שרת החינוך יפעת שאשא ביטון (תקווה חדשה) התייחסה היום (רביעי) בריאיון לאולפן ynet למשבר במערכת החינוך ולניסיונות להגיע להסכם מול משרד האוצר: "מורים לא מוכנים להמשיך בשכר הלא ראוי שהם מקבלים. זה חייב להסתיים כמה שיותר מהר". על איחוד אפשרי עם מפלגות אחרות אמרה: "לא מדברים על איחודים, נרוץ לבד".
כל מה שצריך לדעת על בחירות 2022 במקום אחד
"מדובר במשבר של כוח אדם שחוצה את כל המקצועות בתחום החינוך. בין אם מדובר במורים, גננות ומנהלים. צריך לעשות מהפכה של ממש", אמרה השרה. "הסיפור צריך להתחיל בתלוש השכר. אנחנו שומעים ממורים שלא מוכנים להמשיך בשכר הלא ראוי שהם מקבלים. מדברים על 6,000 שקלים למורה מתחיל, ומורים עם ותק של 15 שנים שמקבלים 8,000 שקלים. צריך להבין את משמעות המספרים האלה. מדובר באנשים שמופקדים על היקר לנו מכל".
3 צפייה בגלריה
"מתחילים להבין שהמשבר חייב להסתיים בקרוב". שר האוצר ליברמן ושרת החינוך שאשא ביטון
"מתחילים להבין שהמשבר חייב להסתיים בקרוב". שר האוצר ליברמן ושרת החינוך שאשא ביטון
"מתחילים להבין שהמשבר חייב להסתיים בקרוב". שר האוצר ליברמן ושרת החינוך שאשא ביטון
(צילום: אלכס קולומויסקי, עודד קרני, לע״מ)
3 צפייה בגלריה
יפה בן דוד בהפגנת המורים
יפה בן דוד בהפגנת המורים
"מדובר באנשים שמופקדים על היקר לנו מכל". הפגנת המורים בת"א, חודש מאי האחרון
(צילום: מוטי קמחי )
שאשא ביטון סבורה ששר האוצר אביגדור ליברמן (ישראל ביתנו) מבין את חשיבות העניין, ולדבריה, "אנחנו מתחילים כבר להגיע להבנה שהמשבר הזה חייב להסתיים בימים הקרובים. אגיד ביושר - את משבר כוח האדם נרגיש בשנה הקרובה ובשנתיים הקרובות. כל יום שעובר מביא איתו עוד מורים מתוסכלים שעושים חישוב מסלול מחדש אם להישאר במערכת או לא". היא הוסיפה כי "אני מקווה שעד שבועיים מהיום נראה את הדבר הזה מאחורינו".
על האפשרות שתתקיים שביתה בפתיחת שנת הלימודים בספטמבר אמרה שאשא ביטון כי "גם אם לא יכריזו על שביתה, ואם לא נעשה מעשה ומהר - יהיו שיבושים במערכת החינוך, פשוט כי אין מורים. חסרות לנו עשרות גננות בגנים של החינוך המיוחד. מעבר לכך שהגנים הללו לא ייפתחו, מדובר בילדים שלא יקבלו את המענה האופטימלי שאנחנו חושבים שהם צריכים לקבל. המשבר חייב להיפתר כמה שיותר מהר".
"לא הכול קם ונופל על השכר. מדובר גם בשינויים שעשינו במערכת החינוך - הגמישות שאנחנו נותנים לאנשי החינוך, שינויי הפדגוגיה, האפשרות למורים לצמוח ולהתפתח. יש עוד תהליכים שאת כולם התחלנו בשנה האחרונה, ועכשיו עניין השכר הוא זה שיקבע אם אנחנו באמת הולכים למשבר שיחריף ויעמיק, או מתחילים לראות פתרון באופק".
3 צפייה בגלריה
גדעון סער
גדעון סער
"כרגע לא מדברים על איחודים, לא נשב תחת נתניהו". יו"ר תקווה חדשה גדעון סער
(צילום: יואב דודקביץ')
השרה שאשא ביטון התייחסה גם לבחירות הקרובות, שיתקיימו ב-1 בנובמבר. על האפשרות שמפלגתה תתאחד עם מפלגות אחרות, בהן כחול לבן, אמרה: "כרגע אנחנו לא מדברים על איחודים. התוכניות של תקווה חדשה הן לרוץ כפי שרצנו בבחירות האחרונות, וזה מה שאנחנו מתכוונים לעשות".
- את לא רואה אפילו אופציה לשבת עם נתניהו בממשלה? "אם היינו רוצים לשבת תחת נתניהו היינו כבר עושים זאת. הבחירות הן דבר רע, אבל החלופה של מפלגת הליכוד בשלטון, שלא לדבר על שלטון נתניהו ובן גביר, שהוא שלטון מסוכן וחלופה הרבה יותר גרועה - היא הסיבה שיצאנו לבחירות".
- אז את, שרת החינוך יפעת שאשא ביטון, לא תשבי תחת נתניהו? "תקווה חדשה אמרה בבחירות האחרונות שלא נשב תחת נתניהו, ואכן לא ישבנו. אצלנו לא היו עריקים ולא היו מורדים, ועשינו הכול כדי לשרת את הציבור ולאפשר לממשלה, שהייתה טובה, להמשיך ולהתקיים. אילו רצינו לשבת תחת נתניהו היינו עושים את זה כבר עכשיו, ולא היינו צריכים לעבור סבב שלם של בחירות כדי להגיע לאותה נקודה".