המשטרה החלה בבדיקה בעקבות התחקיר שפורסם שלשום ב"מקור" בערוץ 13 על מסמכים לפיהם בלשכת שרת התחבורה מירי רגב קיים דירוג של ערים ויישובים בשיטת "רמזור", על-פי מידת היכולת של ראשי רשויות ואישים מרכזיים ברשות לסייע לרגב בפריימריז. בינתיים, שכרה רגב את שירותו של עורך הדין עמית חדד, שמייצג גם את ראש הממשלה בנימין נתניהו במשפטו הפלילי - ולאחרונה נודע שייצג גם את שלמה פילבר בשימוע.
מתוך התחקיר ב"מקור"
(באדיבות רשת 13)

1 צפייה בגלריה
טקס יום הזיכרון בחולון
טקס יום הזיכרון בחולון
רגב
(צילום: קובי קואנקס)
מהמשטרה נמסר כי בעקבות הפניות בעניין התחקיר על השרה, "מכלול הנושאים נבחנים על-ידי כלל הגורמים הרלוונטיים". כבר לפני שבועיים הגיעה פנייה מהיועצת המשפטית לממשלה לבדוק תלונה שהגיעה מהשרה או מסביבתה על לקיחת מסמכים שלא כדין. במשטרה מתכוונים לבחון את הנושא והיבטי התלונה בנוגע למסמכים, ולבחון במקביל את ממצאי התחקיר שחלקו הראשון שודר בערוץ 13.
מלשכת רגב נמסר כי השרה פנתה לעו"ד חדד "על מנת לבחון את המשמעויות המשפטיות כנגד ערוץ 13 ורביב דרוקר, שפרסמו כתבה שקרית, מגמתית ומסולפת מבלי לגלות לציבור על מי ומה מבוססת הכתבה".
בתחקיר אמר יונתן יהוסף, שכיהן כראש המטה המקצועי של רגב, כי "זה נקבע בעצם לפי שילוב של תוצאות הפריימריז שרגב קיבלה בבחירות האחרונות בליכוד". לדבריו, "ירוק זה רשויות שצריך לתת להן, צריך להילחם בשבילן. צהוב זה רשויות שאם אפשר נחמד. אם נראה שהאוצר זורם איתנו - סבבה. אם לא - לא סוף העולם. לבן זה - שלחו מכתבים, נדבר".
כך למשל, בעוטף עזה המועצות מרחבים ושדות נגב זוכות ליחס מועדף עקב קרבתם של שי חג'ג' ותמיר עידאן לשרה רגב. מנגד, המועצה האזורית אשכול בראשות גדי ירקוני, שאינו איש ליכוד, לא זכתה ליחס מצד שרת התחבורה.
בתחקיר נחשפו מסמכים שבהם רגב חותמת בכתב ידה על החלטות כי הן נעשו "בהתאם להנחיית גורמי המקצוע" - גם במקרים שבהם גורמי המקצוע לא הנחו כך או סברו הפוך. לפי הכתבה, בערים מועדפות על רגב כנוף הגליל ואשקלון, ביישוב הדרוזי כסרא-סמיע ובמועצה האזורית נחל שורק בוצעו עבודות שונות בניגוד להמלצות הדרג המקצועי.
מנגד, במקרים בהם הדרג המקצועי המליץ על עבודות ופרויקטים בערים שאינן מדורגות גבוה אצל רגב, היא התעלמה מההמלצות. כך למשל, העיר בית שמש לא הוכנסה לפרויקט המאיץ של משרד התחבורה.
בנוסף ממסמכים עלה כי רגב דירגה את פעילי הליכוד בהתאם ליכולתם לגייס עבורה מצביעים בפריימריז בליכוד - יהלום (פעיל משמעותי), עוגן (פעיל חשוב), פעיל מרכזי ופעיל רגיל. תכתובת העלתה כי חבר ליכוד ביקש שלא להסיר מדרכה שמהווה סיכון תחבורתי סמוך לבית אימו במושב בדרום - ואף שהטרקטורים כבר היו בשטח, העבודה נעצרה. "מירי היקרה, רוצה להודות לך בשם אימי היקרה על העזרה המהירה. אמרו לי כל הזמן - ברגע שמירי תדע, זה ייפתר מיד וכך היה", כתב הפעיל לרגב.
פורסם לראשונה: 18:41, 24.05.24