פרידה מגיבורים בשירות מילואים במלחמה: עם היוודע הפרטים על אודות האסון הכבד ביותר של צה"ל מאז תחילת הפעולה הקרקעית בעזה, החלו להתפרסם הבוקר (שלישי) הודעות על אודות 21 הנופלים מפגיעת שני טילי RPG שירו מחבלי חמאס לעבר טנק ומבנים ממולכדים במרכז הרצועה. אלו סיפוריהם:

רב-סמל במיל' יובל לופס

רס"ל במיל' יובל לופס (27) מאלון שבות, לוחם בגדוד 9206, חטיבה 205. הוא הותיר אחריו אישה ושלוש בנות, הקטנה בת 7 חודשים. קצין העיר הגיע בשעות הלילה לבית המשפחה ובישר את הבשורה המרה לרעייתו סיגלית. ראש מועצת שומרון יוסי דגן ספד: "יובל נפל על הגנת המולדת והשאיר בלב כולנו חלל גדול. כולנו נלווה את סיגלית ואת המשפחה תמיד".
22 צפייה בגלריה
רס״ל (מיל׳) יובל לופס
רס״ל (מיל׳) יובל לופס
רס"ל (מיל') יובל לופס
(צילום: דובר צה"ל)

רב-סמל מתקדם במיל' סרגיי גונטמכר

רס"ם במיל' סרגיי גונטמכר (37) מרמת גן, לוחם בגדוד 8208, חטיבה 261. הותיר אחריו אישה וילדים. ראש העיר רמת גן כרמל שאמה הכהן ספד: "עוד משפחה התרסקה, עוד אישה התאלמנה, עוד ילדים התייתמו ועוד אדם נפלא שילם בחייו. העיר כולה מרכינה ראשה וכואבת ונקרעת מצער על נפילת סרגיי, ותעשה הכול מרגע זה לחזק ולחבק את מרינה והילדים. סרגיי, כמו שאר הנופלים, יונצח בעיר שבה חי ועליה יצא להגן מפני המפלצות הנאציות תוך חירוף נפשו".
22 צפייה בגלריה
רס״ם (מיל׳) סרגיי גונטמכר
רס״ם (מיל׳) סרגיי גונטמכר
רס"ם (מיל') סרגיי גונטמכר
(צילום: דובר צה"ל)

רב-סמל במיל' אלקנה יהודה ספז

רס"ל במיל' אלקנה יהודה ספז (25) מקריית ארבע, לוחם בגדוד 8208, חטיבה 261. הותיר אחריו הורים וחמישה אחים. בית קריית ארבע-חברון פרסם הודעת הספד בעקבות נפילתו: "ומחה ה' דמעה מעל כל פנים וחרפת עמו יסיר מעל כל הארץ". ספז יובא למנוחות בשעה 16:00 בבית העלמין הצבאי בהר הרצל בירושלים.
22 צפייה בגלריה
רס״ל (מיל׳) אלקנה יהודה ספז
רס״ל (מיל׳) אלקנה יהודה ספז
רס"ל (מיל') אלקנה יהודה ספז
(צילום: דובר צה"ל)

