שוב זה קורה: גבר בן 44 מת לפי החשד מהרעלת פחמן חד-חמצני (CO) לאחר שהלך לישון עם מנגל בביתו ביישוב ריינה בצפון. צוות של מגן דוד אדום קבע בצהריים (יום ה') את מותו. המשטרה פתחה בחקירה.
בשעה 11:29 התקבל דיווח במוקד 101 של מד"א במרחב גלבוע על גבר מחוסר הכרה בבית בריינה. חובשים ופרמדיקים שהגיעו למקום מצאו את הגבר ללא סימני חיים וקבעו כאמור את מותו.
הפרמדיקית שירלי חן סיפרה: "כשנכנסו לבית ראינו את הגבר שוכב מחוסר הכרה, ללא דופק וללא נשימה. ביצענו בדיקות רפואיות ופעולות החייאה אבל הוא היה ללא סימני חיים".
1 צפייה בגלריה
הבית בג'דיידה-מכר בגליל
הבית בג'דיידה-מכר בגליל
בני הזוג שמתו בג'דיידה-מכר
אירוע דומה התרחש בשבת האחרונה ביישוב ג'דיידה-מכר בגליל המערבי. עבד חוסרי (40) ורעייתו עטאף (35) אותרו ללא רוח חיים בביתם. גם במקרה זה עלה חשד שלפיו השניים מתו מהרעלת פחמן חד-חמצני (CO) בעקבות מנגל פחם שהפעילו בבית על מנת לחממו.
ילדיהם של בני הזוג שיחקו מחוץ לבית וכששאל אותם סבם היכן הוריהם - הם השיבו שהם לא התעוררו מהשינה. הסב מצא אותם מתים במיטה. במשטרה מסרו כי נסיבות האירוע נבדקות, וכי אין חשד לפלילים.
לפני שבועיים מתה צעירה בת 18 מהיישוב הבדואי אבו קרינאת בנגב מהרעלת פחמן חד-חמצני שנגרמה עקב שימוש במחמם גז במקלחת בביתה. צוות של מד"א שהוזעק אז לביתה, קבע את מותה במקום.
במד"א מזהירים כי כי הרעלת פחמן חד-חמצני עלולה להיות קטלנית במקרה של פליטת גז משימוש בתנור גז או במוצרים שפועלים על גחלים. זהו גז חסר צבע או ריח ולא ניתן להבחין בקיומו עד שמתחילים להופיע סימני ההרעלה, ולכן חשוב לנקוט כללי בטיחות ובזמן השימוש יש להקפיד על אוורור נאות לשם תחלופת אוויר.