הקלטות הזוועה מהפעוטון נחשפות: הסייעת בפעוטון פרטי ברחובות שנעצרה אמש (ד'), תושבת העיר בשנות ה-50 לחייה החשודה בפגיעה בפעוטות, תובא היום להארכת מעצר ראשונה בבית משפט השלום בראשון לציון. בהקלטות בלעדיות שהגיעו ל-ynet נשמעת הסייעת סוטרת לפעוטות, ומתגאה בקשירתם: "הילד צרח את נשמתו שעה".
בהקלטות נשמעת הסייעת מנסה להשכיב תינוק לישון, בעודה אומרת לו ברוסית: "תישן", ואז נשמעת מכה שמזכירה לכאורה סטירה. בהקלטה אחרת, גם היא בשפה הרוסית, נשמעת הסייעת משוחחת עם סייעת אחרת על שקשרה את אחד מהפעוטות: "איך היא קשרה אותו ככה, שלא זז מהמקום". היא נשמעה אומרת בנוסף: "הילד צרח את נשמתו שעה".
א', שחשפה את הפרשה, סיפרה הבוקר ל-ynet בבית המשפט: "הילד שלי בן שנה וחודש. הכנסתי אותו לגן ב-15 בינואר וב-19 בינואר הוא חלה ולא הלך לגן במשך שבועיים. הכנסתי אותו שוב לפעוטון ב-1 בפברואר ליומיים והתחלתי לחשוד. הוא חזר עם חבלות בראש, וכששאלתי אמרו לי שהוא שפשף את הראש במיטה. זה לא סיפק אותי, והחלטתי להקליט".
היא סיפרה כי יומיים לאחר מכן שלחה אותו לגן עם מכשיר הקלטה מוחבא, וכששב הביתה התיישבה לשמוע את ההקלטה. "כל אותו היום התפללתי שאני סתם בחרדות, אבל ברגע שהתחלתי להאזין שמעתי את הקללות, ואז הגיעה שעת שנת הצהריים וכל מה שפחדתי ממנו קרה. לפי מה ששמעתי היא הרביצה לבן שלי. הלכתי מיד למשטרה, בתקווה שהם ימצאו משהו במצלמות".
"זה אירוע שאחריו כל ראיית העולם משתנה, הכל מתחיל אחרת", סיפרה א' על התחושות הקשות הבוקר. "אני אמא חדשה בגן, וזה קרה לבן שלי, אבל אני מרגישה שהצלחתי להציל אולי ילדים אחרים בגן".
החקירה המואצת של חוקרי תחנת רחובות החלה אתמול עם קבלת תלונה מאחד מהורי הפעוטות בגן, כבן שנה, בדבר חשד לפגיעה בילדים בפעוטון. במשטרה אמרו אתמול כי החשד עלה בשל סימני חבלה על גופו של פעוט בפעוטון, שינויים בהתנהגויות והתנגדותו ללכת לגן ביום למחרת. חוקרי המשטרה אספו ובחנו ממצאים רבים, ביניהם גם מצלמות הגן, ואיתרו מספר מקרים בהם הסייעת פגעה לכאורה בפעוטות בהם טיפלה.
ל-ynet נודע כי כבר לפני שנה סייעת אחרת בגן התלוננה על הסייעת שנעצרה אמש, אך התיק נגדה נסגר. ממשטרת ישראל נמסר בנושא זה בתגובה: "מיד עם קבלת התלונה במשטרה נפתחה חקירה שנוהלה במקצועיות וביסודיות. עם סיום החקירה הועבר התיק לעיון והחלטת הפרקליטות כמקובל, שם הוחלט על סגירתו".
אלונה דניאל, ממטה המאבק למען הילדים, אמרה: "אנחנו רוצים קודם כל לפרגן לתחנת משטרת רחובות על טיפול מהיר, רגיש ומקצועי, שתוך 48 שעות פעלו להציל את הילדים מהמעון הזה. כמו תמיד, המציאות מוכיחה שמכשיר הקלטה הינו האמצעי היחיד שיש להורים על מנת לגלות איפה הילדים שלהם באמת נמצאים ואיזה טיפול הם מקבלים בגן. אנחנו פועלים בימים אלו לתקן את חוק המצלמות ולאפשר התקנת מצלמות אונליין בכל מעון שיבחר לעשות כך ולהכתיב את המציאות מהשטח, לתת להורים גנים ששקופים להם. הגיע הזמן שהמצלמות ישמשו ככלי מניעה ולא רק ככלי לראייה ובכך למנוע מתינוקות חסרי ישע את הסבל הזה והזעקות האלו שאין אף אחד שיציל אותם באותו רגע".
קים גלוזמן השתתף בהכנת הכתבה