רב-סמל מתקדם במיל' מתן לזר

רס"ם במיל' מתן לזר (32) מחיפה, לוחם בגדוד 6261, חטיבה 261. בנם של יוספה וסילביו נולד וגדל בעיר חיפה, סיים ב-2009 את לימודיו בבית הספר הריאלי העברי בחיפה. הוא עבד כאח במרכז הרפואי כרמל בחיפה. אורן הרצמן, שהיה מרכז השכבה ומורה של לזר להיסטוריה, סיפר: "מתן היה נער צנוע, טוב לב ואהוב על חבריו ומוריו. תלמיד מצטיין, דעתן ואכפתי". לזר הוא הבוגר ה-11 של הריאלי שנפל מאז 7 באוקטובר. הוא יובא למנוחות בשעה 13:00 בבית העלמין הצבאי בחיפה.
האם יוספה אמרה: "מתן הוא ילד מתנה. הוא היה מוצלח, בן אדם מדהים שעוזר והיה אבא למופת. הוא קרא לי 'אימוש', אנחנו לא יודעים איך נצא מזה. נעזור לאילנה לגדל את הבן שלהם, בן שנתיים וחצי. אני מבקשת מכולם להיות מאוחדים, ומספיק עם השטויות כדי שהמוות שלו לא יהיה סתם כי זה יהיה הפסד אדיר למדינה. ב-7 באוקטובר הוא נסע ב-10:00 בבוקר לדרום, ואמר שזה כבוד בשבילו לשרת את המדינה".
מנדי רבינוביץ, מנהל הריאלי חיפה, סיפר על שכתבה לו מחנכת כיתה י"א: "כתיבת התעודות הופכת לקשה כל כך. הם נופלים ואני מסתכלת על ההערות בתעודה. למי אכפת שנעדרו מכמה שיעורים או לא הגישו עבודה בזמן. הבל הבלים". לדבריו, "לא הייתה לי תשובה טובה יותר מעבר להרכנת הראש מול גיבורינו , מורי דרכנו. שוב זועק אלינו הפער הבלתי נתפס בין אחוות הלוחמים הלוחשת ומריבות המנהיגים מלבי האש. נשבע בשמם שנשנה זאת".
22 צפייה בגלריה
רס״ם (מיל׳) מתן לזר
רס״ם (מיל׳) מתן לזר
רס"ם (מיל') מתן לזר
(צילום: דובר צה"ל)

רב-סמל ראשון במיל' יואב לוי

רס"ר במיל' יואב לוי (29) מיהוד-מונוסון, לוחם בגדוד 8208, חטיבה 261. משפחתו ביקשה למסור: "יואב, בדרכך הצנועה, בשקט האופייני לך ובחיוך כובש, היית אהוב ונאהב על כולנו. חובב טיולים מושבע אהבת המולדת בדמך זרמה - את נשמתך מסרת למדינה. געגועים גדולים. שבורים בכאב קשה מנשוא".
יעלה מקליס, ראשת העיר יהוד-מונוסון, ספדה: "יואב גדל בעיר כבן למשפחה שורשית, מוערכת מאוד בקרב הקהילה. נועם הליכותיו, צניעותו ואהבת האדם שהרעיף יואב ז"ל על חבריו ומכריו ישמשו לנו מגדלור. מנגינותיו בגיטרה - ינחמו אותנו באבלנו הכבד. הקהילה כולה מחבקת ומחזקת את המשפחה בשעתה הקשה, שולחת חיזוק גם למשפחת השכול הישראלית כולה ומייחלת ומתפללת לשובם של החטופים ולהחלמת כל הפצועים במלחמה".
22 צפייה בגלריה
רס״ר (מיל׳) יואב לוי
רס״ר (מיל׳) יואב לוי
רס"ר (מיל') יואב לוי
(צילום: דובר צה"ל)

רב-סמל במיל' סדריק גרין

רס"ל במיל' סדריק גרין (23) מתל אביב, לוחם בגדוד 8208, חטיבה 261. גרין, עזב את הלימודים בנעוריו כדי לסייע לפרנס את אימו שהגיעה לישראל מהפיליפינים ולא דיברה עברית. כשהיה נער הידרדר לפשע ואף נעצר בביתו: "ביקשתי שאמא לא תראה איך אוזקים אותי, היא התחילה לבכות, אמרתי לעצמי שאני רוצה לשנות את עצמי", סיפר בריאיון לאתר צה"ל באפריל 2021.
לאחר מכן החליט גרין לעשות "סוויץ'" בראש והצליח להתגבר על קשייו. הוא נלחם להתגייס חרף תיקים פתוחים, יצא לקורס מ"כים בגבעתי - ובהמשך אף נבחר למצטיין אלוף פיקוד הדרום. "הרבה חיילים אומרים 'קשה לי, אי-אפשר'. אני תמיד אומר 'אפשר, בטח שאפשר, תמיד אפשר'", סיפר גרין אחרי שקיבל את אות המצטיין.
22 צפייה בגלריה
רס״ל (מיל׳) סדריק גרין
רס״ל (מיל׳) סדריק גרין
רס"ל (מיל') סדריק גרין
(צילום: דובר צה"ל)

