1 צפייה בגלריה
גן ילדים, אילוסטרציה
גן ילדים, אילוסטרציה
ההורים הבחינו בסימני חבלה ובשינויים בהתנהגות. אילוסטרציה
(צילום: shutterstock)
המשטרה עצרה הערב (רביעי) סייעת בפעוטון פרטי ברחובות בחשד לפגיעה בפעוטות. הוריו של פעוט כבן שנה הגישו אתמול תלונה במשטרה בחשד לפגיעה בילדם בפעוטון לבני שנה עד שנתיים, לאחר שהבחינו בסימני חבלה על גופו, שינויים בהתנהגותו ובהתנגדות להגיע לגן.
חוקרי המשטרה אספו ובחנו ממצאים רבים, ביניהם גם מצלמות הגן, ואיתרו מספר מקרים בהן הסייעת, תושבת העיר בשנות ה-50 לחייה, פגעה לכאורה בפעוטות בהן טיפלה. היא נעצרה לחקירה, ותובא מחר לדיון בבית משפט השלום בראשון לציון בבקשה להאריך את מעצרה.
רק בחודש שעבר עלו לכותרות כמה מקרים של התעללות בפעוטות בגנים ובפעוטונים: בתחילת חודש ינואר הוגש כתב אישום נגד אירנה שקירובה, גננת שנמלטה מישראל לפני ארבע שנים בעקבות חקירה נגדה והוסגרה לישראל מגיאורגיה. לפי האישום, שקירובה האכילה פעוטות בכוח, קשרה אותם, דחפה אוכל לפיהם כשהקיאו והכתה אותם. בית המשפט שיחרר אותה למעצר בית.

סייעת בת 31 בגן פרטי בדרום תל אביב נעצרה אף היא בחודש שעבר, לאחר שמפקחת שהגיעה לגן הבחינה בהתנהלות חריגה. בהקלטה מהגן, שהגיעה לידי ynet, נשמעת אחת הסייעות צועקת על הפעוטות ונשמעים קולות הטחת חפצים, על רקע בכי חזק מצד הילדים וקריאות, "אמא אמא".
הפרקליטות סגרה בחודש שעבר תיק נגד סייעת שהוקלטה מתעמרת בילדים במעון בחיפה, בטענה שמעשיה לא חצו את רף האחריות הפלילית. עוד בחודש שעבר, ועדת השחרורים החליטה לקצר את עונשה של לירז תפארת נתן, סייעת בגן של כרמל מעודה, והיא צפויה להשתחרר ממאסר החודש, שנה בלבד אחרי שנכנסה לכלא, לאחר שנגזרו עליה 24 חודשי מאסר.
בתוך כך, רינת ינקו, אחת הסייעות שהורשעו מגן סיגל בחולון, החלה לרצות את עונש הבוקר בכלא נווה תרצה. על ינקו נגזרו ארבע שנים וחצי מאסר בפועל. מי שהייתה אמורה להיכנס יחד עימה לבית הכלא, אורטל בנימין, סייעת נוספת בגן שעליה נגזרו שמונה שנות מאסר, לא הגיעה לבית הכלא. זאת, לאחר שעורכי דינה ערערו על לביהמ"ש העליון על הרשעתה, וכניסתה לכלא נדחתה זמנית עד ליום ראשון הקרוב, אזי תתקבל החלטה אם הערעור מצדיק עיכוב ביצוע.
בכניסה לבית הכלא, ינקו לא דיברה עם התקשורת. בניגוד למקרים אחרים, הורי ילדי הגן שנפגעו נמנעו מלהגיע לכניסה לבית הכלא. גל לוי, אמא לילדה מהגן, אמרה אמש ל-ynet ו"ידיעות אחרונות" כי "לא היה לנו ספק שעורכי הדין של אורטל יערערו על ההרשעה שלה. לאורך כל המשפט היא לא לקחה אחריות, למרות שיש סרטונים מזעזעים המתעדים את המעשים שלה, שהותירו את הילדים פצועים בנפשם. חבל שבמקום להתחיל לרצות את עונשה ולתת לנו לנשום בידיעה שהיא במקום שהיא צריכה להיות, מורחקת מהחברה, הם פועלים לעיכוב ביצוע".
חן קובריץ כהן, ממטה המאבק למען הילדים הוסיפה: "עוד מתעללת מורחקת מהחברה ונמצאת איפה שהיא צריכה להיות - מאחורי סורג ובריח. רינת ינקו פגעה קשות בילדים רכים וריסקה משפחות וכעת סוף סוף היא היא באה על עונשה. ביום ראשון אנחנו מקווים כי תצטרף אליה גם החברה לפשע אורטל בנימין ואף אמורות להגיע 2 מתעללות נוספות- האמא ובת מהגן בפסוטה. שתדע כל מי שפוגעת בילדים כי הבית החדש שלה יהיה בכלא ולא נוותר על הצדק לילדים שנפגעים מהן".