2 צפייה בגלריה
מסיבת עיתונאים של ארגון המורים נגד רפורמת הבגרויות של שאשא ביטון
מסיבת עיתונאים של ארגון המורים נגד רפורמת הבגרויות של שאשא ביטון
רן ארז. מאיים בשביתה
(צילום: מוטי קמחי )
בזמן ההפוגה בשביתה בגנים ובבתי הספר, איום בשביתה ב-1 בספטמבר גם בתיכונים: יו"ר ארגון המורים העל-יסודיים, רן ארז, איים במכתב לשרת החינוך יפעת שאשא ביטון כי "אם נושאי הליבה לא יסוכמו ויוסדרו עם ארגון המורים עד אז, שנת הלימודים במערכת החינוך העל-יסודית לא תיפתח".
מכתבו של רן ארז נשלח יממה לאחר שיו"ר הסתדרות המורים, יפה בן דויד, הפתיעה והודיעה על הפסקה בעיצומים. היום נפתחו גני הילדים ובתי הספר היסודיים, גם ביום ראשון יתקיימו לימודים, אבל עדיין לא ברור אם השנה בגנים וביסודיים אכן תסתיים כסדרה.

במכתב לשרת החינוך כתב יו"ר ארגון המורים כי "כהונתך הקצרה מאופיינת עד עתה באקטיביזם בלתי מתחשב, רפורמות בזק חד-צדדיות חדשות לבקרים תוך תזזית מתמדת, שאינה מאפשרת לציבור עובדי ההוראה, לעכל אותן".
ארז, שהארגון בראשותו עדיין לא הכריז רשמית על סכסוך עבודה, ציין כי בעשור האחרון שנת הלימודים בעל-יסודיים החלה ללא שביתות. הוא העלה כמה טענות, בין היתר נגד רפורמת ביטול הבגרויות במקצועות ההומניים, שלדבריו "פוגעת במוטיבציה של תלמידים, יוצרת חוסר שוויון בין תלמידים, פוגעת בתנאי העבודה ובשכר של המורים והמנהלים ופוגעת פגיעה חמורה בזהות הלאומית שלנו. רפורמה זאת נעשתה ללא מחשבה, הכנה, ושיתוף המורים והמנהלים המיוצגים על ידנו".
2 צפייה בגלריה
יפעת שאשא ביטון באולפן ynet
יפעת שאשא ביטון באולפן ynet
שאשא ביטון. "כהונתך הקצרה מאופיינת עד עתה באקטיביזם בלתי מתחשב ורפורמות בזק חד-צדדיות"
(צילום: יריב כץ)
לגבי הרפורמה של מעבר מערכת החינוך משישה ימי לימודים לחמישה ימים, כתב כי היא "תלויה באוויר ולא מסוכמת בהסכם הקיבוצי ובכל מקרה לא לוקחת בחשבון שמנהלים מחויבים לסיים כבר מערכות שיעורים להסדיר למורים את תנאי העבודה והלימוד לשנה"ל הבאה". טענות אחרת העלה נגד רפורמת גפ"ן (מערכת דיגיטלית התומכת בגמישות פדגוגית וניהולית), "שאמורה לשנות סדרי עולם בעבודת המנהלים, חושפת אותם לתביעות פליליות ותגרום לבלגן ואנדרלמוסיה", ונגד הכוונה לעבור ללימוד רב-תחומי, "ללא תכנון והכנה".
בהמשך טען ארז כי "במשא ומתן על הסכם עבודה קיבוצי חדש עם תוספות שכר למורים ולמנהלים ושיפור תנאי העבודה בחינוך העל-יסודי לא שומעים את קולך ולא מרגישים כל תמיכה מצד משרד החינוך. בדרך זו בה את מפרקת את מערכת החינוך ומפוררת אותה. המכתב הזה עוד ניסיון לעצור את התזזית בהתנהלות שלכם לפני שיהיה מאוחר מדי ולהתכנס למשא ומתן שפוי להסדרת הנושאים שניתן לסכם עוד לפני תחילת שנת הלימודים הקרבה. אם לא תשני את התנהלותך ואם נושאי הליבה לא יסוכמו איתנו, שנת הלימודים בעל-יסודיים לא תיפתח".