בבית החולים סורוקה בבאר שבע ממשיכים לטפל בשני חיילים שנפצעו אתמול (שני) באסון שגבה את חייהם של 21 חיילי מילואים, לאחר ששני טילי RPG שירו מחבלי חמאס גרמו לקריסת מבנים ופגעו בטנק במרכז רצועת עזה.
5 צפייה בגלריה
אלון נגוסה
אלון נגוסה
"היה לו קשה לראות את שמות ההרוגים, הוא הכיר את כולם". נגוסה
(צילום: הרצל יוסף)
אחד מהחיילים שנפצעו שב לארץ במיוחד מטיול בוויאטנם כדי להתגייס למילואים. אביו, אלון נגוסה, סיפר כי "הלוחמים יצאו לטהר כמה בתים. בני חיפה על הכוח ששהה בתוך בית. ממה שהוא זוכר, היה ירי בצד שמאל של הטנק שנפגע. הכוחות שלנו שמו את כל מה שהיה צריך, ותוך כדי הפגיעה רסיסים עפו על הבן שלי והוא נפצע בידו. מתוך המבנה הזה חילצו עוד חייל, ובהמשך פינו אותם".
לדברי האב, "מתוך המחלקה שלו, בני הוא היחיד שנפגע. מהפלוגה נהרגו הרבה. בבוקר היה לו מאוד קשה לראות את השמות כי הוא הכיר את כולם". נגוסה הוסיף כי "יש פה פספוס גדול ואבידות מאוד כואבות, ואין לתאר את הכאב הזה של לאבד כל כך הרבה חיילים. הכאב הוא עצום, אבל זו מלחמת קיום. אם לא נעשה את העבודה היום, 7 באוקטובר הבא הוא עניין של זמן. לכן, מדובר במלחמה צודקת".
5 צפייה בגלריה
קולאז' 21 הרוגים
קולאז' 21 הרוגים
21 הנופלים באסון
(צילום: דובר צה"ל)
נגוסה ובני משפחתו מתגוררים בשדרות, ולאחר הטבח פונו משם לנתניה. מלבד בנו שנפצע, לנגוסה יש עוד שישה ילדים. "בני למד ביוכימיה ותוך כדי הטיול קיבל צו 8. כשהוא לוקח משימה הוא הולך איתה עד הסוף", סיפר האב. "אנחנו תושבי שדרות וחווינו את 7 באוקטובר. חבר ושכן שלנו - שהיינו אמורים לאכול איתו את הסעודה המשותפת של החג - נהרג".
בהמשך הסביר נגוסה כי "המקרה הזה תפס אותנו חזק. הבן שלי חזק, ולמרות שנותר לו חודש לטיול הוא שב לארץ. גם למי שאין ילדים בצבא ברור שהילדים שלי הם הילדים שלך. ראינו את כל המחלוקת והשנאה לפני 7 באוקטובר. אנחנו מלוכדים כרגע ביחד. אני אבא דואג, אבל אני יודע שהוא בשליחות מצווה כרגע ואני סומך על מקבלי ההחלטות ועל הצבא. כולנו היינו בתפקידים כאלו ואחרים, וזו המשמרת שלו. אני עשיתי את המשמרת שלי ועכשיו זה תורו".
5 צפייה בגלריה
פצוע מאסון קריסת המבנה ברצועת עזה, בית החולים סורוקה באר שבוע
פצוע מאסון קריסת המבנה ברצועת עזה, בית החולים סורוקה באר שבוע
הקעקוע לזכר החבר שנרצח לא נשרף
5 צפייה בגלריה
עידן יגודה
עידן יגודה
"תחושה של איבוד שליטה מוחלט". יגודה
(צילום: הרצל יוסף)
בנו של נגוסה עבר ניתוח אתמול בלילה, ומצפה לו שיקום ארוך. לפי האב, "אין מקום לשאלות של מה היה שם. אני לא יודע את העובדות ואני סומך על הדרג הצבאי והמדיני שהם עושים את הטוב כדי שבאמת ננצח. כאזרח וכתושב שדרות אני רוצה לחזור מחר לבית, אבל אני רוצה לחזור אליו אחרי שיהיה לי ביטחון ושלא יהיו עוד איום או טפטוף. כל עוד זה המצב שם אין לי לאן לחזור ואין לי בשביל מה לחזור. חייבים להמשיך את המלחמה עד שיכניעו את חמאס. יש לי בקשה לעם ישראל - אנחנו צריכים להמשיך באחדות מהנקודה של 7 באוקטובר, לשים הכל בצד".

"משפחה של לוחמים"

בטיפול נמרץ מאושפז כאמור חייל נוסף שפונה מזירת האסון, וכעת הוא מורדם ומונשם. "הוא רצה לטייל ולכבוש את העולם, אבל הוא גם חיכה למילואים הראשונים", סיפר עידן יגודה, דודו של החייל שהיה מבין הבודדים שיצאו בחיים מהמבנה. לדבריו, "הוא היה אמור להיות במסיבה ברעים, אבל לבסוף לא הגיע כי למד למבחן".
עמית מגנזי, חברו הטוב של החייל הפצוע, נרצח במסיבת הנובה. לדברי הדוד, "הוא לקח את זה מאוד קשה. הם היו חברים מאוד מגובשים. לפני שעה הוא יצא מניתוח וראינו שהקעקוע לזכרו של עמית עדיין קיים ולא נשרף, למרות שהיו הרבה רסיסים".
5 צפייה בגלריה
עמית מגנזי
עמית מגנזי
עמית מגנזי ז"ל
בהמשך סיפר יגודה כי "ביקרתי אותו בשטחי הכינוס לפני כמה חודשים ופגשתי לא מעט חיילים ששירתו איתו, וכבר לא איתנו. מדובר במילואים הראשונים שלו, הוא גויס כשבוע לאחר 7 באוקטובר. הוא היה בתוך אחד מהמבנים שקרסו, הוא חטף הדף ונשרף, ונפצע גם בעקבות הקריסה של המבנה".
אימו של החייל הפצוע היא סגן-אלוף במילואים, ואחותו סיימה לאחרונה קורס קצינים. הדוד, שהודה לבית החולים סורוקה ואמר כי "קיבלנו פה את הטיפול הטוב ביותר", שיתף כי בני המשפחה "לא התראו בתקופה האחרונה, ועכשיו כולם כאן בבית החולים. ההורים מפורקים. אימו מספרת שכולם גיבורים עד שזה מגיע אליהם. מדובר בתחושות דרמטיות של סרט אימה, איבוד שליטה מוחלט. באו אתמול שני קצינים לבית והייתה שם התפרקות, אבל אמרו לה שוב ושוב שבנה חי. אני סומך על צה"ל, אין לנו צבא אחר. זה הצבא שלנו ואנחנו משפחה של לוחמים. כנראה גם הילדים שלי יהיו".