2 צפייה בגלריה
נעם  אברגיל בן דודו של עידו אביגל ז''ל
נעם  אברגיל בן דודו של עידו אביגל ז''ל
נעם אברג'ל. "הוא לא מפסיק לשאול איפה עידו"
(צילום: תומר שונם)
נעם אברג'ל בן השש משדרות כבר מוכן לכיתה א'. התיק החדש כבר מסודר, עם ספרים, דפים וקלמר, ונעם בשיא ההתרגשות, אבל עם חיוך שלא יורד מפניו. אם שואלים אותו למה הוא הכי מצפה, הוא עונה מיד: להכיר חברים חדשים. ואיך אפשר שלא להתרגש כשמשאלת הלב הזו מגיעה מפיו של מי שאיבד השנה את חברו הטוב ביותר, בן דודו האהוב עידו אביגל ז"ל.
בני הדודים גדלו זה לצד זה ובילו יחד שעות ארוכות כמו שני אחים. לפני פחות מארבעה חודשים, בתחילתו של מבצע שומר החומות, השניים שיחקו יחד בביתו של נעם ואז אירע האסון: רקטה שנורתה מרצועת עזה פגעה בבניין סמוך ורסיסים חדרו לבית. אחד הרסיסים חדר את חלון הממ"ד והרג את עידו בן החמש. נעם ואמו של עידו, שני, נפצעו באורח קשה. "הוא לא מפסיק לשאול איפה עידו נמצא עכשיו ומה הוא עושה ואם הוא יחזור. הוא חסר לו כל דקה ודקה. הם היו מחוברים בנפש", סיפרה אמו של נעם, עדי אברג'ל.
2 צפייה בגלריה
עידו אביגל והממ"ד שאליו חדרו רסיסים
עידו אביגל והממ"ד שאליו חדרו רסיסים
עידו אביגל והממ"ד שאליו חדרו רסיסים
(באדיבות המשפחה )

מהפציעה הפיזית נעם התאושש במהירות, ובתמיכת ההורים והמשפחה המורחבת גם מצבו הנפשי הולך ומשתפר. עם זאת הוא עדיין מחפש להרגיש מוגן בכל מקום שבו הוא נמצא, בדומה לאחיותיו, אדל שעולה לכיתה ד' ואנאל שעולה לכיתה ג', שחוששות מאוד מהצבע אדום. אבל בכל מקרה, כעת הוא מוכן, ובמלוא המרץ, לעלות לכיתה א' בבית הספר גיל רבין בשדרות, עם כל החששות.
"נעם הכין את התיק, כתב את השמות על המחברות ובעצם הכול מוכן", תיארה האם עדי. "הוא מתרגש כמובן וגם חושש מהעלייה לכיתה א', אבל הוא גם חושש מה יקרה אם יהיה צבע אדום. הוא שואל הרבה מאוד 'מה אני אעשה? איפה אני אסתתר?' ועוד מלא שאלות. אלה שאלות שהוא לא היה שואל לפני המקרה. הוא רוצה לדעת בעיקר שהוא מוגן. למשל הוא שואל אותי אם הם ישגרו טילים במהלך הלימודים או רק בערב? הוא מפחד שיהיה צבע אדום בזמן הלימודים. אני רק מקווה שתהיה להם שנה רגילה, שלא יהיו אזעקות כי זה מציף את הכול מחדש".