שרת הפנים איילת שקד התייחסה לדרישתה לגרש את קרובי משפחתו של המחבל פאדי קונבר, שעמד מאחורי הפיגוע בטיילת ארמון הנציב בירושלים בינואר 2017 - שבו נרצחו ארבעה חיילי צה"ל ונפצעו 18 אזרחים נוספים - ואמרה הבוקר (חמישי) באולפן ynet: "זה כלי הרתעתי שעובד, אני מתכוונת לבצע את זה בשבוע הקרוב". במקביל, מירב חג'אג', אמה השכולה של סגן שיר חג'אג' שנרצחה בפיגוע, הדגישה: "אני מרוצה מההחלטה, המטרה שלי היא ליצור הרתעה".
לדברי חג'אג', "אנחנו עסוקים בדיון הזה כבר חמש שנים, ברוך השם עכשיו הגיעו להחלטה. החלטנו ישר אחרי הרצח שלא נהיה מאלו שבוכים, שותקים ונותנים לאירוע לחלוף, אלא שנעשה הכול כדי למנוע את הפיגוע הבא. מה שמניע אותנו זו הידיעה שאם הייתה הרתעה נכונה, יכולנו למנוע את הרצח של הילדה".
2 צפייה בגלריה
מירב חג'ג', אמא של שיר חג'ג' ז"ל
מירב חג'ג', אמא של שיר חג'ג' ז"ל
"עסוקים בדיון הזה כבר חמש שנים". חג'אג'
(צילום: עידו ארז)
2 צפייה בגלריה
זירת הפיגוע בארמון הנציב
זירת הפיגוע בארמון הנציב
זירת הפיגוע בארמון הנציב
(צילום: גיל יוחנן)
חג'אג' הדגישה כי "אם המחבל היה יודע שייקחו את הילדים שלו ויגרשו אותם - הוא היה ממשיך לנסוע. מכיוון שלא הייתה הרתעה, הוא פשוט דרס את החיילים והאזרחים".
בתוך כך, שקד אמרה כי "אני מקווה שקרובי משפחתו של המחבל יעזבו מרצון. אם לא, השר לביטחון הפנים עמר בר-לב אישר להשתמש בכוחות שיטור ופשוט להוציא אותם מפה".

"לא אפקיר את הממשלה לגוש השמאל"

שרת הפנים התייחסה ללחצים מצד יריביה הפוליטיים, שקוראים לה להתפטר מתפקידה, והבהירה: "אני שומרת על הימין בממשלה הזו. מה זה להתפטר ולזרוק אחריות? ככה לימדו אותנו? יש לי אחריות ואני לא מתכוונת להפקיר את הממשלה לגוש השמאל".

שקד ציינה כי "אף אחד לא הציע לי תפקיד כדי לפרוש, זה ספין שסמוטריץ' מפיץ כדי לפגוע בבית היהודי. אנחנו רצים עד הסוף, אין לי שום כוונה לקחת ג'וב כזה או אחר. יש קהל גדול בימין שלא מזדהה עם נתניהו והליכוד וגם לא עם הקיצוניות הדתית של סמוטריץ'".
לדבריה, "אין לנתניהו 61 בלי הבית היהודי. אתמול היה סקר שהראה שאין לו יותר מ-59, כולם יודעים את זה. בסוף הם יצטרכו לקבל החלטה אם הם רוצים להקים ממשלת ימין. אני חושבת שצריך להקים ממשלת ימין רחבה, לא צרה, ממשלה צרה לא מחזיקה מעמד. אני קוראת לחברים שלי בגוש השני: מספיק עם החרמות האלה, אי אפשר להחרים מעל מיליון מצביעי ליכוד".