פחות משבוע לאחר ששוחרר מהכלא בתום 21 חודשי מאסר, המשטרה ופרקליטות מחוז דרום הגישו אתמול (ב') כתב אישום נגד ראש ארגון הפשע בני שלמה שניסה לטענתן להשתלט על קרקעות בניגוד לחוק והלבין מיליוני שקלים. הוא, אשתו וסגנו בארגון הפשע הואשמו בעבירות של הלבנת הון, קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות והצהרה כוזבת.
2 צפייה בגלריה
שלמה בבית המשפט
שלמה בבית המשפט
נשא בתשלום, אך שמו נשאר מחוץ לעסקה. שלמה
(צילום: דוברות משטרת ישראל)
2 צפייה בגלריה
בית המשפט המחוזי בבאר שבע
בית המשפט המחוזי בבאר שבע
בית המשפט המחוזי בבאר שבע
(צילום: רועי עידן)
שלמה מוכר במשטרה כראש ארגון הפשע החזק בדרום. כך, עוד בטרם סיים לרצות את עונשו בגין עבירות של איומים וניסיונות סחיטה של איש עסקים, עמלו במשטרת מרחב לכיש ובפרקליטות מחוז דרום על החזרתו לכלא. מכתב האישום שהגישו נגדו בבית המשפט המחוזי בבאר שבע עולה כי הוא תכנן להשתלט על קרקעות במושב חלץ בו הוא גר באמצעות אנשי קש - ובכך להלבין מיליוני שקלים. שלמה, על פי כתב האישום, פעל ומימן רכישת מגרשים לבנייה בכספו, אך כדי לא להותיר עקבות - הפעיל קרובי משפחה וחברים מארגונו שהיו רשומים על הקרקעות שבפועל מיועדות עבורו. בנוסף, הוא הפיק לכאורה משכורות פקטיביות לו ולאשתו, שהוגדרו כמוכרי ירקות בשוק ביפו.
לצד חלץ, שלמה פעל לרכישת קרקעות בערים סמוכות וביישובים נוספים - אך לא צמצמם את עיסוקיו לענף הנדל"ן בלבד. על פי כתב האישום, הוא רכש כלי רכב, ציוד חשמלי וטס לחו"ל - וכל זאת על שמם של בני משפחתו או חבריו בכדי להימנע מתשלומי מסים.
על פי הפרקליטות, בין השנים 2014 ל-2019 הנאשם הלבין הון בסכום של לפחות 7.8 מיליון שקלים. "הנאשם קיבל במירמה ובנסיבות מחמירות מרשות מינהל מקרקעי ישראל את הזכות לרכוש את המגרשים במושב חלץ. הנאשם דאג שהמגרשים ירשמו על שם של אנשי קש וידווחו לגביהם דיווחים כוזבים לרשות מיסוי מקרקעי ישראל", נכתב בכתב האישום.
כתב האישום הפרוש על פני 32 עמודים מגולל את השיטה שבה פעל ראש ארגון הפשע: הוא נושא בתשלום, אך שמו נשאר מחוץ לעסקה. "למעשה הוא הפעיל נתיב הסתרה באמצעות מה שמכונה 'קופים' בעגה המשטרתית", אמר ל-ynet ראש מחלק הפשיעה הכלכלית ביחידה המרכזית (ימ"ר) של משטרת מרחב לכיש, רב-פקד רן מלכה. "כל התהליך הזה מצריך הפעלה של כל מיני חברות וחלפנים כדי להלבין את הכסף. רוב העסקאות שולמו בכסף מזומן או בצ'קים מולבנים. בחקירה שלנו, ששותפים לה הרבה מאוד גופים, הצלחנו להוכיח את הקשר בין האנשים שלכאורה ביצעו את העסקאות לבין בני שלמה שעומד מאחורי התשלומים. כל המטרה שלו הייתה להמשיך בפלטפורמה הפלילית ולהתעצם כארגון פשע".
עו"ד ג'וליאן חדאד, פרקליטו של בני שלמה, מסר: "פרשיה זו החלה במעצרים, כאשר ייחסו ללקוחות שלי ובפרט לבני שלמה ניהול ארגון פשיעה ישראלי פלסטיניי והפצת חשבוניות פיקטיביות בהיקף של חצי מיליארד שקל. החקירה הסתיימה וכתב האישום שהוגש אתמול אינו מייחס שום עבירה של הפצת חשבוניות פיקטיביות וזה אומר דרשני.
"כתב האישום מוגש כאשר כל הנאשמים משוחררים והוא מייחס חשדות שמתאימות ומזכירות בעיקר הליכי ביקורת במס הכנסה. מרבית עובדות כתב האישום לא ניתנות להוכחה בהרבה מישורים. פרשיה זו עוד תחשוף התנהלות שערוריתית מצד גורמי האכיפה, אשר החלה כבר ממועד תחילה החקירה. קיימת תחושה כי בכל פעם שמזכירים את שמו בני שלמה, גורמי האכיפה בוחרים להתנהל באופן שמתאים למערב הפרוע, מה שגרם ללקוחות שלי לוותר אפילו על זכותם לשימוע טרם הגשת כתב האישום וזאת מתוך חוסר אימון בגורמים הרלוונטיים. מרשיי כופרים בכל החשדות, שבטוחני כי יתבררו כחסרי שחר".