רב-סמל במיל' אחמד אבו לטיף

רס"ל במיל' אחמד אבו לטיף (26) מרהט, לוחם בגדוד 8208, חטיבה 261. אבו לטיף, דמות מוכרת ואהובה בקרב רבים מהסטודנטים והסטודנטיות באוניברסיטת בן גוריון שבה עבד במחלקת הביטחון - הותיר אחריו אישה, תינוקת בת שנה, זוג הורים ו-11 אחים ואחיות. בפוסט שפרסם כמה שבועות לאחר פרוץ המלחמה, כתב אבו לטיף: "ב-9 באוקטובר נסעתי עם גיסי קווין יוסף אלהזייל, וקיבלנו הודעות על חדירת מחבלים באזור משמר הנגב. בגלל שאנחנו חמושים ומאבטחים מקצועיים, קפצנו לשם מיד ועזרנו בסריקת לאיתור המחבלים. הקהילה הבדואית אבלה על הקורבנות שנרצחו על לא עוול בכפם. כולנו שותפים לאותו גורל, ואנחנו חייבים להיות ביחד מאוחדים".
בריאיון ל-ynet לפני חודשיים, אמר אבו לטיף: "היום עזה היא אחרת לגמרי. יש שם ארגון טרור רצחני שלא מבדיל בין יהודי לערבי. בעדה שלי תרמו רבות למדינה, הוכחנו מי אנחנו ומה אנחנו שווים. בדואים נהרגו. אנשי קבע וסדיר נתנו הכול למדינה. חשוב להראות שאנחנו חלק מהחברה הישראלית. חוק הלאום זה של הפוליטיקאים. מבחינתי זה לא הזמן לחשוב על זה. יש הרבה בדואים שכואבת להם האפליה, אבל אנחנו מרגישים חלק בלתי נפרד מהחברה הישראלית, אפילו שלפעמים אנחנו מרגישים שהחברה לא מסתכלת עלינו כחלק ממנה".
חאמד אבו לטיף, דודו של אחמד, אמר היום: "הוא היה נשמה של בחור, אדם שאוהב לחיות ואוהב לשמור על המדינה. הוא נלחם כדי שיוכל להילחם לצד החברים שלו במלחמה. אפילו שעבד כמאבטח באוניברסיטה הוא עשה את כל המאמצים להיות לצד החברים. הוא הגיע אלינו פעם בשבוע ואמרנו לו לשמור על עצמו. אנחנו נלחמים מול אויב אכזר שלא מבדיל בין יהודים לערבים. אחרי 7 באוקטובר אנחנו צריכים להראות לכולם שאנחנו חיים בישראל ואין לנו מקום אחר, לא ליהודים ולא לערבים".
22 צפייה בגלריה
רס״ל (מיל׳) אחמד אבו לטיף
רס״ל (מיל׳) אחמד אבו לטיף
רס"ל (מיל') אחמד אבו לטיף

