טבח בערב שבת: תושבי שכונת נווה יעקב תיארו בעדויותיהם את הפיגוע הרצחני בשכונה בירושלים, הפיגוע הקשה ביותר בישראל זה עשור.
אחד המתפללים בבית הכנסת שמחוץ לו המחבל פתח באש בסביבות השעה 20:00 בערב סיפר: "היינו בתפילה ושמענו צרורות של יריות. המחבל ירד מהרכב והתחיל לירות בעוברים ושבים".
2 צפייה בגלריה
זירת הפיגוע
זירת הפיגוע
דם בזירת הפיגוע
( צילום: יואב דודקביץ')
2 צפייה בגלריה
זירת הפיגוע
זירת הפיגוע
הכוחות בנווה יעקב
( צילום: AFP)
יוסי, תושב נווה יעקב, סיפר על הזוועה שראה בעיניו: "שמעתי יריות, יצאתי מהבית, וראיתי אישה שוכבת על הרצפה ואיש מבוגר שהם הוא נורה בראשו. אחרי זה שני רוכבים על אופנוע שכבו על הכביש ירויים. אדם נוסף שנפגע גם הוא מירי שכב על פסי הרכבת הקלה, וליד בית הכנסת שכבו עוד אנשים שנורו".
לזירה הגיע בהמשך השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר, למרות שהינו שומר שבת, ושוחח עם תושבי המקום. אחד מהם סיפר לו כי יצא החוצה כששמע את היריות וכמעט נורה על-ידי המחבל. "אני גר פה, הייתי בטוח שהם יורים פה בלילה", אמר. "יצאתי החוצה וראיתי אנשים צועקים ורצים, פה שניים היו על הרצפה ופה עוד אחד על הרצפה. הכלב בן כלב עמד מולי עם נשק וכמעט ירה בי, לא יודע איך הוא לא הרג אותי".
לאחר מכן פנה האזרח לשר בבכי: "איתמר תטפל בהם. בחרנו בך". האיש טען כי אם היה חמוש היה הורג את המחבל ומונע רצח של "שלושה או ארבעה", אך לדבריו לא נותנים לו נשק בגלל שהיה מעורב בתקרית אלימה. בן גביר השיב לו: "אני מקווה שבקרוב נשנה את המדיניות של הנשק. חייבים להיות כלי נשק לעוד אזרחים". כשהאזרח המשיך לבכות ביקש ממנו השר לשתות, והוא ענה: "נהרסה לנו השבת איתמר. אל תעשה חשבון לאף אחד". הוא ציין כי חמישה מבני משפחתה של אשתו, כולל אחיה וגיסתה, נרצחו בפיגועים בירושלים. "צריך להפסיק את זה", אמר, ובן גביר השיב: "חייבים להפסיק את זה".
מהפרטים הראשוניים עולה כי המחבל פתח באש מחוץ לבית הכנסת, שמשמש כגן ילדים בשגרה, פגע בשורה של עוברי אורח - ונמלט ברכב שבו הגיע למקום. המחבל נסע לכיוון שכונת בית חנינא, וירה גם לכיוונם של שוטר ומתנדב שהיו בדרכם לזירת הפיגוע. הם השיבו באש, חיסלו את המחבל ושמו סוף למסע הטרור.
בזירה התאספו מספר תושבים זועמים, ואחד מהם טען כי למשטרה לקחו 20 דקות עד שהגיעו לשם. "אלה משטרת נווה יעקב בושה וחרפה. לא באו, חושבים שיורים חתונות. הבת שלי צלצלה למשטרה אמרה שיורים פה היא רועדת היא מפחדת. אחרי 20 דקות באה משטרה, והוא טבח פה - בושה", צעק אחד התושבים. במשטרה שללו זאת ומסרו כי הדיווח הראשוני על הירי התקבל ב-20:14 - וכי המחבל חוסל ב-20:19.
פורסם לראשונה: 21:34, 27.01.23