העבריין יוסי מוסלי, שנאשם בסחיטה באיומים, הגיע להסדר טיעון עם הפרקליטות. בדיון בבית המשפט שהתקיים היום (ראשון) הוצג ואושר הסדר הטיעון - במסגרתו הורשע מוסלי ונשלח ל-11 חודשי מאסר בפועל, בניכוי ימי מעצרו מאז אוגוסט האחרון. מוסלי גם ישלם קנס של 20 אלף שקלים.
מוסלי, שנחשב ל"אימפריית פשע", שב ארצה לאחרונה בעקבות חתונת בתו, ואז נעצר בנתב"ג בשל חקירה אחרת שנוהלה נגדו. הוא נחשד בין היתר ברצח של אביחי וקנין, שחוסל בפברואר 2017, ובניסיונות הרצח של העבריינים איציק כהן ויענקל'ה אמסלם.
2 צפייה בגלריה
הארכת המעצר ליוסי מוסלי ועורכי הדין המייצגים אותו
הארכת המעצר ליוסי מוסלי ועורכי הדין המייצגים אותו
יוסי מוסלי
(צילום: נדב אבס)
לפי כתב האישום המקורי שהוביל להסדר הטיעון עם מוסלי, הוא פעל מול קורבנותיו במטרה לשתף איתם פעולה בתחום המטבעות הקריפטוגרפיים בדרום אפריקה, אליה נמלט ב-2017, וכשלא שיתפו עימו פעולה - השתמש בשמו כדי להטיל אימה וליצור 'השפעה מאיימת' על אנשים שרצה לשתף איתם פעולה ברמה העסקית, בין היתר באמצעות שיחות וואטסאפ ואיומים על פגיעה בגופם, בפרנסתם וברכושם של המאוימים.
מהנתונים שהגיעו בחקירה עלה כי מוסלי שלח בחודש אחד 73 הודעות בוואטסאפ, והתקשר דרך האפליקציה 87 פעמים לאותו אדם, על מנת להפחיד אותו.
אחד הקורבנות היה יזם הייטק, שמוסלי יצר איתו קשר בשנה שעברה ואמר כי הוא מעוניין להיפגש איתו לצורך הצעה עסקית. מוסלי, כך לפי הפרקליטות, הציע לרכוש עבורו כרטיס טיסה לדרום אפריקה, ואמר לו שאין לו מה לדאוג וכי "לא יאכל אותו", כלשונו. הקורבן חשש ממוסלי וסירב להצעה, אך האחרון אמר לו שימסור לגיסו שהוא מחפש אותו, וש"כדאי לו מאוד" לענות לו לטלפון. כתב האישום המקורי ייחס לו סחיטה באיומים והטרדה מאיימת בטלפון.
2 צפייה בגלריה
עורכי הדין שייצגו את מוסלי
עורכי הדין שייצגו את מוסלי
עורכי הדין שייצגו את מוסלי
(צילום: מוטי קמחי, עידו ארז)
עורכי הדין דורון נוי ושחר חצרוני ממשרד נוי-סננס-שפרלינג-חצרוני, שייצגו את מוסלי, מסרו כי "לאחר הליך גישור מתמשך, במסגרתו בית המשפט אף נחשף לחומר החקירה ונתונים נוספים, הוא המליץ לצדדים לסיים את התיק בהסדר שהוצע. ההסדר ראוי בנסיבות העניין".
אחד השותפים הבכירים בעבר של העבריין הוא קוטייר עודה, שהיה בעבר המוציא לפועל של משפחת מוסלי, ומרצה כיום עונש מאסר בפועל של 18 שנה. השניים הסתכסכו, ובאחרונה התרחשו שני אירועים במסגרתם נרשמו איומים על מוסלי ועל משפחתו. באחד מהם הוצתו שני רכבי ב.מ.וו יוקרתיים ששייכים לילדיו של מוסלי, ובמקביל הושלך רימון הלם לעבר ביתו בסביון. שעות לאחר מכן נפתחה אש לעבר מסעדה בתל אביב ששייכת למוסלי. "מישהו מנסה להעביר לו מסר שהחיים שלו ושל משפחתו בסכנה", אמר קצין בכיר במשטרה ל-ynet אחרי האירועים.