המחלקה הבינלאומית בפרקליטות המדינה הגישה היום (שני) לרשויות בהולנד את בקשת ההסגרה לשי אביטל, שנתפס באמסטדרם לפני כשלושה שבועות. בקשת ההסגרה התבססה על צו המעצר הזמני - והוגשה בעקבות גיבוש הראיות בעניינן של שתי מתלוננות המספקות לכתב אישום נגד סוכן הדוגמניות וניהול המשפט בישראל.
עורכי הדין ששי גז ושרון נהרי, שמייצגים את אביטל, אמרו: "לא קיבלנו את בקשה ההסגרה. נגיב לאחר שנקבלה. עצם העובדה שהוגשה בקשת הסגרה נגד שתי מתלוננות מתוך 27 תלונות, מבלי להקל ראש, מדברת בעד עצמה".
אביטל (44) נעצר בחודש עבר במרכז בילוי בלב אמסטרדם. צו המעצר הבינלאומי של המדינות החברות באינטרפול נגדו הוצא כבר לפני כשלושה חודשים, ולדברי המשטרה מאז התנהל מבצע מעקב מודיעיני שבו נוטרו תנועותיו בין כמה מדינות באירופה.
לפני המעצר באמסטרדם שהה אביטל עם כמה מחבריו, וסנ"צ יעל רייכרד הוזעקה למקום יחד עם צוות שיטור הולנדי. היא הבחינה באביטל כשיצא ממסעדה, עקבה אחריו לאורך כ-160 מטרים, ולאחר שווידאה כי אכן מדובר בו - הפעילה את צוות המעצר.

כחלק מההליך שמתנהל כעת נגד אביטל ונועד להביא להסגרתו לישראל, על הפרקליטות להגיש נגדו כתב אישום תוך 40 יום. אביטל, בהנחיית עורכי דינו, שומר כאמור על זכות השתיקה במעצר בהולנד, ועל פי התנהגותו עושה רושם שהוא הוכן למעצר במשך תקופה ארוכה. כפי הנראה, לפני הגעתו להולנד הוא עבר בין היתר גם בבלגיה, צרפת הונגריה וטורקיה. אביטל, מצידו, טוען כי כלל לא נמלט מישראל.
בדיון האחרון שנערך בעניינו של אביטל בבית משפט בהולנד, ביקשה המשטרה המקומית להאריך את מעצרו ב-21 ימים. סוכן הדוגמניות ביקש בדיון להיכנס למעצר בית בתנאים מגבילים על אדמת הולנד, אך השופט החליט אז כי יישאר במעצר מלא במשך כשבועיים ואף ציין: "לא רוצה לקחת סיכון שיברח".
2 צפייה בגלריה
בית המצער שבוא שוהה שי אביטל סוכן הדוגמנויות לשעבר
בית המצער שבוא שוהה שי אביטל סוכן הדוגמנויות לשעבר
שי אביטל ובית המעצר שבו הוא שוהה
(צילום: ענת מוסברג)
עו"ד ששי גזעו"ד ששי גזצילום: עידו ארז
עו"ד שרון נהריעו"ד שרון נהרי
הראיות וחומרי החקירה שנאספו בתיק ותורגמו להולנדית, הועברו אז לעיון השופט. בנוסף הוצג בפניו צו המעצר ההולנדי שהוצא נגד אביטל, שנחשף לראשונה ב-ynet, ובו מיוחסים לו שלושה סעיפי עבירות של מעשה מגונה - בהם מעשה מגונה תוך שימוש בכוח או באיומים, ומעשה מגונה תוך ניצול מצב של חוסר הכרה שמונע מתן הסכמה חופשית. החשדות מבוססים על ראיות משתי תלונות בלבד, מתוך ה-27 שהוגשו בסך הכול נגד סוכן הדוגמניות. בשאר המקרים התגלו קשיים ראייתיים שונים, או שחלה עליהם התיישנות.
מיד לאחר החלטת בית המשפט להשאיר את אביטל במעצר מאחורי סורג ובריח, הגישו עורכי דינו בקשה לשחררו בערבות. הפרקליטים טענו כי לאביטל נערך "משפט שדה" וכי אין הצדקה למעצרו. לדבריהם, "התנהלות חקירתו נוגעת בהפרת זכויות אדם ומשפט לא הוגן"