רב-סמל מתקדם במיל' רפאל אליאס מושיוף

רב-סמל מתקדם במיל' רפאל אליאס מושיוף (33) מפרדס חנה-כרכור, לוחם בגדוד 6261, חטיבה 261. הוא הותיר אחריו אישה ותינוק בן שנה. חמיו דוד סיונוב סיפר: "דיברתי איתו אתמול בשעה 15:00. הוא סיפר לי שהם מנקים את השטח. הוא אמר שהם לא מוכנים לחזור הביתה לפני שהם מחסלים את כל המחבלים שם. ב-2:00 בלילה הבת שלי התקשרה אליי וסיפרה לי את הבשורה המרה. כל העניין שלו היה רק ארץ ישראל ולהילחם".
מושיוף עלה לארץ כילד מקולומביה. המצב הקשה בבית גרם לו בשנות לימודיו בתיכון לעזור בפרנסת המשפחה. הוא סיים 12 שנות לימוד לאחר מאמצים רבים ללא בגרות. למרות הקושי, הוא התגייס לקרבי ואת השירות הסדיר עשה במסגרת הפלח"ן של חטיבת גבעתי. ב-2017 הוא התקבל לתוכנית מושל שמסייעת לצעירים מבריקים מרקע סוציו-אקונומי מאתגר להשלים תואר מורכב בהנדסה. הוא החל לעבוד ברפאל כמפתח טילים, ובמקביל שימש כחונך לילדים במסגרות אומנה. מושיוף יובא למנוחות בשעה 18:00 בבית העלמין הצבאי בהר הרצל בירושלים.
22 צפייה בגלריה
רס״ם (מיל׳) רפאל אליאס מושיוף
רס״ם (מיל׳) רפאל אליאס מושיוף
רס"ם (מיל') רפאל אליאס מושיוף
(צילום: דובר צה"ל)

סרן במיל' אריאל מרדכי וולפסטל

סרן במיל' אריאל מרדכי וולפסטל (28) מאלעזר, קצין לוחם בגדוד 9206, חטיבה 205. וולפסטל הוא בנם הבכור של וולי וחלי. הוא הותיר גם את אשתו ספיר. וולפסטל למד בתיכון בדרך אבות ואחר כך מכינה ביתיר, סיים לימודי כלכלה ומנהל עסקים לפני חצי שנה והתחיל לעבוד בחברת השקעות. ראש מועצת גוש עציון שלמה נאמן אמר: "רק אתמול בערב פגשתי את חלי אימו של אריאל, מארגנת אירוע למשפחות המגויסים במסירות ובאהבה גדולה, והבוקר הגענו כדי לארגן את השבעה לבנה הבכור. וולפסטל יובא למנוחות בשעה 14:30 בחלקה הצבאית בבית העלמין בכפר עציון.
22 צפייה בגלריה
סרן (מיל׳) אריאל מרדכי וולפסטל הי"ד
סרן (מיל׳) אריאל מרדכי וולפסטל הי"ד
סרן (מיל') אריאל מרדכי וולפסטל
(באדיבות המשפחה)

רב-סמל מתקדם במיל' מארק קונונוביץ'

רס"ם במיל' מארק קונונוביץ' (35) מהרצליה, לוחם בגדוד 8208, חטיבה 261. הוא הותיר אחריו אישה וארבעה ילדים, הקטנה בת ארבעה חודשים. ראש העיר הרצליה משה פדלון ספד: "העיר כואבת ואבלה על נפילתו של רס"ם במיל' מארק קונונוביץ' הגיבור. מארק עזב משפחה וילדים ויצא להילחם על המדינה שכל כך אהב, והכאב הוא קשה מנשוא. אנו מחבקים את בני המשפחה ומשתתפים בצערם".קונונוביץ' עבד ביחידה המאוימים של T&M. הוא החל לעבוד בחברה כמאבטח לפני חמש שנים, מאז התקדם לתפקיד מנהל משימה ביחידה לאבטחת המאוימים של משרד המשפטים.
מיכה בלסקי, חברו של קונונוביץ', ספד: "אח שלי יקר, מרקוזה הגיבור. לא על הרבה אנשים אפשר להגיד את המילה חבר. אתה חבר אחי. מי שהכיר אותי ידע שיש לי חבר בשם מארק. אח יקר, אני ונסטיה אוהבים אותך, אנחנו נתמוך הכי הרבה שאפשר באוראל ובילדים. מי שהכיר אותך ידע ויודע שבאמת אתה בנוי מהחומר הטוב ביותר. חכם, יפה, חזק, רגיש עם לב ענק. כל הזמן אמרת לי 'הכול טוב, אל תדאג'. נוח על משכבך בשלום".
22 צפייה בגלריה
רס״ם (מיל׳) מארק קונונוביץ׳
רס״ם (מיל׳) מארק קונונוביץ׳
רס"ם (מיל') מארק קונונוביץ׳
(צילום: דובר צה"ל)

