לחשוד ברצח בגלבוע, דניס מוקין, מיוחסת גם עבירה של שיבוש חקירה. כעת מתברר כי מה שעומד מאחוריה הוא ניסיון שלו לגרום לאחותו להצהיר שהיא זו שנהגה ברכבו - ולא הוא. אחרי הירי הקטלני בדיאר עומרי, הוא נסע כדי להביא אותה לזירה - וביקש ממנה שתציג את הטענה הזו. מוקין נהג בפסילת רישיון - עקב תיק מ-2019, שבו נפסל רשיונו לשנתיים.
4 צפייה בגלריה
הנרצח דיאר עומרי, והחשוד ברצח דניס מוקין בבית המשפט
הנרצח דיאר עומרי, והחשוד ברצח דניס מוקין בבית המשפט
הנרצח דיאר עומרי, והחשוד ברצח דניס מוקין בבית המשפט
(צילום: שמיר אלבז)
האחות נחקרה בחשד לשיבוש חקירה, אולם היא שוחררה ללא תנאים - מאחר שלא טענה שנהגה ברכב. העבירות המיוחסות למוקין, שזהותו פורסמה הבוקר אחרי הארכת מעצרו, הן רצח, נהיגה בשכרות, נהיגה בזמן פסילת רישיון ושיבוש הליכי חקירה. מוקין נעצר אחרי האירוע, והאקדח שהיה ברשותו – ברישיון – הוחרם.
בפתח הדיון בבית המשפט התחוללה מהומה, כשבני משפחתו של דיאר התפרצו לעבר החשוד שהובל פנימה תוך שהוא מכסה את פניו עם חולצה, וצרחו לעברו: "רוצח! זבל! רצחת ילד קטן! משפחה של ברברים!". בני המשפחה הורחקו מהאולם על ידי המאבטחים, שתועדו נאבקים על הרצפה עם אחד מקרוביו של הקורבן. לפני שבית המשפט אישר את בקשת המשטרה להאריך את מעצר החשוד, הנציג המשטרתי הקרין את תיעוד הירי שהתפרסם כבר אמש, ואמר: "גם אם היה עימות בכביש זה לא אמור היה להסתיים במותו של אדם".

הירי הקטלני אירע אמש בכניסה המערבית לגן נר, במהלך הקטטה שפרצה בין מוקין, תושב המקום, לבין דיאר מהכפר הסמוך סנדלה. הקטטה פרצה כנראה על רקע השימוש בכביש – בין השניים לא הייתה היכרות כלשהי – ובתיעוד מרגעי האירוע הם נראים מתקוטטים מחוץ לרכביהם. עד הראייה שצילם את הסרטון נשמע אומר: "הוא ירה באוויר, מה הוא דפוק?". בהמשך נראה דיאר שב לרכבו, בעוד שהחשוד נעמד ויורה לעברו מספר פעמים – עד שדיאר נופל על הכביש. "הוא הוריד אותו", אומר עד הראייה בתדהמה.
החשוד ברצח, שעובד בנגרייה באזור הצפון, החזיק באקדח ברישיון, והוא הוחרם ממנו עם מעצרו. מוקין טוען באמצעות עורך דינו להגנה עצמית. עורך הדין נדב גרינוולד מסר הבוקר: "הירי בוצע כאקט של הגנה עצמית. התפתח ביניהם עימות, הלקוח שלי ירה תחילה באוויר ולאחר שחשש שהמנוח עומד לתקוף אותו פעם נוספת הוא ירה לעברו. מדובר באזרח נורמטיבי לחלוטין ששירת כלוחם בגולני, ומביע חרטה על האירוע".
4 צפייה בגלריה
הלוויתו של דיאר עומרי בסנדלה
הלוויתו של דיאר עומרי בסנדלה
אלפי בני אדם השתתפו. ההלוויה בסדנלה, היום
(צילום: אביהו שפירא)
4 צפייה בגלריה
משפחתו של דיאר עומרי בהלוויתו בסנדלה
משפחתו של דיאר עומרי בהלוויתו בסנדלה
משפחתו של עומרי בהלוויה
עומרי הובא למנוחות מוקדם יותר בכפרו סנדלה. בהלוויה השתתפו אלפי בני אדם, וחלקם הניפו דגלי פלסטין ודגלים של התנועה האיסלאמית. במהלך מסע ההלוויה צעירים נשמעו צועקים "צדק לדיאר". חלק מהמשתתפים קראו גם "ברוח, בדם נפדה אותך יא שהיד" ו"ברוח, בדם נפדה אותך דיאר". בנוסף, מנחה ההלוויה קרא למשתתפים להמשיך ולהניף את הדגלים, שאותם כינה "סמלים פלסטיניים חשובים".
דיאר חגג יומיים לפני הירצחו את יום הולדתו ה-19. הוא עבד בעסק משפחתי של אביו, ולו שתי אחיות.