אחרי שבמחנה הממלכתי הודיעו כי לא ימליצו לנשיא המדינה על יו"ר יש עתיד יאיר לפיד לראשות הממשלה, סגן שר הביטחון אלון שוסטר ממפלגתו של בני גנץ אמר הבוקר (רביעי) בריאיון לאולפן ynet כי החלטה זו לא תשפיע על שיתוף הפעולה בין שתי המפלגות באופוזיציה. ח"כ סימון דוידסון ממפלגתו של ראש הממשלה לפיד אמר כי "צריך לשים את האגו בצד ולתת לצד השני לנהל קרבות ביניהם".
"האמירות החוזרות ונשנות שלנו היו שצריך להמליץ על גנץ, לאור זה שהוא היחיד שיכול היה להקים ממשלה", אמר שוסטר. "אבל יש כרגע אדם אחד שלצערנו יוכל להרכיב ממשלה, ואנחנו מאחלים למדינת ישראל בהצלחה. יש איזו הנחת יסוד שאם לא נמליץ על יאיר לפיד אז לא נוכל לעבוד ביחד, אבל זה לא נכון. הקמנו ממשלה שלא רצינו שתתפרק. נתמוך בממשלה וכמובן נתנגד כשצריך. אני מניח שיהיו התלבטויות בנושאים מסוימים ובנושאים אחרים תהיה לנו שפה משותפת".
3 צפייה בגלריה
בני גנץ, יאיר לפיד
בני גנץ, יאיר לפיד
"צריך לשים את האגו בצד". גנץ ולפיד
(צילום: מוטי קמחי, רויטרס)
"מדובר בסך הכול בהחלטה מיקרו-טקטית על נושא אשר ברור מה תהיה החלטתו", אמר שוסטר על החלטת מפלגתו שלא להמליץ על אף אחד. "אנחנו החלטנו לא להמליץ על גנץ, לא על לפיד ולא על אף אחד אחר, זה לא ישפיע על העבודה המשותפת בינינו שתשרת את הציבור מהאופוזיציה. בניגוד לאופוזיציה הקודמת שהטילה חרם על הממשלה - אנחנו נפעל ביחד ונכבד אותה. ההגדרה היא שמי שקיבל את מספר המנדטים הכי גבוה הוא יו"ר האופוזיציה, לכן זה יהיה יאיר לפיד. נעמוד מאחוריו ונכבד אותו בשביל לקדם חקיקות, ובעיקר כדי לבלום יוזמות רעות שיפגעו בביטחון ובדמוקרטיה".
ח"כ סימון דוידסון מיש עתיד אמר במשדר כי מפלגות הגוש צריכות לאחד כוחות. "אני חושב שכולם מתבלבלים, הבחירות הסתיימו ולצערי הרב אלו התוצאות". אמר דוידסון. "אין פה הבדל של מנדט או שניים, ולכן צריך להמליץ על יאיר לפיד. הוא יהיה יו"ר האופוזיציה. אם לא נעשה את זה ביחד וכל אחד יזרוק סיסמאות לכיוון אחר, לא נצליח ויצחקו עלינו. כולנו ביחד צריכים לעשות את העבודה למען האזרחים. די, הבחירות נגמרו".
3 צפייה בגלריה
רה"מ נתניהו עם הנשיא הנבחר יצחק הרצוג
רה"מ נתניהו עם הנשיא הנבחר יצחק הרצוג
"לצערנו כרגע יש רק אדם אחד שיכול להרכיב ממשלה". נתניהו והנשיא הרצוג
(צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת)
על הקרבות הפנימיים בתוך בגוש שלו הוא אמר: "לצערי הרב זה קרה עוד לפני הקמפיין. חייבים לשים את האגו בצד, אלו אנשים שעבדו מעולה ביחד ועשו דברים נהדרים למען מדינת ישראל. והגיע הזמן שאנחנו נהיה מאוחדים וניתן לצד השני לעשות את הקרבות, כי גם שם אנחנו רואים בקיעים".
- כשאתה אומר אגו אתה מתכוון לגנץ? "לא רק עליו, בכלל על ראשי המפלגות. אפשר לראות מה קרה במפלגות הערביות, זה הכול בגלל אגו. מרב מיכאלי שלא התאחדה עם מרצ זה עניינים של אגו, זה לא שכל פוליטי. אנחנו משלמים על זה מחיר עכשיו, יאיר לפיד ניסה לעשות מה שהוא היה יכול. צריך לשים הכול בצד ולצאת לדרך חדשה עבור האזרחים".