יו"ר האופוזיציה וראש הממשלה לשעבר בנימין נתניהו פרסם היום (שישי) איומים שהגיעו אל משפחתו או נכתבו ברשת. זאת לקראת כינוס ועדת השרים לענייני שב"כ ביום ראשון, שתחליט אם להאריך את האבטחה על רעייתו וילדיו - שאמורה להסתיים למחרת. "הכתובת על הקיר, מדובר בחיי אדם", אמר נתניהו. "מה עוד צריך לקרות? מי ייקח את האחריות אם חס וחלילה יקרה להם משהו? אני קורא לוועדה, תרדו מהשיקולים הפוליטיים והאישיים ותעשו את הדבר הנכון וחזרו להחלטה המקורית, העניינית והמתבקשת. אל תפקירו את ביטחונם של אשתי וילדיי".
2 צפייה בגלריה
משפחת נתניהו בטיול משפחתי
משפחת נתניהו בטיול משפחתי
האבטחה על האישה והילדים תוארך? משפחת נתניהו
(צילום: קובי גדעון, לע"מ)
הוועדה בראשות שר הדתות מתן כהנא תתכנס לבקשת ראש מטה יו"ר האופוזיציה אשר חיון, שדרש במכתב להאריך את האבטחה עקב איומים על משפחת נתניהו. נציגי שב"כ הוזמנו לוועדה ויבהירו שם אם אכן יש מקום להאריך את האבטחה ואם תמונת האיומים השתנתה, ובהתאם לזה תקבל החלטה. יצוין כי עד כה לא המליץ השב"כ להאריך את האבטחה על שרה, יאיר ואבנר נתניהו, והיא אמורה לפוג ביום שני - חצי שנה לאחר השבעת הממשלה החדשה.
בין היתר פרסם נתניהו פוסט מאתמול של ארגון המחאה נגדו "Crime Minister" ובו נכתב: "ביום שני הקרוב תוסר האבטחה משרה נתניהו ושני בניה. צפו להפתעות?". לדברי נתניהו "יש פה איום ברור לפגוע בהם, כולל ציון של התאריך המפורש שבו תוסר האבטחה ותהיה הזדמנות לפגוע בהם. חשוב לזכור שגנדי נרצח יומיים בלבד אחרי שהסירו ממנו את האבטחה. ולכן אגיש תלונה למשטרה על האיום המפורש הזה". בהמשך נערך הפוסט ובמקום המילים "צפו להפתעות?" נכתב "תהיינה לדעתכם הפתעות בהחלטה?".
2 צפייה בגלריה
תנועת קריים מיניסטר בפוסט המאיים על משפחת נתניהו
תנועת קריים מיניסטר בפוסט המאיים על משפחת נתניהו
הפוסט של "Crime Minister". נתניהו: "איום ברור לפגוע"
(מתוך פייסבוק)
נתניהו הוסיף כי לאחרונה הגיע ללשכתו מכתב איום מפורש: "יאיר המנוול, אנחנו 4 ישראלים בחו"ל נגיע ארצה בקרוב כדי להרוג אותך ואת אביך הזבל וגם את אמך. מות תמות בקרוב. חכה לנו. נגיע בקרוב מאוד".
הוא ציין גם איום של אחד ממייסדי "Crime Minister" חיים שדמי: "אנחנו יודעים למה אתה צריך מאבטחים. תאמין לי שאנחנו יודעים. יום אחד אתה תהיה בלי מאבטחים...פוף אין לדעת". לטענת נתניהו, "האיומים האלה על אשתי וילדיי מגיעים רק בגלל שהייתי ראש ממשלה חזק מהימין ואני המועמד המוביל של הימין להיות ראש ממשלה".
ועדת השרים לענייני שב"כ, נזכיר, החליטה בחודש יולי האחרון לקצר בחצי שנה את האבטחה שמקבלים שרה, יאיר ואבנר נתניהו. "בגלל התדירות והחומרה של האיומים המחרידים הללו", כתב נתניהו, "קבעה ועדת השרים לענייני אבטחה שאשתי וילדיי יקבלו אבטחה במשך שנה לאחר תום כהונתי, עם אפשרות להארכה נוספת בהתאם למצב האיומים. אבל ועדת השרים של הממשלה הנוכחית החליטה באופן שרירותי, במנותק מהמציאות, לקצר את התקופה בחצי שנה. ההחלטה הסופית תתקבל ביום ראשון, וזה כשרק אתמול הגיע איום נוסף, כשהמאיימים מציינים את היום בו תוסר האבטחה - זוהי קריאה מפורשת לפגוע בהם".
מ-"Crime Minister" נמסר בתגובה: "נתניהו מתקרבן, משקר ומתיר את דמנו. אין קו אדום שהאיש לא יחצה כדי שמשפחתו תמשיך לחלוב את הקופה הציבורית. נתלונן נגדו על הסתה. אין בפוסט שפרסמה התנועה אתמול איום על איש מבני משפחת נתניהו. מאז שהנאשם נתניהו הפיץ את הפוסט שלה, התקבלו בעמוד הפייסבוק שלה איומים ונאצות מצד תומכי נתניהו. ב'קריים מיניסטר' צפויים להתלונן במשטרה כנגד המאיימים, ולפנות ליועץ המשפטי לממשלה בדרישה שיורה על פתיחת חקירה נגד בנימין נתניהו בחשד להסתה נגד אנשיה. נזכיר כי בעבר פרסם יאיר נתניהו ברשתות החברתיות את הפרטים האישיים של ראשי התנועה, פרסום אשר גרר איומים על חייהם והוצאת צו למניעת הטרדה מאיימת כנגד נתניהו הבן בבית המשפט".