4 צפייה בגלריה
יפה בן דויד ויפעת שאשא ביטון
יפה בן דויד ויפעת שאשא ביטון
יפה בן דויד ויפעת שאשא ביטון
(צילום: הדר יואביאן)
משרד החינוך והסתדרות המורים הגיעו הערב (יום ראשון) להסכמות על הפטור מבידודים במערכת החינוך, ובכך הוסר איום השביתה של הסתדרות המורים. בית הדין האזורי לעבודה בתל אביב דרש מהצדדים להציג עד מחר ב-10:00 את תוצאות המשא ומתן שאליו נשלחו ביום שישי האחרון, וכעת הוסכם לחלק בדיקות לכל עובדי ההוראה, ולפקח על דיווחי ההורים.
במשרד החינוך אמרו כי סוכם גם שבדיקה על-ידי נאמן קורונה בבית הספר תוכר כבדיקה מוסדים, וכי בחינוך המיוחד כלל התלמידים ייבדקו למעט הלומדים במוסדות למוגבלות שכלית התפתחותית, הפרעות נפשיות, מוגבלות פיזית קשה ותלמידים על הרצף האוטיסטי. גם לתלמידים אלו יחולקו בדיקות אך הן יבוצעו לפי החלטת ההורים.
בנוסף, הוסכם לקיים בקרה על דיווחי הורים באמצעות בדיקות מדגמיות של דיווחי פורטל משרד החינוך, שגם יעדכן את הסתדרות המורים במספר הדיווחים. כמו כן, הוחלט שייקבעו פגישות מעקב עם מנכ"לית המשרד.
שרת החינוך יפעת שאשא ביטון בירכה על ההבנות ומסרה כי "החזרת הילדים לשגרה הבית ספרית הינה צו השעה". לדבריה, המתווה הבטיח את "תחושת המוגנות של הצוותים החינוכיים". בן דויד מסרה כי "עמדנו על העיקרון שהמדינה חייבת להכניס למערך השיקולים גם את בריאותם של עובדי ההוראה ואני שמחה שנציגי משרד החינוך בראשות השרה תמכו בהכנסת השינויים למתווה".
זמן קצר לאחר ההכרזה הוצף עמוד הפייסבוק של הסתדרות המורים בתגובות נזעמות מצד עובדות ועובדי הוראה. "זאת לא הצלחה. זה כישלון טוטלי", כתב אחד המגיבים. "זה בדיוק אותו דבר רק עם שינויים קוסמטים. אפשר לחשוב שלפני כמה ימים רצית להשבית את כל המערכת, ועכשיו ויתרת עם עלה תאנה שהוא כלום. בדיחה עצובה. לפחות יפה בן דויד קיבלה את הזמן מסך שלה".

עובדות הוראה אחרות הלינו על כך שההורים לא מקפידים לבדוק את ילדיהם. "לא נעים לומר, אבל זה בולשיט אחד גדול! לא השתנה כלום, אין שום דרך לבדוק את אמינות ההורים וגם לפני כן בדקו את המורים בבתי הספר", הגיבה אחת מהן. "בדיחת השנה, אין פה טיפת הגנה - העיקר לעשות אש שאנחנו צריכים לכבות אחר כך! מייאש ומאכזב!", כתבה מורה נוספת. "ועל זה שוב פגעת בתדמית שלנו? על זה הקמת עלינו מדינה שלמה?"
4 צפייה בגלריה
תגובות של מורות וגננות על המתווה החדש
תגובות של מורות וגננות על המתווה החדש
(מתוך פייסבוק)
4 צפייה בגלריה
תגובות של מורות וגננות על המתווה החדש
תגובות של מורות וגננות על המתווה החדש
(מתוך פייסבוק)
במשרד החינוך אמרו היום כי הרשויות קיבלו עד היום 24,140,720 ערכות אנטיגן, שהן 74% מהכמות שהם אמורים לקבל עבור בתי הספר היסודיים והגנים. כמו כן, במשרד ציינו כי בתי הספר העל-יסודיים קיבלו היום כ- 1.7 מיליון ערכות, קרוב ל-30% מהכמות שהם אמורים לקבל.
עד כה התקבלו בפורטל משרד החינוך כשליש מהצהרות ההורים. לפי משרד החינוך, 701,957 טפסים על ביצוע אנטיגן התקבלו מתוך פוטנציאל של 1,991,362 תלמידים (לא כולל את התלמידים שהמתווה לא חל עליהם ולא כולל התלמידים המאומתים).
בפסיקת בית הדין צוין כי משרד החינוך הודה שקיימים קשיים ופערים משמעותיים, בין היתר בחלוקת בדיקות אנטיגן בצורה מסודרת וכן בקשיים לוגיסטיים שכוללים בעיות בפורטל האינטרנט שבאמצעותו אמורים ההורים לדווח בכל יום ראשון ורביעי על תוצאות הבדיקות של ילדיהם.
ביום רביעי, נזכיר, מיד לאחר שראש הממשלה נפתלי בנט, שר הבריאות ניצן הורוביץ ושרת החינוך יפעת שאשא ביטון הודיעו על ביטול מתווה הבידודים, פרסמה בן דויד הודעה דרמטית שבה קראה לגננות ולמורים שמשתייכים להסתדרות לא להגיע למוסדות החינוך. משרד החינוך מיהר לפנות לבית הדין לעבודה- ובלילה שבין רביעי לחמישה התקבלה החלטה להוציא צווים שמנעו מהסתדרות המורים לשבות.

בן דויד טענה בריאיון לאולפן ynet כי המתווה הוכרז על אף שהרשויות עוד לא הספיקו לחלק ערכות בדיקה ל-70% מההורים, והזהירה מקריסתו של פורטל משרד החינוך שבו נדרשים לדווח על התוצאות. "הרבה הורים לא קיבלו בדיקות, אבל אומרים להם לא נורא, היום תבואו בכל מקרה, ביום ראשון תעשו את הבדיקה. מה המסר שמעבירים להורים? איזה מסר זה? 'תבואו חארבו דארבו, תדביקו את עובדי ההוראה'", כלשונה.
"יש פה זעקה, ויש באמת סיכון גדול מאוד של הידבקויות עובדי ההוראה", נימקה בן דויד את הסיבה להודעה שפרסמה אמש על אף שידעה שיוצא נגדה צו מניעה. "ההתנהלות הזו מחפירה".
פורסם לראשונה: 19:07, 30.01.22