רב-סמל במיל' שגיא עידן

רס"ל במיל' שגיא עידן (24) מראש העין, לוחם בגדוד 8208, חטיבה 261. עידן, בוגר תיכון בגין בעיר, הותיר אחריו הורים ואח שמשרת בסדיר. לימור, אמו של עידן, סיפרה: "שגיא ילד עם לב ענק. סוג של קרן אור. החיוך שלו היה שובה לב. הוא הקרין מהאור שלו על כל אדם שאותו פגש. הוא היה שקט, אבל מאוד רציני. מסמן מטרות וכובש אותן. היה אהוב על כל החברים שלו, היו סביבו המון חברים".
האם הוסיפה: "הוא אהב את הארץ הזו. בכל הזדמנות שהייתה לו הוא היה נושא דגל. חבר מהצבא סיפר לי ששגיא ראה דגל מונח על הרצפה באחד הבתים ההרוסים בעזה. הוא אמר לחבר 'אני לא הולך לישון עד שאני עומד על הגג ומניף את הדגל'. גם את הטירונות שלו הוא סיים עם הדגל על הגב שלו. הייתה לו אפשרות להפסיק את המילואים אבל הוא לא הסכים. הוא אמר 'אמא, נתנו לי משימה ועד שהיא לא מושלמת אני לא חוזר. אני מסיים את המילואים כמו שצריך'. הוא היה כוכב במשפחה, הוא היה המוביל, ילד גאווה". עידן יובא למנוחות בשעה 18:00 בחלקה הצבאית בבית העלמין בראש העין.
22 צפייה בגלריה
רס״ל (מיל׳) שגיא עידן
רס״ל (מיל׳) שגיא עידן
רס"ל (מיל') שגיא עידן
(צילום: דובר צה"ל)

רב-סמל ראשון במיל' אלקנה ויזל

רס"ר במיל' אלקנה ויזל (35) מבני דקלים, מפקד כיתה בגדוד 8208, חטיבה 261. ויזל הוא בוגר ישיבת ההסדר ברמת גן. הוא הותיר אחריו את אשתו גלית וארבעה ילדים, הורים ושבעה אחים. הוא שימש כמחנך בבית הספר היסודי ביישוב בני דקלים ובנוסף העביר הצגות ילדים ביחד עם חברו ידידיה סימן טוב, אף הוא בוגר הישיבה שאיבדה במלחמה ארבעה מקרבם.
הרב יהושע שפירא, ראש ישיבת ההסדר רמת גן, ספד: "אלקנה היה מאוד קשור אליי ובמובן מסוים היה כמו בן עבורי. דמות עדינת נפש בעוצמות נדירות שלעולם ניצבת לפני המחנה. כשהיה צריך להתמסר למדינת ישראל, הוא עשה זאת ברוממות רוח ויצא לשדה הקרב למרות שהיה לו פטור ממילואים בעקבות פציעה במהלך הקרבות בצוק איתן". ויזל יובא למנוחות בשעה 14:00 בבית העלמין הצבאי בהר הרצל בירושלים.
22 צפייה בגלריה
הרב רס״ר (מיל׳)  אלקנה ויזל הי"ד
הרב רס״ר (מיל׳)  אלקנה ויזל הי"ד
רס"ר (מיל') אלקנה ויזל
(צילום: דובר צה"ל)

