המשטרה התעכבה חצי שנה עד שזימנה לחקירה את הקצין החשוד שסרסר בסוהרות בכלא גלבוע, והמתלוננת יעל (שם בדוי) שחשפה את הפרשה איננה אופטימית. "אני לא מבינה למה זה לקח כל כך הרבה זמן", היא אמרה בריאיון לאולפן ynet הבוקר (חמישי).
אתמול נודע ל-ynet כי רב כלאי ראני באשה, ששימש כקצין המודיעין בכלא גלבוע, זומן לחקירה באזהרה. לפי החשד הוא שיבץ סוהרות - חלקן חיילות בשירות חובה - באגף הביטחוני לדרישת אסיר העולם מחמוד עטאללה, שתקף אותן מינית באגף. באשה נמצא בימים אלו בחופשה כפויה, ותהליך הדחתו מהשב"ס נמצא בעיצומו.
3 צפייה בגלריה
יעל (שם בדוי)
יעל (שם בדוי)
המתלוננת יעל (שם בדוי). "למה לא מזמנים לחקירה עוד גורמים?"
3 צפייה בגלריה
רני באשה, קצין מודיעין לשעבר של כלא גלבוע
רני באשה, קצין מודיעין לשעבר של כלא גלבוע
הקצין שייחקר רני באשה
"ציפיתי שיקרו כל כך הרבה דברים מ-2017 והם לא ממש קרו", אמרה יעל הבוקר. "חיכיתי ושום דבר לא קרה. עד שזה לא יצא לתקשורת לא חשבו בכלל להאשים מישהו במשהו".
היא הוסיפה: "מה שהכי מציק לי זה שהם לא לוקחים אחריות - כל אותם קצינים, כל מי שהיה מעורב לא הודה בפרשה, במעשים, בשיתוף פעולה שהיה ביניהם לבין האסיר. שרות בתי הסוהר בכלל לא האמינו לנו, לא ידעו אפילו פרטים. אף אחד לא טיפל בנו והגיש לנו עזרה, זו פשוט הזיה שהתייחסו אלינו ככה. גם עד היום אני לא מרגישה שלוקחים אחריות על מה שקרה. למה לא מזמנים לחקירה עוד גורמים? הרבה אנשים שהתלוננו עליהם, בכלל לא עשו איתם כלום! לא יכול להיות דבר כזה, בעיניי זה לא הגיוני בכלל".
3 צפייה בגלריה
בית כלא גלבוע
בית כלא גלבוע
כלא גלבוע
(צילום: AP)
הגיעו מתלוננות נוספות, אפילו בפרק הזמן האחרון. זה מחזק אותך במידה מסוימת? "קודם כל זה עצוב לי לשמוע שיש מתלוננות נוספות שסבלו מהקצינים ושיש כשל כזה גדול במערכת. אני לא יודעת אם זה מחזק, זה פשוט קשה לשמוע. אני כן יכולה להרגיש שזה מחדד את התלונות שלנו ואפשר לראות איך זה נראה בצורה שיטתית. מקווה מאוד שהצדק יהיה איתנו".
גם עורכת הדין קרן ברק שמייצגת את יעל התייחסה לחידוש החקירה, במקביל לעבודת ועדת החקירה שמונתה לחקור את התנהלות כלא גלבוע ושב"ס בעקבות מחדל בריחת האסירים הביטחוניים. "עברה חצי שנה ובמהלכה נפתח התיק מחדש. זה בעצם מהלך שהוא מאוד נדיר בהוראת פרקליט המדינה. הגיעו מתלוננות נוספות שנקבו בשמות של קצינים נוספים. בתחושה שלי מכינים את הקרקע לקראת פרסום המסקנות שיהיו לא כל כך מחמיאות לשב"ס", אמרה עו"ד ברק.