נהג אלקטרה אפיקים בקו 381 העיד כי הותקף אמש (ראשון) על ידי נוסע בתחנת אפרת דרום. הנהג פונה לבית החולים, ובכוונתו להגיש תלונה במשטרה.
2 צפייה בגלריה
תיעוד הנזק שנגרם כתוצאה מהתקיפה
תיעוד הנזק שנגרם כתוצאה מהתקיפה
"אין מנוס מענישה חמורה". תיעוד הנזק לאוטובוס כתוצאה מהתקיפה
(צילום: כוח לעובדים)
על פי החשד, נוסע עלה לאוטובוס והחל לצעוק על הנהג, שעצר את האוטובוס וביקש ממנו לרדת. בתגובה, הנוסע תקף אותו בגז מדמיע וניסה לתקוף את הנהג מאחורי מחיצת ההפרדה כך שהצליח לשבור אותה. הנהג, שנפצע באורח קל, פונה לבית החולים הדסה עין כרם בירושלים כשהוא סובל מקושי בראייה. בתגובה לתקיפה השבית איגוד ועדי התחבורה בארגון "כוח לעובדים" את קו 381 עד גמר השירות אמש.
תמר אוחנה, ראש ענף תחבורה בכוח לעובדים, מסרה: "לא ייתכן שכל תקיפת נהג תיכנס לסטטיסטיקה. מי שחשב כי ניתן לעצור את אלימות הנוסעים ע"י הפרדת הנהגים מהנוסעים - טעה. אין מנוס מהפעלת ענישה חמורה כנגד תוקפי נהגים, ממש כפי שנוהגים בתוקפי רופאים או שוטרים. נמשיך להיאבק עד להכרה בנהגים כעובדי מקצוע".
2 צפייה בגלריה
תיעוד הנזק שנגרם כתוצאה מהתקיפה
תיעוד הנזק שנגרם כתוצאה מהתקיפה
(צילום: כוח לעובדים)
בחודשים האחרונים דווחו כמה מקרי אלימות נגד נהגי אוטובוסים. בחודש יוני, מאבטח בתחנה המרכזית בבאר שבע דרך על צווארו של נהג כשלטענת חברת האבטחה הפר את נהלי הכניסה לתחנה. נוסע שביקש לרדת מהאוטובוס במקום אסור בפסגת זאב תקף באגרופים נהג, גם הוא מחברת אלקטרה אפיקים. ביולי נדקר נהג במסוף הטייסים בתל אביב, ככל הנראה בעקבות ויכוח עם נוסע. לפני כשבועיים הותקף נהג מטרונית בחיפה על ידי נוסע, שככל הנראה לא הספיק לרדת בתחנה, ושבר את אפו של הנהג.
פורסם לראשונה: 23:45, 21.08.22