סרן במיל' ניר בנימין

סרן במיל' ניר בנימין (29) מגבעתיים, קצין לוחם בגדוד 8208, חטיבה 261. בנימין גדל בכפר הנוער הדסה נעורים ולמד בקריית החינוך בן גוריון. הוריו מיכל ועופר הם תושבי כפר הנוער, בעבר הם ניהלו את המשפחתון במקום. האב נמנה כעת עם הצוות החינוכי של הכפר. המועצה האזורית עמק חפר ספדה: "אבלים וכואבים את מותו של סרן במיל' ניר בנימין ז"ל. אנו מחבקים בכאב עצום את בני המשפחה, החברים וכל קהילת כפר הנוער". בנימין יובא למנוחות בשעה 15:00 בחלקה הצבאית בבית העלמין בכפר ויתקין.
22 צפייה בגלריה
סרן (מיל׳) ניר בנימין
סרן (מיל׳) ניר בנימין
סרן (מיל') ניר בנימין
(צילום: דובר צה"ל)

רב-סמל מתקדם במיל' ברק חיים בן ואליד

רס"מ במיל' ברק חיים בן ואליד (33) מראשון לציון, מפקד כיתה בגדוד 6261, חטיבה 261. הותיר אחריו את אשתו אנה, בתו בת השלוש נוגה, הורים ושני אחים. בעירייה ספדו: "ברק היה אדם מלא שמחת חיים, חד ואינטליגנטי בצורה יוצאת דופן. אהב לגלוש, לשחק כדורסל ולהיות מוקף בחברים טובים. מאחורי ברק יש סיפור וחיים שלמים שנגדעו ברגע. ראשון לציון משתתפת בצער המשפחה היקרה ומתאבלת על נפילתו. ברק - נזכור אותך תמיד".
22 צפייה בגלריה
רס"ם (במיל׳) ברק חיים בן ואליד
רס"ם (במיל׳) ברק חיים בן ואליד
רס"ם (מיל') ברק חיים בן ואליד

רב-סמל במיל' הדר קפלוק

רס"ל במיל' הדר קפלוק (23) ממבוא ביתר, מפקד כיתה בגדוד 8208, חטיבה 261. בבית הספר בויאר בירושלים שבו למד, כתבו: "הדר היה מענטש אמיתי, חריף מחשבה, חבר אמת לחבריו, אח ובן אוהב ותומך. הוא אהב את החיים ותכנן תוכניות גדולות להמשך. בחייו הקצרים הספיק לחוות חוויות רבות. הדר גויס למילואים ב-7 באוקטובר, ומאז לחם כמעט ללא הפסקה. הדר היה בן כיתתו של רועי נהרי ז"ל, שנפל ב-7 באוקטובר, ובן מחזור של עמית דוד ז"ל, שנרצח במסיבת הנובה".
בצאת משפחתו ללוויה בהר הרצל, עשרות מתושבי מושב מבוא ביתר עמדו לצד הכביש ואחזו בדגלי ישראל.
22 צפייה בגלריה
רס״ל (מיל׳) הדר קפלוק
רס״ל (מיל׳) הדר קפלוק
רס"ל (מיל') הדר קפלוק
(צילום: דובר צה"ל)

