3 צפייה בגלריה
שי אביטל ברגע המעצר באמסטרדם, הולנד
שי אביטל ברגע המעצר באמסטרדם, הולנד
שי אביטל ברגע המעצר באמסטרדם, הולנד
שי אביטל, סוכן הדוגמניות החשוד בעבירות מין, נעצר אמש (חמישי) באמסטרדם - לצורך הסגרתו לישראל. מהמשטרה נמסר כי אביטל נעצר במסגרת פעילות משותפת של חטיבת המודיעין של משטרת ישראל ומשטרת הולנד. עם זאת, הליך ההסגרה המשפטי מורכב, וההסגרה שלו לישראל עשויה לקחת זמן בהתאם להליכים המשפטיים.
אביטל נעצר אתמול בסביבות השעה 23:00 באמסטרדם, באישור הפרקליטות, עקב קבלת מידע במשטרה כי הוא נמצא בהולנד. המחלקה לתפקידים מיוחדים בחטיבת המודיעין במשטרה, שהיא אחראית על הקשרים עם נציגי משטרת ישראל בעולם, הוציאה "התראה אדומה" - הודעה של המדינה שיש בשטחה אדם שחשוד בפלילים, ויש בכוונת המדינה המבקשת לבקש את הסגרתו בהמשך.
הוא נעצר בליידספליין - מרכז תוסס של חיי לילה בלב אמסטרדם. נציגת משטרת ישראל בהולנד יעל רייכרד הוזעקה למקום יחד עם צוות שיטור הולנדי. היא הבחינה באביטל כאשר יצא ממסעדת "Korte Leidsedwarsstraat", עקבה אחריו לאורך כ-160 מטרים, ולאחר שווידאה כי אכן מדובר בו - הפעילה את צוות המעצר. "הליך ההסגרה יכול להימשך חודשים. צפוי להתנהל קרב משפטי לא פשוט", אמר ל-ynet בכיר במשטרה.
מפה מפות אמסטרדם הולנד מעצר שי אביטל עבירות מין אונס אנס
3 צפייה בגלריה
נעצר כמעט שנה אחרי שזומן לחקירה. שי אביטל
נעצר כמעט שנה אחרי שזומן לחקירה. שי אביטל
נעצר כמעט שנה אחרי שזומן לחקירה. שי אביטל
(צילום: ענת מוסברג)
צו המעצר הבינלאומי של המדינות החברות באינטרפול נגד אביטל הוצא כבר לפני כשלושה חודשים, ואמש הייתה שעת הכושר לעצור אותו. בזמן המעצר אביטל היה עם מספר מחבריו. היום בשעה 17:00 (שעון ישראל) יובא אביטל לבית משפט בהולנד בבקשה להאריך את מעצרו. את אביטל מייצגים עורכי הדין שרון נהרי וששי גז.
בתחילת אוקטובר 2021, אחרי שנאספו ונחשפו עדויותיהן של כ-30 נשים, אביטל זומן לחקירה. עם זאת, מאז אותו זימון, כף רגלו עדיין לא דרכה בתחנת המשטרה. בסך הכול הוגשו נגדו 26 תלונות, כאשר עוד ועוד מתלוננות נחשפו בפנים ובשם וקראו לנשים רבות להגיע ולהתלונן גם כן.
רבות מהמיוצגות שלו, גם אלו שלא הוטרדו לכאורה על ידו, בהן נטע אלחמיסטר, אסתי גינזבורג, קורל סימנוביץ' וטיילור מלכוב יצאו נגדו ואף עזבו את הסוכנות שלו כשהפרשה נחשפה.
בחודשים האחרונים דילג אביטל בין מספר מדינות, ובדצמבר 2021 מצא את עצמו בבירת הונגריה בודפשט. העיתונאי חיים אתגר, מגיש התוכנית "חשיפה", נסע לבודפשט על מנת לאתר שם את סוכן הדוגמניות. אתגר העיר את תשומת ליבם של אנשי חב"ד במקום - ואלה בתגובה החליטו להעביר מסר לאביטל שהוא אינו אורח רצוי יותר בבית חב"ד בבודפשט.

3 צפייה בגלריה
עו"ד שרון נהרי
עו"ד שרון נהרי
מייצגים את שי אביטל. עורכי הדין ששי גז ושרון נהרי
(צילום: אביגיל עוזי)
דיווחים על הטרדות מיניות מצידו של אביטל פורסמו בתקשורת כבר ב-2008, אולם החקירה נגדו אז לא הבשילה לכתב אישום פלילי. עם זאת, באותה השנה פסק בית משפט השלום בתל אביב כי על אביטל לשלם פיצוי בסך 100 אלף שקל לדוגמנית שהגישה נגדו תביעה אזרחית בגין הטרדה מינית.
יו"ר נעמת חגית פאר בירכה על מעצרו של אביטל, ומסרה: "טוב שהדבר קרה - גם אם באיחור בלתי נסלח ולאחר תקופה ממושכת בלתי נסבלת. יש לוודא שהוא יוסגר לישראל במהירות האפשרית, ושלא תחל סחבת חדשה כעת. האירוע לא יושלם עד שהוא יתייצב אל מול קורבנותיו וישיב על ההאשמות הקשות נגדו". היא הוסיפה: "עשרות נשים אמיצות שאזרו אומץ להתלונן ולספר את סיפוריהן, ראויות לראות אותו מובל באזיקים ומתמודד בפעם הראשונה עם הטיעונים נגדו".