4 צפייה בגלריה
 פלג יעקב ז"ל הפעוט שנהרג במעון בבאר שבע
 פלג יעקב ז"ל הפעוט שנהרג במעון בבאר שבע
פלג יעקב
(באדיבות המשפחה)
פלג יעקב, בן שנה וחצי מבאר שבע, הוא הפעוט שנהרג בנפילה במתקן ג'ימבורי בגן חיוך ברחוב שיזף בעיר. פלג יובא למנוחות הערב (רביעי) בשעה 22:00 בבית העלמין החדש בעיר. המשטרה ממשיכה לחקור את נסיבות מותו של הפעוט.
במטה המאבק נגד התעללות בגיל הרך אמרו בעקבות האסון: "אנחנו משתתפים בצערה העמוק של המשפחה ונמצאים פה עבורה בשעה קשה זו. מדובר במקרה טרגי, שבו פעוט הולך לגן ולא חוזר. אסור שזה ימשיך לקרות.
"טרגדיה זו הייתה צריכה לגרום לדיוני חירום מכול האחראים על ילדינו אשר יושבים בכנסת, אשר היו חייבים עוד היום לדון בנושא על מנת להביא פתרונות שהילדים שלנו יהיו מוגנים ולא להתחבא מאחורי חוק פיקוח שלא שווה דבר כי אין פיקוח. אנחנו לרגע לא אומרים שיש כאן התעללות או פגיעה מכוונת ונמתין לתוצאות החקירה וליבנו עם המשפחה שאיבדה את היקר מכול ברגע אחד".
4 צפייה בגלריה
פלג יעקב ז"ל הפעוט שנהרג במעון בבאר שבע
פלג יעקב ז"ל הפעוט שנהרג במעון בבאר שבע
"ליבנו עם המשפחה שאיבדה את היקר מכול ברגע אחד"
(באדיבות המשפחה)
4 צפייה בגלריה
הלוויתו של הפעוט פלג יעקב
הלוויתו של הפעוט פלג יעקב
(צילום: הרצל יוסף)
מוקדם יותר היום הורה בית משפט השלום בבאר שבע לשחרר בתנאים מגבילים את מנהלת הגן והסייעת שלפי החשד המיוחס להן גרמו ברשלנות למותו של הפעוט. שמן של השתיים, כמו גם של שלוש מטפלות שעוכבו לחקירה ושוחררו, נאסר לפרסום.
נציג המשטרה, עו"ד רס"ב מיכאל עקנין, אמר בדיון בבית המשפט: "הסייעת טוענת שהיא כל הזמן הסתכלה לצדדים, והיא ראתה את הפעוט ופתאום לאחר מספר דקות היא קמה לכיוון הג'ימבורי, וכאשר הגיעה למתקן עצמו היא ראתה כי נעליו של הפעוט מבצבצות וראשו נעלם. היא אומרת שהשגיחה במקום, כולל הג'ימבורי".
הוא הוסיף כי "צריך לזכור שמדובר בפעוט בן שנה וחצי שזה עתה התחיל ללכת. פעוטות בגילים האלו שמתחילים ללכת, הרי אין להם איזושהי יציבות. לכן, יכול להיות שהוא מעד ולא הייתה לו את האפשרות הפיזית להוציא את עצמו מהתסבוכת הזאת. לכן, כאשר הסייעת ראתה את זה - היא ראתה את הנעליים מבצבצות. היא הוציאה אותו. עובדתית, פניו היו כחולות".

4 צפייה בגלריה
הגן בבאר שבע
הגן בבאר שבע
הגן שבו אירע האסון
(צילום: חיים הורנשטיין)
השופט רפאל ימיני ציין בהחלטתו כי לא נמצאו סימני חבלה על הפעוט וכי אין חשד להתעללות. לדבריו, לכל היותר היה "מעשה רשלנות", ולא מדובר במעשה מכוון. צוות מד"א פינה את הפעוט אתמול בשעת צהריים לבית החולים סורוקה, שם נקבע מותו.
בגן עצמו דיווחו כי הפעוט נפל ונחבל במהלך משחק. חקירת המשטרה העלתה עד כה כי הפעוט נפל מגובה של כחצי מטר או פחות, אולם עדיין לא ברור כמה זמן עבר עד שהתגלה בתוך מתקן המשחק. בבירור עם משרד החינוך עלה כי מדובר בגן ללא רישיון, ולכן הוא לא מצוי תחת פיקוח. בעלי הגן הגישו בקשה לקבלת רישוי, אך הוא טרם ניתן מאחר שהם נדרשו להשלים מסמכים נוספים.