המחבל התנפל בין המון אנשים עם סכין, וניסה גם לחטוף את הנשק. רב-שוטר נ', לוחמת משמר הגבול בת 19 שנפצעה בפיגוע אתמול (יום ד') בעיר העתיקה בירושלים, מספרת ממיטת בית החולים על רגעי המאבק על חייה – ועל חיי השותף שלה, הלוחם סמ"ש א', שירה למוות במחבל בן 16 יחד עם אזרח שעבר במקרה בסמטה.
נ' מספרת כי האירוע התרחש בסביבות השעה 17:30 סמוך לצומת ההוספיס בעיר העתיקה – אחד המקומות ההומים ביותר ברובע המוסלמי. הם שהו שם אמנם בעמדה סטטית, אך שותפה ביקש ממנה לצאת לסיור בגזרה, ותוך שניות אחדות הם נתקלו באותו נער שהתנפל עליהם.
4 צפייה בגלריה
לוחמת מגב שנפצעה בפיגוע בצומת הוספיס בירושלים
לוחמת מגב שנפצעה בפיגוע בצומת הוספיס בירושלים
הלוחמת שנפצעה. "המטרה - לצמצם את הפיגוע הזה כמה שיותר מהר "
(צילום: משמר הגבול)
4 צפייה בגלריה
לאחר שהתאוששה מהניתוח, הושיטה רש"ט נ' את ידה למפכ"ל המשטרה, רנ"צ יעקב שבתאי
לאחר שהתאוששה מהניתוח, הושיטה רש"ט נ' את ידה למפכ"ל המשטרה, רנ"צ יעקב שבתאי
המפכ"ל עם הלוחמת, לאחר שעברה ניתוח
(צילום: דוברות המשטרה)
4 צפייה בגלריה
זירת הפיגוע בעיר העתיקה  בירושלים
זירת הפיגוע בעיר העתיקה  בירושלים
זירת הפיגוע בעיר העתיקה בירושלים, אמש
(צילום: אלכס קולומויסקי)
"ראיתי מישהו לבוש שחור, עובר בין המון של אנשים. הוא התקדם לעברנו, פתאום קלטתי שהוא דוקר את השותף שלי", סיפרה הלוחמת. "בהתחלה חשבתי שזו תקיפת שוטרים כי לא ראו את הסכין שהייתה לו ביד, זה היה נראה כאילו נותן לו אגרופים לראש. השותף שאיתי הלך כמה צעדים אחורה, אני התנפלתי עליו, אחר כך הוא התחיל לנסות לדקור אותי".
הלוחמת, כפי שנראה בתיעוד שפרסמה המשטרה מרגעי הפיגוע, נאבקה במחבל בידיים חשופות, וציינה כי בשלב זה לא ידעה בכלל שיש לו סכין ביד, וכי רק בדיעבד הבינה זאת. "הוא ניסה לחטוף לי את הנשק, בא, נתן לי חתך ביד, חתך ממש עמוק, תוך כדי שהוא מנסה לחטוף לי את הנשק. אחר כך הוא דקר אותי בראש והתחלתי לדמם. תוך כדי שאני מדממת המשכתי להתעמת איתו", הוסיפה.
על הרגע שבו נוטרל המחבל ביריות, אמרה: "הבנתי שזה לא כל כך ילך, הלכתי כמה צעדים אחורה, במקרה עבר רב של הישיבה שהייתה לידנו, שהיה לו נשק. הוא ירה בו שתי יריות. המחבל נוטרל לרצפה, חשבנו שהוא מת, הוא הזיז את הגוף שלו, הלכנו, ואני יותר נכון עמדתי עליו עם הרגל שלי כדי שהוא לא יוכל לקום".

לדבריה, "הוא אמר כמה משפטים בערבית. אני צעקתי לשותף שאיתי: 'אני מדממת, אני מדממת מהיד ומהראש'. בו זמנית הוא אומר בקשר: 'יש פיגוע, יש פיגוע בצומת ההוספיס'. מתחילים צוותים להגיע. אני לוקחת כמה צעדים אחורה, השותף שאיתי ירה בו שתי יריות ונטרל אותו".
בשלב זה הגיעו הצוותים הרפואיים, והם פנו אותה ואת שותפה לבית החולים הדסה הר הצופים. הלוחם נפצע באורח קל והיא נפצעה קל-בינוני, אך עברה ניתוח וכעת מצבה מוגדר גם הוא קל. "במצבים כאלה למדתי לחשוב נטו על עצמי, על השותף שאיתי, ועל הסביבה שלי", היא מציינת. "איך יוצאים ממצב כזה שלא אני נפגעת, לא השותף שלי נפגע ולא הסביבה שלי נפגעת. גם אם אי אפשר שלא להיפגע, צריך למצוא את האפשרות שגורמת הכי פחות להיפצע".
לדבריה זו הסיבה שהיא נאבקה במחבל – בזמן ששותפה מנסה למצוא "קו ירי". "מה שלימדו אותי בטירונות זה אומץ לב, נחישות, חתירה למגע. זה מה שבעקרון מצופה מלוחם, שהכשירו אותו, כשהוא יוצא לשטח, זה מה שמצופה לדעת, שלוחם יודע לירות ויודע את האומץ לב הזה. באמצע פיגוע אז לבוא ולא לקבל רגליים קרות, ולסיים ולצמצם את הפיגוע הזה כמה שיותר מהר כדי שלא יתפזר לאירועים אחרים".

היא הדגישה כי על מנת שלא לקבל "רגליים קרות" במצבים שכאלה, על הלוחם "לאהוב ב-100%" את עבודתו: "אם אתה אוהב את מה שאתה עושה ואתה רוצה לעשות את מה שאתה רוצה, אז אתה תעשה הכול בשביל לצאת הכי מיומן והכי מקצועי בשטח שאפשר ולשמור על כל מי שיקר ללב שלך".
בדבריה התייחסה גם לשילוב של נשים בשירות קרבי: "לדעתי אין הבדל בין לוחם ללוחמת, אפשר לעשות אותו דבר והמקרה הזה באמת שיקף את המציאות – שאם לוחמת יודעת ורוצה לעשות את מה שהיא רוצה אז היא יכולה לעשות את זה בדיוק כמו הלוחם האחר, ולדעתי כל הסטיגמות האלה שיש על לוחמות, שהן לא מתאימות להיות לוחמות וצריכות להיות פקידות או דבר כזה, זה שגוי. עובדה שבמקרה הזה אמנם נפצעתי, אבל זה היה הדרך האפשרית לעצור את הדבר הזה, וזה מראה כמה לוחמות באמת יכולות להשתוות לבנים ואפילו יותר".
המחבל שביצע את הפיגוע, עומר איברהים אבו עסב, הוא בן 16 משכונת עיסאוויה שבמזרח ירושלים, ולפני שיצא לבצע את פיגוע הדקירה כתב בווטסאפ של בני כיתתו: "תזכרו אותי לטובה" – ויצא מהקבוצה. לאחר הפיגוע אמש הגיע כוח משטרה לבית הדוקר ועצר את אביו, אמו ואחיו לחקירה, במטרה לברר האם ידעו על המזימה. מאוחר יותר הם שוחררו. במקביל נערכו כוחות הביטחון להפרות סדר במזרח העיר.