בן 29 מטמרה, שעובד במעון "נווה רם" ביישוב רכסים, נעצר הבוקר (יום שני) בחשד לתקיפת חסרי ישע - כחצי שנה לאחר מוות של חוסה באותו המעון, וטענת משפחתו שעבר התעללות.
לפי המשטרה, בן ה-29 שנעצר הבוקר - שעובד במעון חודש וחצי בלבד - נעצר אחרי שעלה חשד שהתעלל בחוסים בכמה הזדמנויות שונות, מבלי לגרום להם לחבלות. מחר תבקש המשטרה להאריך את מעצרו בבית משפט השלום בקריות.
התיק של מות החוסה שנפתח לפני כחצי שנה, נציין, עדיין פתוח - אך לפי שעה לא נעצרו חשודים במעשה. גם זה לא המקרה הראשון שבו נקשר שמו של מעון "נווה רם" עם חשד להזנחה ומוות: הוריה של משי פרץ, צעירה על הספקטרום האוטיסטי, מוגבלות שכלית ועיוורון שנפטרה לפני כשלוש שנים בגיל 18, הגישו תביעה לפיצויים של מיליוני שקלים נגד המעון, בטענה כי מותה נגרם בגין רשלנות.
2 צפייה בגלריה
החוסה בן ה-55 שעבר התעללות במעון ביישוב רכסים
החוסה בן ה-55 שעבר התעללות במעון ביישוב רכסים
החוסה שנפטר במעון, בסוף 2022
(באדיבות המשפחה)
אחיו של החוסה שנפטר לפני כחצי שינה סיפר אז ל-ynet: "אנחנו מזועזעים ממה שעשו לו במעון. זה היה לינץ' לכל דבר. ממש רצח". יוסי (שם בדוי), סיפר כי אחיו המנוח סבל מפיגור שכלי, אך מצבו היה טוב, והוא אף ידע לקרוא ולכתוב. הוא תיאר את מצבו בעת אשפוזו: "הצלעות שלו היו שבורות, היו עליו סימני אלימות קשים בכל הגוף. סימנים כחולים בכל הגוף, 'פנס' בעין, כנראה מאגרוף. רופאה אמרה לי ש'אלה סימנים של אלימות קשה ביותר'".
יוסי סיפר על רגעים שבהם אחיו היה בהכרה. "ברגעים האלו אמרתי לו, 'אם נתנו לך מכות, תרים את היד', אז הוא הרים את היד. שאלתי אותו 'האם זה גבר או אישה?'. אמרתי לו 'אם זה זכר תרים את היד, אם זו אישה תרים את שתי הידיים', אז הוא הרים יד אחת. ממה שהבנתי לפי התשובות שנתן לי בדרכו, מדובר היה בשני גברים שפגעו בו. הוא גם עשה לי סימנים בפה, אני חושש שאולי הם שמו את איבר מינם בפה שלו. זה מזעזע אותי". הוא תקף: "עשו בו לינץ' במעון הזה. לא ייתכן מצב שבמדינת ישראל חוסה חסר ישע יסבול אלימות כזו. גם הרופאים היו המומים. זה ממש רצח".
2 צפייה בגלריה
משי פרץ ז''ל
משי פרץ ז''ל
משי פרץ, חוסה נוספת במעון שהוריה טוענים שמתה בגין רשלנות. מתוך "ידיעות אחרונות"
(מתוך האלבום המשפחתי)
כאמור, הוריה של משי פרץ בת ה-18, הגישו תביעה לפיצויים של מיליוני שקלים נגד המעון, בטענה כי מותה נגרם בגין רשלנות. ההורים פאולינה ודוד פרץ טענו כי בתם לא חשה בטוב כמה ימים לפני שהובהלה למרכז רפואי כרמל בחיפה, שם נפטרה. לדבריהם, בימים אלו היא לא זכתה לליווי, למעקב ולטיפול רפואי נכון במעון, ומצבה הוחמר משמעותית כתוצאה מכך.
כשמותה של פרץ הצעירה נחשף ב-ynet וב"ידיעות אחרונות", אמרו אז ההורים כי ריבוי תרופות פסיכיאטריות שניתנו לבתם גרמו לה לעצירות קשה ולנמק במעי. "היא לא עשתה את צרכיה זמן רב, והכול הצטבר בבטן שלה שהתנפחה. איש לא טיפל ואיש לא פיקח עד שבסוף היא הורעלה", סיפרה בבכי האם פאולינה.