2 צפייה בגלריה
 ישיבת סיעה ישראל ביתנו
 ישיבת סיעה ישראל ביתנו
ליברמן: "נתניהו מתרסק אלקטורלית, מעניין אותו רק מצבו בסקרים"
(צילום: שלו שלום)
המשא ומתן בבית הנשיא עדיין תקוע, על הנושאים הכבדים שבמחלוקת עדיין אין הסכמה, והלחץ על יו"ר יש עתיד יאיר לפיד ויו"ר המחנה הממלכתי בני גנץ הולך וגובר. אביגדור ליברמן, יו"ר ישראל ביתנו, קורא בשיחה עם ynet ללפיד ולגנץ לעזוב מיד את השיחות, ואף רומז שכל זמן שהם נשארים בחדרי הדיונים הם משרתים את ראש הממשלה בנימין נתניהו, שמעוניין בשקט תעשייתי עד אישור תקציב המדינה. "אני קורא להם להפסיק לאלתר את המשא ומתן. כל מה שנתניהו רוצה זה לגרור אותם עד לאישור התקציב", אמר.
"גנץ ולפיד טועים", אומר ליברמן, יממה לפני החידוש הצפוי מחר (שלישי) של השיחות ויומיים לאחר שגנץ אמר בהפגנה במוצאי שבת בנתניה כי אם לא יראה התקדמות בדיונים - יעשה הערכה מחדש. "מלכתחילה היה ברור שזה לא משא ומתן אלא משחק האשמות, ובעצם ההשתתפות שלהם הם מעניקים לגיטימציה לדבר בלתי לגיטימי בעליל", הוסיף ליברמן על הדיונים בנוגע לפשרה במהפכה המשפטית.

לדבריו, "כל מי שראה בשבוע האחרון את נתניהו מתראיין ברשתות הזרות הבחין שהיה חשוב לו להדגיש שאנחנו דמוקרטיה. הוא הציג מצב שהקואליציה מדברת עם האופוזיציה, מה שלכאורה מייצר דמוקרטיה נושמת ובועטת. זו טעות לתת לו את הלגיטימציה הזאת. המטרה שלו היא להשתלט על בית המשפט העליון, על נשיא העליון הבא ועל ועדת הבחירות. כידוע, נשיא העליון ממנה את יו"ר ועדת הבחירות". לטענה, המגובה בסקרים, לפיה הציבור רוצה הידברות והסכמות, הגיב ליברמן: "אני מבין שהציבור רוצה הידברות, אבל תפקידנו להוביל את הציבור".
באשר לתכניות של נתניהו קדימה, אמר ליברמן: "נתניהו רואה בקואליציה שלו מראות יוצאי דופן. פרוש אומר למצלמה שאם נתניהו לא מסוגל לנהל, שיילך הביתה. בן גביר מחרים הצבעות ולא עונה לשיחות. אלא דברים חסרי תקדים".
2 צפייה בגלריה
ישיבת ממשלה
ישיבת ממשלה
נתניהו. ליברמן: "חושש שייצא למהלך צבאי פזיז בניסיון להיחלץ מהבוץ הפוליטי"
(צילום: EPA)
הוא משרטט את החשש שלו מפני מה שעתיד אולי לבוא: "נתניהו מתרסק אלקטורלית. הוא מרגיש שנוא, נמצא עם הגב אל הקיר. מעניין אותו רק מצבו בבייס ובסקרים. כשהוא רואה שיותר מ-70 אחוז ממצביעי הימין סבורים שהוא כשל בטיפול ביוקר המחיה זה כמובן מכניס אותו ללחץ. כמי שרק סקרים ושרידות שלטונית מניעים אותו, ולא טובת המדינה והציבור, אני חושש שהוא ייצא למהלך צבאי פזיז שלא כחלק מסדרת דיונים עמוקים ומקיפים, אלא בניסיון להיחלץ מהבוץ הפוליטי".
על המצב הבטחוני הנפיץ ממילא ללא קשר לאירועים הפוליטיים, והצורך שייתכן ויתעורר במבצע צבאי, אמר יו"ר ישראל ביתנו: "גם אני חושב שיש צעדים צבאיים שצריך לעשות, אבל זה צריך להיות אחרי דיון מעמיק ורציני. אסור ששום מהלך בטחוני יהיה שליפה מהמותן. החשש הגדול הוא שנתניהו יגרור אותנו להרפתקה צבאית בלי דיון מקיף וממצה".
הוא ציין כיצד בחילופי המהלומות האחרונים מול חמאס נתניהו לא כינס כלל את הקבינט: "קבינט שלא לוקח חלק בדיוני עומק מסודרים ומעמיקים זה דבר בלתי נסבל".