נשיא צרפת עמנואל מקרון, מלך ירדן עבדאללה השני ונשיא מצרים עבד אל-פתאח א-סיסי פרסמו היום (שלישי) מאמר משותף שבו קראו להפסקת אש מיידית ברצועת עזה. המאמר התפרסם בשורת עיתונים בעולם - הן בערבית, הן בצרפתית והן באנגלית.
1 צפייה בגלריה
המלך עבדאללה,  נשיא צרפת עמנואל מקרון,  עבד אל-פתאח א-סיסי
המלך עבדאללה,  נשיא צרפת עמנואל מקרון,  עבד אל-פתאח א-סיסי
(צילום: gettyimages, EPA / GONZALO FUENTES / POOL, רויטרס / Saudi Press Agency/Handout)
"המלחמה והסבל ההומניטרי הקטסטרופלי שהיא גורמת - חייבים להסתיים עכשיו. אלימות, טרור ומלחמה לא יכולים להביא שלום למזרח התיכון. פתרון שתי המדינות כן. זו הדרך האמינה היחידה להבטחת שלום וביטחון לכולם, ולהבטיח שהן הפלסטינים והן הישראלים לעולם לא יצטרכו לחוות מחדש את הזוועות שפקדו אותם מאז מתקפות 7 באוקטובר", קבעו השלושה.
הם ציינו את החלטת מועצת הביטחון שאימצה קריאה להפסקת אש ברמדאן. "זה צעד קריטי שיש ליישם במלואו - ללא דיחוי", אמרו מקרון, עבדאללה וא-סיסי. "לאור הסבל האנושי הבלתי נסבל, אנו קוראים ליישום מיידי וללא תנאי של ההחלטה, ומדגישים את הצורך להביא להפסקת אש קבועה בעזה. אנו מדגישים את הדחיפות ביישום החלטת מועצת הביטחון לשחרור מיידי של כל החטופים, ומאשררים את תמיכתנו במשא ומתן בתיווך קטאר, מצרים וארה"ב".
השלושה גם הזהירו מפני "השלכות של מתקפה ברפיח", כלשונם. "יש בה יותר מ-1.5 מיליון אזרחים פלסטינים שחיפשו מקלט. מתקפה כזו רק תביא עוד מוות וסבל, תגביר את הסיכונים וההשלכות של עקירה המונית בכוח של תושבי עזה ותאיים בהסלמה אזורית", אמרו.
השלושה התייחסו גם להרג עובדי הסיוע של WCK, ואמרו כי "הם ממלאים תפקיד קריטי בעזה. יש להגן עליהם ולהעניק להם גישה מלאה - לרבות לחלק הצפוני של הרצועה. ישראל מחויבת להבטיח זרימת סיוע לאוכלוסייה הפלסטינית - אחריות שהיא לא מילאה. אנחנו חוזרים על הדרישה להסיר חסמים לסיוע הומניטרי, ומדגישים את הדחיפות של החזרת התקווה לשלום וביטחון עבור כל האזור. אנו מדגישים את נחישותנו להגביר את המאמצים להביא לפתרון שתי המדינות - עם הקמת מדינה פלסטינית עצמאית וריבונית, שתחיה בשלום ובביטחון לצד ישראל. זו הדרך היחידה להשיג שלום אמיתי".
במקביל, שר החוץ של צרפת סטפן סז'ורנה אמר היום כי יש להפעיל לחץ ואולי אפילו להטיל סנקציות על ישראל, כדי שתפתח מעברים נוספים לכניסת סיוע הומניטרי לרצועת עזה. "חייבים להיות מנופים של השפעה ויש כמה כאלה, שמגיעים אפילו לכדי סנקציות, כדי לאפשר לסיוע ההומניטרי לחצות נקודות ביקורת", אמר סז'ורנה בריאיון לכלי תקשורת מקומי בצרפת.