תושב כפר כנא סובחי סביח נרצח הערב (שבת) ביריות ביישוב סולם שבעמק יזרעאל. מותו נקבע בבית החולים העמק, לשם פונה על-ידי אנשי מד"א שהוזעקו למקום.
כשעתיים לאחר מכן, בעיר נצרת, נרצח ביריות וסים רשרש בן ה-21 בעת שהיה ברכב. צוות רפואי קבע את מותו וכוחות משטרה רבים הגיעו לזירה ופתחו בחקירה.
3 צפייה בגלריה
הנרצח סובחי סביח ווים רשרש
הנרצח סובחי סביח ווים רשרש
מימין: וסים רשרש וסובחי סביח
3 צפייה בגלריה
הרכב שעל פי החשד השתמשו לביצוע הרצח בסולם
הרכב שעל פי החשד השתמשו לביצוע הרצח בסולם
הרכב שעל-פי החשד שימש לביצוע הרצח בסולם
3 צפייה בגלריה
זירת הרצח בנצרת
זירת הרצח בנצרת
זירת הרצח בנצרת
לאחר הרצח ביישוב סולם, ממד"א נמסר: "הפצוע שכב על הקרקע בחצר בית כשהוא מחוסר הכרה וסובל מפציעות חודרות בגופו. הענקנו לו טיפול רפואי ופינינו אותו לבית החולים העמק כשמצבו אנוש". על-פי הערכות, הנרצח הוא אביו של נאשם ברצח ומדובר נקמת דם. גורמים אומרים כי היום הגיעו אלמונים לבית שבו הוא מתגורר ורצחו אותו. בהמשך נמצא רכב שרוף באזור, וההערכה היא שהוא שימש את הרוצחים שנמלטו מהמקום.
בעקבות שני מקרי הרצח הערב, מניין הנרצחים בחברה הערבית מתחילת השנה עלה ל-59 בני אדם. מתוך כל המקרים הללו, המשטרה הצליחה לפענח 7 מקרים בלבד. בשנה שעברה, בתקופה המקבילה אשתקד, היו בחברה הערבית 53 נרצחים.

בשבוע שעבר פתחה הממשלה תוכנית חדשה לטיפול בפשיעה, וזאת אחרי שהיא סגרה את התוכנית "מסלול בטוח" שהחלה בטיפול עומק בפשיעה בחברה הערבית, רק בגלל שהושקה בתקופת הממשלה הקודמת. תוכנית "מסלול בטוח" הייתה מיזם מוצלח שעבד בסינרגיה עם כל גופי האכיפה במדינה ישראל, מס הכנסה, משרד הבריאות, הרשות להלבנת הון רישוי עסקים ועוד, כולל טיפול במכרזים ברשויות הערביות כדי שהכסף לא יגיע לכיסי ארגוני הפשיעה.
התוכנית כאמור נסגרה, ובימי הממשלה הנוכחית זינק מספר הנרצחים הערבים בשנה לשיא כל הזמנים: 244 ב-2023 בלבד. גם לאחר ירידה קלה שהייתה בתחילת המלחמה, בחודשים האחרונים מספר הנרצחים ומקרי האלימות שוב נמצא בעלייה חדה.
פורסם לראשונה: 19:50, 20.04.24