רב-סמל במיל' ניקולס ברגר

רס"ל במיל' ניקולס ברגר (22) מירושלים, לוחם בגדוד 8208, חטיבה 261. נתן ברגר, דודו של ניקולס, סיפר ל-ynet כי אחיינו היה כבר בשלבי מיון לקראת גיוס ליס"מ. ברגר עבד בשנים האחרונות כמאבטח של הרכבת הקלה. דודו סיפר כי במהלך השירות שלו ברכבת הוא מנע שני פיגועים וקיבל תעודת הוקרה. "הוא היה ילד אהוב שלנו. בחור רגיש. בשבת האחרונה אמרתי לו שאולי הוא עשה מספיק. הוא אמר שהוא רוצה לסיים את המלחמה הזאת. תמיד היה עומד במטרות שלו", סיפר.
דודו של ניקולס הוסיף כי אחיינו התעקש להתגייס לשירות קרבי בגבעתי. "הוא רצה רק קרבי. הוא היה עקשן מאוד. הוא התגייס כבר ב-7 באוקטובר והיה עם הגדוד שלו והחברים שלו למחלקה", שיתף. "הוא היה ציוני אוהב מדינת ישראל. החדר שלו מוקף בדגלים של גדוד שקד וכומתה של גבעתי. הוא מאוד אהב את הגדוד שלו. הוא התנדב עם ילדים במצוקה. אנחנו מאוד מאוד גאים בו. אומנם החיים שלו היו קצרים, אבל נזכור אותו תמיד באהבה וגאווה מאוד גדולה. הוא תמיד יהיה בליבנו".
22 צפייה בגלריה
רס״ל (מיל׳) ניקולס ברגר
רס״ל (מיל׳) ניקולס ברגר
רס"ל (מיל') ניקולס ברגר
(צילום: דובר צה"ל)

רב-סמל מתקדם במיל' דניאל קאסאו זגייה

רס"מ במיל' דניאל קאסאו זגייה (38) מיקנעם עילית, לוחם בגדוד 8208, חטיבה 261. הוא הותיר אחריו את אשתו אנגואץ' ושני ילדיו איתן בן ה-4 וליו בת השנתיים, וכן את אימו ועשרת אחיו ואחיותיו. תמר נגטו, חברת משפחתו של דניאל, סיפרה: "דניאל התגייס ב-8 באוקטובר ונכנס כמילואימניק עם הגדוד שלו לעזה. הוא למד בתיכון בכפר חסידים, סיים והתגייס לגבעתי. היה לוחם שלוש שנים בחטיבה. אחרי השחרור למד הנדסת חשמל בטכניון ובשנתיים האחרונות עבד בחברה בירושלים. לפני חמש שנים הוא התחתן עם אנגואץ'".
לדבריה, "דניאל הוא המודל לחיקוי של אחיו. הוא היה מוכשר בטירוף, פרפקטציוניסט, ועודד את כולם להגיע הכי גבוה שאפשר. הוא היה אבא למופת, וקשור לילדים שלו בצורה יוצאת דופן. הם תמיד ביקשו שאבא ירדים אותם ויספר להם סיפור לפני השינה". בהמשך סיכמה תמר כי "חברים שלו סיפרו שהוא החבר הכי טוב שאפשר היה לבקש, ושתמיד שם את משפחתו וחבריו לפניו. גם אם היית תקוע באילת הוא היה מגיע לחלץ אותך, בכל מצב".
22 צפייה בגלריה
רס״ם (מיל׳) דניאל קאסאו זגייה
רס״ם (מיל׳) דניאל קאסאו זגייה
רס"ם (מיל') דניאל קאסאו זגייה
(צילום: דובר צה"ל)

