא אישור המדינה, ואף התייחסו למאבק בשטחי C. "אחד ההישגים החשובים ביותר שלך היה הסיכום להתחיל בהליך ה'אזרוח' של חיי חצי מיליון המתיישבים ביהודה ושומרון. מהלך זה הינו מתבקש כבר שנים ארוכות ואנו קוראים לך להיכנס לעובי הקורה כדי לגרום להצלחתו", כתבו ראשי המועצה.
עניין ה"אזרוח" של המנהל האזרחי נמצא בליבה של המחלוקת בין יו"ר הציונות הדתית בצלאל סמוטריץ' לבין שר הביטחון יואב גלנט. אירוע פינוי המאחז "אור חיים" לפני יומיים היה עדות לכך שלא כל הסמכויות הועברו לסמוטריץ' כפי שסוכם בהסכמים הקואליציוניים. למעשה, ראשי הרשויות מבקשים מראש הממשלה להיפגש איתו במטרה לנסות להתניע את ההסכמים הללו. הם אף מבקשים ממנו "לא להפיל חצי מיליון אזרחים בין הכיסאות", כהגרדתם, ומבינים שהמפתח להתנעת ההסכמים נמצא אצל נתניהו.
2 צפייה בגלריה
מכתב ראשי מועצת יש"ע ל נתניהו בנימין ביבי ראש הממשלה ממשלה כנסת התיישבות יהודה ושומרון איו"ש
מכתב ראשי מועצת יש"ע ל נתניהו בנימין ביבי ראש הממשלה ממשלה כנסת התיישבות יהודה ושומרון איו"ש
חלק ממכתב ראשי מועצת יש"ע לנתניהו
לפי המכתב, "אנו זקוקים להקמה ופיתוח של ההתיישבות בצורה מוסדרת על פי החוק. שילוב הידיים בין כל גורמי ממשלתך הלאומית, שמשקף את ההסכמים הקואליציוניים, הינו ערובה לכך שרצון רוב העם שהתבטא בקלפי גם יתממש בשטח".
בנוסף, ציינו ראשי המתנחלים במכתב שלוש נקודות, ודורשים מנתניהו לקדם אותן. תחילה, הם הסבירו כי "אנו זקוקים לכינוסה הדחוף של מועצת התכנון העליונה (מת"ע) כדי לסיים את הקפאת הבנייה של הממשלה הקודמת". הם הוסיפו כי "אנו לא יכולים להמשיך לצפות בארץ הנאכלת על ידי האויב במסווה של עבודות חקלאיות ובניית בתים לא חוקיים (מערכה על שטחי C)".
בנקודה השנייה מסרו ראשי המועצה כי "אנו מבקשים להתחיל בהסדרת ההתיישבות הצעירה וחיבורה המידי לתשתיות בסיסיות ועוד". לסיום, כתבו הפונים כי "נושא הכבישים והמעברים ביהודה ושומרון דורש התייחסות מיוחדת ובהולה - הן בתחום התשתיות, והן בתחום האכיפה. כמובן שזוהי רק רשימה חלקית".
מוקדם יותר היום צייץ נתניהו בחשבון הטוויטר שלו כי "מתחילת החודש פינתה מערכת הביטחון 38 מבנים לא חוקיים של הפלסטינים בשטחי יהודה ושומרון". נתניהו הוסיף כי "המצב שבו פלסטינים משתוללים עם בנייה לא חוקית בניסיון לקבוע עבודות בשטח - נגמר".
על המכתב לראש הממשלה חתמו יו"ר מועצת יש"ע וראש מועצה אזורית גוש עציון שלמה נאמן; ראש מועצה מקומית בית אריה יהודה אלבוים; ראש מועצה מקומית קדומים חננאל דורני; ראש מועצה מקומית אלקנה אסף מינצר; ראש מועצה מקומית בית אל שי אלון; ראש מועצה מקומית בקעת הירדן דוד אלחייני; ראש מועצה מקומית מטה בנימין ישראל גנץ; ראש מועצה מקומית הר חברון יוחאי דמרי; ראש מנהלת חברון אייל גלמן; ראש מועצה מקומית עמנואל אליהו גפני; ראש מועצה מקומית קדומים חננאל דורני; ראש מועצה מקומית קריית ארבע אליהו ליבמן; ראש מועצה מקומית שער השומרון אבי רואה; ראש מועצה מקומית שומרון יוסי דגן, וראש מועצה מקומית קרני שומרון יגאל להב.