עם תחילת השבוע השישי למלחמה, ובזמן שצה"ל נמצא בעומק הרצועה ומכתר כבר ימים ארוכים את העיר עזה, קצב ירי הרקטות הולך ופוחת. אתמול (שישי) מספר ההתרעות היה הקטן ביותר מתחילת המלחמה, 21 - ולמעשה אלו כללו אזעקות בודדות בעוטף ובגבול הצפון, ומטח למרכז ולאשדוד ב-13:30.
אבל גם המטח הבודד הזה ששיגר חמאס הצביע על המסוכנות - שתי נשים נפצעו ממנו, ורסיסים נפלו בכמה אזורים בתל אביב. כתבנו יואב זיתון מציין כי לצד הירידה בירי לערי המרכז והדרום, ייתכן שבעקבות "כלכלת שיגורים" של חמאס שיודע שלפניו מערכה ארוכה, בצה"ל מזהים לאחרונה הצלחה במיגור ירי הפצמ"רים, כפועל יוצא של ציד אווירי-מודיעיני מוצלח של חוליות שיגור.

מבט על ירי הרקטות בחלוקה לשבועות מצביע אף הוא על מגמה דומה של ירידה גדולה בקצב האש. מתקפת הרקטות ביום פתיחת המלחמה הייתה הגדולה בתולדות המדינה - 4,301 התרעות נשמעו ביום הראשון, מתוכן 3,100 בארבע השעות הראשונות של מתקפת הפתע.
לפי נתוני פיקוד העורף, בכל השבוע שלאחר מכן (מ-8 באוקטובר עד 14 באוקטובר) נמשך הירי הכבד ובסך הכול היו 1,749 התרעות. בשבוע השני - 818 התרעות, בשלישי - 802 ומתחילת הרביעי, עם הכניסה הקרקעית לרצועת עזה, מספר האזעקות פחת משמעותית. בשבוע הרביעי למלחמה היו 582 אזעקות, ובחמישי - 383.
מתחילת המלחמה אשקלון היא העיר הכי מטווחת, לפני שדרות, ראשון לציון, נתיבות, חולון ואשדוד. אבל מבט על השיגורים בשבועיים האחרונים מראה את הירידה הגדולה בירי לערים במרכז ובדרום, ובמיוחד לאשקלון.

3 צפייה בגלריה
שיגור רקטות מעזה
שיגור רקטות מעזה
ירי רקטות מעזה. הולך ופוחת
(צילום: SAID KHATIB / AFP)
בזמן שביום פתיחת המלחמה נשמעו 62 אזעקות בעיר, בשבוע הראשון שלאחר מכן 49 בסך הכול ובשבועיים אחר כך 16 בכל אחד מהם - בשבוע שאחרי תחילת הכניסה הקרקעית היו רק שלוש אזעקות. הפעם האחרונה שנשמעה אזעקה באשקלון הייתה ב-4 בנובמבר, לפני שבעה ימים.
בבאר שבע הייתה אזעקה אחת בשבוע האחרון, במרכז תל אביב שתיים ובראשון לציון - שלוש. זאת, לעומת מספרים גדולים בהרבה בשבועות שלפני כן, ובמיוחד בתקופה שבה צה"ל עדיין לא היה בתוך שטח הרצועה.
מאז הפרסום הקודם כאן על "הסטטיסטיקה של האזעקות", ב-19 באוקטובר, מגמת השיגורים בשעות עגולות או בחצאי שעות רק הקצינה. נתוני פיקוד העורף המועלים מדי יום לדשבורד על ידי רועי חזן, מנהל תחום אנליזה ו-BI בחברת סנסקום, מראים כי מתוך 1,893 התרעות, 820 נשמעו בארבע הדקות הראשונות של השעה ובדקה האחרונה שלה. עוד 233 - בדקה ה-30 וה-31 של השעה.
3 צפייה בגלריה
מספר ההתרעות לפי יום מתחילת הכניסה הקרקעית
מספר ההתרעות לפי יום מתחילת הכניסה הקרקעית
מספר ההתרעות לפי יום מתחילת הכניסה הקרקעית
3 צפייה בגלריה
מספר ההתרעות לפי דקות בשעה, מתחילת הכניסה הקרקעית
מספר ההתרעות לפי דקות בשעה, מתחילת הכניסה הקרקעית
מספר ההתרעות לפי דקות בשעה, מתחילת הכניסה הקרקעית
הרוב הגדול של האזעקות שאינן נשמעות בתחילת השעה הן ליישובי העוטף. למעשה, מתחילת הכניסה הקרקעית כל ארבע האזעקות במרכז תל אביב אירעו בדקות הראשונות בתחילת השעה, 6 מ-7 האזעקות באשדוד ו-6 מ-9 בראשון לציון. צפו כאן בדשבורד המלא, הכולל את נתוני ההתרעות מדי יום - לפי דקות, שעות, יישובים ומגמות.
בכל מקרה, מספר ההתרעות אינו זהה למספר הרקטות, שאותו צה"ל טרם סיפק באופן רשמי מתחילת המלחמה. לעתים ירי רקטה בודדת מוביל לאזעקות בכמה אזורים, ולעתים מטח כבד של רקטות משוגר כמעט באותו זמן.