במסיבת העיתונאים שקיים הערב (א') ראש הממשלה, ובה עודד את הציבור להשלים את מבצע החיסונים, בדגש על ילדים, הזכיר נפתלי בנט את הנערה מיכל, שהחלימה מקורונה לפני חודשיים - אבל עדיין סובלת מתסמינים של פוסט קורונה. "מילדה שהייתה מלאת חיים ואנרגיה, שקמה בחמש וחצי לפנות בוקר לרוץ, היא הפכה לילדה שהכול קשה לה", אמר וציין כי הזמין את הנערה לישיבת הממשלה מוקדם יותר היום כדי לעורר מודעות למצבה.
במהלך הישיבה, אליה הגיעה עם אביה, ציון זכות, סיפרה כיצד המחלה משפיעה על התפקוד היומיומי שלי. "שבועיים אחרי שנדבקתי הכול היה בסדר אבל אחר כך התחילה פגיעה בזיכרון ועייפות. הייתי רגילה לקום ב-5:30 לריצה ועכשיו קשה לי לקום ב-7:00. הפגיעה בזיכרון פגעה לי בלימודים ובמבחנים. לא הספקתי להתחסן".
1 צפייה בגלריה
מיכל, שסובלת מתופעות פוסט קורונה, בישיבת הממשלה יחד עם נפתלי בנט
מיכל, שסובלת מתופעות פוסט קורונה, בישיבת הממשלה יחד עם נפתלי בנט
מיכל, שסובלת מתופעות פוסט קורונה, בישיבת הממשלה יחד עם נפתלי בנט
(צילום: חיים צח, לע"מ )
בשיחה עם ynet, דיברנו עם אביה של מיכל, שתיאר את ההזמנה שקיבלו לישיבת הממשלה ועל ההידרדרות של מצבה הבריאותי של ביתו מאז שחלתה בקורונה. "הופענו בחדשות ומישהו בלשכת ראש הממשלה ראה את התוכנית ויצרו קשר עם מנהלת המחלקה בבית חולים שניידר שמכירה את המקרה של מיכל. אתמול, בזמן שמיכל ואני היינו בסרט, קיבלנו טלפון מרופאה שקישרה בינינו והמליצה שנגיע לישיבה. דיברתי עם מיכל ושאלתי אותה. בהתחלה היה לה קשה עם החשיפה, הסברתי להם את המשמעות ושזה חשוב להביא את הדברים במקום מתוקשר – שאולי גם משרד החינוך יתחיל לטפל בנושא של פוסט קורונה בצורה יעילה".
איך הייתה הפגישה עם השרים? "אלה אנשים שאנו לא רואים ביום יום פנים אל פנים. לראות אותם ליד מיכל, זה היה קצת מרגש. היא הייתה מאופקת ודיברה בצורה בוגרת ויפה ואמרה הדברים כמו שצריך. אני מאמין שהייתה לה חוויה טובה".
בנוסף הסביר את החשיבות של החשיפה למקרה של מיכל, במיוחד בהיבט של משרד החינוך. "המטרה היא לגרום למשרד החינוך להבין שיש לא מעט אנשים עם לונג קוביד. מדובר בילדים שמתמודדים עם תופעות של איבוד זיכרון וצריך למצוא פתרון ולעזור להם. אם צריך לדחות בגרויות לשנה הבאה או כל דבר אחר כדי להוריד מהם את תחושת התסכול. זה גורם להם לחוסר מוטיבציה ולירידה של ערך עצמי. מיכל הייתה תלמידה מצטיינת וכאשר היא חוזרת ונכשלת אחרי כל מבחן – היא יוצאת בוכה. החוויה מתסכלת. אני רוצה שיהיה פתרון כמה שיותר מהיר".
למה היא לא הייתה מחוסנת? "היא לא הספיקה להתחסן. זה לא שהיא התנגדה לחיסונים".