2 צפייה בגלריה
שלום דומרני
שלום דומרני
שלום דומרני
(צילום: הרצל יוסף)
בדרום נערכים להצתה מחודשת של מלחמות ארגוני הפשיעה: העבריין שלום דומרני (46) שוחרר הבוקר (יום ב') מכלא גלבוע לאחר שסיים לרצות מאסר של יותר משש שנים בגין שני ניסיונות רצח. דומרני שב לביתו המבוצר במושב בחבל לכיש.
במשטרה מעריכים כי השנים שבהן שהה דומרני בכלא הובילו להיחלשות ארגון הפשיעה שלו, ובעקבות כך הופיעו "שחקנים" חדשים שתפסו שליטה בתחום של דמי חסות או השתלטות על עסקים בכוח ואיומים.

מטבע הדברים, במשטרת מרחב לכיש מעריכים כי דומרני ינסה לגבש את ארגונו מחדש, לאסוף את "חייליו", לשוב לפעילות פלילית ואף לכרות ברית עם ארגוני פשע חדשים שצמחו בשנים האחרונות.
בשלב זה אין אינדיקציות למהלכים כלשהם מצדו של העבריין הוותיק, אך עוקבים שם באדיקות אחר צעדיו. כל ניסיון של דומרני לשוב לפעילות, כך מעריכים, עלול להצית מחדש את מלחמת הכנופיות באזור הדרום. בין היתר נשואות עיני המשטרה ליריבו המר של דומרני, בני שלמה, שגם הוא שוחרר לפני חודש מהכלא אך מנהל כעת משפט בגין עבירות כלכליות.
2 צפייה בגלריה
תמונת בני שלמה
תמונת בני שלמה
בני שלמה
(צילום: אפרים בראל)
"גם דומרני וגם שלמה יגלו שהרבה מאוד השתנה במפת הכוחות בעולם התחתון", מספר גורם במשטרה. "אין ואקום בעולם הפשע. אחד הולך - אחד אחר תופס את מקומו. בשנותיהם בכלא צמחו כנופיות חדשות באזור אשקלון ואשדוד. אנשיהם מאוד משמעותיים, חלקם גם עצורים. השתנו הכללים מאז כניסתם לכלא וזה לא יהיה פשוט עבורם".
דומרני החל לרצות את עונש המאסר ב-2015, לאחר שהודה והורשע במסגרת הסדר טיעון בשני ניסיונות רצח, אספקת אמצעי לחימה וקשירת קשר לביצוע פשע. עוד קודם לכן הוא ריצה עונשי מאסר לתקופות שונות.