נשיא המדינה יצחק הרצוג התייחס בטקס לציון יום הניצחון על גרמניה הנאצית לציוץ "חמאס ❤️ ביידן", שפרסם השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר נגד נשיא ארה"ב ג'ו ביידן, ותקף: "גם כשיש ויכוחים ורגעים מאכזבים בין ידידים ובני ברית - יש דרך איך לברר את המחלוקות".
לדברי הרצוג, "חובה להימנע מאמירות וציוצים חסרי בסיס, חסרי אחריות ומעליבים שפוגעים באינטרס הביטחוני הלאומי של מדינת ישראל". הנשיא הוסיף: "זו הזדמנות להודות במיוחד לבנות הברית של מדינת ישראל גם היום, ובמיוחד לבת בריתנו הגדולה ביותר ארצות הברית של אמריקה. אני מבקש לומר תודה לנשיא ביידן שהוא ידיד גדול של מדינת ישראל שהוכיח את זה מיומה הראשון של המלחמה".
3 צפייה בגלריה
ג'ו ביידן ויצחק הצוג
ג'ו ביידן ויצחק הצוג
"ידיד גדול. להימנע מציוצים חסרי אחריות"
(צילום: עמוס בן גרשום / לע״מ)
3 צפייה בגלריה
איתמר בן גביר ציוץ טוויטר ביידן אוהב את חמאס
איתמר בן גביר ציוץ טוויטר ביידן אוהב את חמאס
הציוץ שהרגיז את הרצוג. "חמאס ❤️ ביידן"
3 צפייה בגלריה
טקס במוזיאון הלוחם היהודי בלטרון עם ניצולי שואה
טקס במוזיאון הלוחם היהודי בלטרון עם ניצולי שואה
הנשיא הרצוג בנאומו בטקס. "יש דרך לברר את המחלוקות"
(צילום: שאול גולן)
הבוקר, נזכיר, פרסם השר לביטחון לאומי ציוץ ברשת החברתית X, שבו כתב בפשטות - באנגלית - "חמאס ❤️ ביידן". בן גביר לא הסתפק בכך, והחליט לשלוח את הציוץ שכתב כהודעה לעיתונות, שעות אחרי האיום הדרמטי של ביידן, שלפיו לא יספק פצצות ופגזים לישראל אם היא תפתח במבצע נרחב ברפיח.
ראש האופוזיציה יאיר לפיד מיהר להגיב לדבריו של יו"ר עוצמה יהודית - וקרא לראש הממשלה בנימין נתניהו לפטרו. "אם נתניהו לא יפטר את בן גביר עוד היום, הוא מעמיד בסכנה כל חייל בצה"ל וכל אזרח במדינת ישראל", כתב ב-X.
לאחר הציוץ של בן גביר, גם שר האוצר בצלאל סמוטריץ' פרסם הודעה באנגלית שבה התייחס לאיומי ביידן. "כאשר אנו מתקרבים ליום העצמאות שלנו, עלינו לזכור שמלחמת העצמאות שלנו עדיין נמשכת. כשמדינת ישראל הוקמה, נאלצנו להכריז על מדינתנו למרות התנגדותו העזה של מזכיר המדינה בממשל טרומן. נאלצנו גם להתמודד עם אמברגו נשק שיישמה ארצות הברית נגד מדינה שזה עתה הוקמה", כתב.
"גם היום, שוב, נשיג ניצחון מוחלט במלחמה הזו למרות הצהרות הנשיא ביידן ואמברגו הנשק. פשוט כי אין לנו ברירה, שכן המלחמה הינה קיומית - וכל דבר מלבד ניצחון מוחלט יעמיד את קיומה של מדינת היהודים בסכנה".