רב-סמל מתקדם במיל' איתמר טל

רב-סמל מתקדם במיל' איתמר טל (32) מקיבוץ מסילות, לוחם בגדוד 6261, חטיבה 261. הוא הותיר אחריו הורים ושלושה אחים. קרוביו סיפרו כי הוא היה גבר חייכן ונעים הליכות שאהב את החיים ואת משפחתו. הוא עבד כמתכנת ואהב לבלות עם חברים וחופשות בחו"ל, אוכל טוב, ספורט ואת חמשת אחייניו - שאליהם היה קשור מאוד. הוא יובא למנוחות מחר (רביעי) בשעה 14:00 בבית העלמין בקיבוץ מסילות.
משפחתו מסרה כי היא "כואבת את לכתו, ומודה מכל הלב על הדאגה הרבה של העוטפים". בני הקבוצה של איתמר בקיבוץ סיפרו כי הוא "היה חבר, אח יקר עם חיוך כובש ולב רחב וטהור. תמיד ידע להגיד את הדבר הנכון, להשכין שלום ולתת לכולם את התחושה והביטחון שהכל יהיה בסדר". מנהל הקהילה תום אלבו מסר: "קיבוץ מסילות אבל על לכתו של איתמר טל בן הקיבוץ. אנו עוטפים את המשפחה עם היוודע על הבשורה המרה. שתהיה מנוחתו עדן".
22 צפייה בגלריה
רס״ם (מיל׳) איתמר טל
רס״ם (מיל׳) איתמר טל
רס"ם (מיל') איתמר טל
(צילום: דובר צה"ל)
באסון נפלו גם רב-סמל במיל' ישראל סוקול (24) מקרני שומרון, לוחם בגדוד 8208, חטיבה 261; רב-סמל מתקדם במיל' אדם ביסמוט (35) מקרני שומרון, מפקד כיתה בגדוד 6261, חטיבה 261; רב-סמל מתקדם במיל' שי ביטון חיון (40) מזכרון יעקב, לוחם בגדוד 8208, חטיבה 261.
22 צפייה בגלריה
רס״ל (מיל׳) ישראל סוקול
רס״ל (מיל׳) ישראל סוקול
רס"ל (מיל') ישראל סוקול
(צילום: דובר צה"ל)
22 צפייה בגלריה
רס״ם (מיל׳) אדם ביסמוט
רס״ם (מיל׳) אדם ביסמוט
רס"ם (מיל') אדם ביסמוט
(צילום: דובר צה"ל)
22 צפייה בגלריה
רס״ם (מיל׳) שי ביטון חיון
רס״ם (מיל׳) שי ביטון חיון
רס"ם (מיל') שי ביטון חיון
(צילום: דובר צה"ל)

מתחקיר ראשוני של האסון עולה כי כוח משולב של חי"ר, הנדסה ושריון מגדוד המילואים 8208, שפועל במשימות הגנה בגזרת כיסופים שבמרכז העוטף, הגיע אתמול בבוקר למשימת חישוף השטח ברצועת החיץ שאוגדת עזה מקימה, לקראת היום שאחרי המלחמה.
במסגרת פעילויות אלו, מדי יום, צה"ל הורס מטעים ובתים פלסטיניים ששולטים בתצפית ובאש על הצד הישראלי, וכך נהרסו עד כה מאות מבנים. כחלק מהפעילות איתרו הלוחמים מקבץ של 10 מבנים דו-קומתיים, כ-600 מטרים מגדר הגבול, בצידו העזתי, שעליהם היה לשטח.
בסיוע פלוגת הנדסה החלו הכוחות למלכד את המבנים לקראת פיצוצים, תוך כדי שכוח השריון והחי"ר מאבטח את פעילות לוחמי ההנדסה. סמוך לשעה 16:00 אחר הצהריים, לפחות מחבל אחד התקרב לנקודה, לאחר שיצא ככל הנראה מפיר ולכן לא זוהה, וירה טיל RPG לעבר הטנק שאבטח את הפעולה. כתוצאה מכך, שני לוחמים נהרגו בטנק ושניים נוספים נפצעו.
במקביל, טיל נ"ט נוסף שוגר על-ידי החוליה לעבר קומפלקס של שני בתים צמודים שבהם שהו עשרות לוחמים כחלק מהפעולה. לפי הערכות ראשוניות בלבד, פיצוץ טיל ה-RPG במבנה הוביל לפיצוץ מוקשים רבים של הכוח שהיו במבנה וגרם לקריסה מלאה של הקומפלקס הדו-מבני, כתוצאה מהפיצוץ האדיר שנוצר.